Nagy bejelentést tettek az oroszok: lerántották a leplet a magyar és szlovák energiaellátásról
A Kommerszant tételesen beszámolt az olajszállítás üteméről.
A Kommerszant tételesen beszámolt az olajszállítás üteméről.
Lassan a nyugat-európai hipokrácia új szimbóluma lesz ez. A MOL elnök-vezérigazgatójának írása.
Az Energiaügyi Minisztérium arról is beszámolt, hogy a békési Sarkad térségében a közelmúltban fejezték be a negyedik új kút lemélyítését.
Nagyon rossz üzenete volt annak, hogy az Európai Bizottság lényegében Kijev mellé állt a Lukoil-ügyben, azt sugalmazva, hogy Ukrajna büntetlenül megtehet bármit.
Ezzel a döntéssel Magyarország kőolajellátási biztonsága sérülhet.
A neves német lap Szijjártó nyilatkozatát idézi a nagy botrányt kavart olajügyben.
Az Ukrtransnafta úgy fogalmazott, a kőolaj szállítása az európai országokba a tervek szerint történik.
Gerhard Papke szerint minden egyértelmű.
Kijev nem csinált titkot belőle, hogy politikai okokból akadályozza Magyarország és Szlovákia kőolaj-ellátását.
Kína egyre inkább a Közel-Kelet olaját választja az afrikai helyett, ennek következtében az afrikai országok nehéz helyzetbe kerülnek. 2010-ben például Angola még Kína második legnagyobb olajexportőre volt, tavaly azonban már a 8. helyre csúszott vissza.
Oroszország az általa is aláírt ENSZ-szankciók ellenére közvetlenül Észak-Koreának szállít kőolajat, olyan mennyiségben, amitől odaát már-már gazdasági talpra állást vizionálnak.
Az EU valóban kezd leválni az orosz gázról, viszont már igen magas mértéket öltött az Egyesült Államoktól való függés.
Az olajszankciót kikerülő orosz árnyékflotta hajóinak van ugyan biztosítása, de az semmire nem lesz jó, amennyiben katasztrófa történik. A következő, több milliárd dolláros kérdés: ki fog takarítani, ha beüt a legrosszabb?
Februárban olcsóbban adták a nyersolajat valamennyi régió számára.
Tovább bővülhet a Magyarország és Kazahsztán közötti gazdasági együttműködés – jelentette ki a találkozó után a magyar kormányfő.
Az árnyékflotta elvégzi a piszkos munkát, Moszkva olajexport-bevételei alig csökkennek, egy környezeti katasztrófa azonban gyakorlatilag borítékolható. Így viszont az olajár sapka teljesen értelmetlenné és veszélyessé vált.
„A megemelt tranzitdíjak az egész régióban kihívást jelentenek az üzemanyagpiaci szereplők számára” – jelentették ki.