nem is beszélve az egyház szociális intézményeiről és cigánymisszióiról (a szeged-csanádi egyházmegye például pár éve 120 romának segített normális lakhatási körülményeket teremteni, de ez csak egy példa a sok közül).
Magyarul Sárosi a saját vágyálmait látja bele Ferenc pápába, akárcsak az egész baloldal, például Niedermüller Péter, aki szomorú módon képelemzésbe bonyolódott Ferenc és Orbán Viktor találkozása kapcsán, és arról értekezik, hogy Orbánék szerinte a kereszténység legalapvetőbb értékeit tapossák sárba; miközben egyébként ő maga teszi ezt, szidalmazva például a keresztény férfiakat.
Fegya és mások
A legméltatlanabb és legalpáribb talán Fekete-Győr András megnyilvánulása volt, aki azzal bírta kommentálni Ferenc pápa és Orbán Viktor találkozását, hogy a pápa lopásgátló távolságot tartott a magyar kormányfőtől. Ez a
Fekete-Győr András az, aki egyébként visszatérne a kommunista gyakorlathoz, és visszavinné a Parlamentbe a kormányfő hivatalát,
, és visszavinné a Parlamentbe a kormányfő hivatalát,mondván, az fejezi ki a demokrácia szellemiségét, miközben jogász végzettségével tudnia kellene, hogy az, hogy a kormányfő hivatala nem az törvényhozás épületében van, a hatalmi ágak szétválasztásának jelképe.
Vásárhelyi Máriából is sugárzik az elkeseredettség, amikor teljesen tévesen azt írja, hogy Ferenc „minden mondatát a mai magyar egyházi és állami hatalmasságoknak címezte azt üzenve, hogy az ő viselkedésük elárulása mindannak, amiben Jézus hitt és amit híveitől elvár”. Hozzáteszi: „ha hinnék a pokolban, akkor biztos lennék benne, hogy egytől-egyig oda fognak kerülni”. Nos, ezek szerint Vásárhelyinek minimális ismeretei sincsenek Jézus tanításáról, mely szerint tilos megítélni, hogy valaki a pokolra került-e, mivel ez az isteni irgalmasság kérdése. Elgondolkodtató, hogy Vásárhelyi abban a hitben él, hogy Ferenc pápa püspöki messzebb állnak Ferenctől, mint ő maga.
Ugyanígy komikus Hargitai Miklós felvetése, miszerint az egyháznak a kongresszushoz kapott állami támogatást Iványi Gáborék felekezetének kellett volna adnia, mert ma az a legüldözöttebb egyház. Hát, Iványi Gáborékat nem üldözi senki. Emellett neki is állam és egyház összeborulása jutott még eszébe.
Vásárhelyi és Hargitai, akárcsak a többiek, az egyházat szociális NGO-nak nézik,
aminek a baloldali politikai célok előmozdítása lenne a legfőbb dolga. Holott erről szó sincs. Az egyház elsődleges feladata saját önértelmezése szerint a lelkek üdvösségének előmozdítása Isten igéjének tanítása és a szentségek kiszolgáltatása által, melyek közül a legfontosabbat ünnepelte az eucharisztikus kongresszuson. Vásárhelyi és Hargitai valójában baloldali bálványimádók.
Mi mindennek a tanulsága?
A katolikus egyházat és a kereszténységet rendszerint gúnyoló baloldali lapok, az egyház- és keresztényellenes publicisták és politikusok Ferenc pápa kommunikációjának elődeitől valóban eltérő hangsúlyait mindenáron szeretnék úgy értelmezni, mintha a pápa az ő álláspontjukon lenne a migráció, az egyenlőség, az LMBTQ-ügyek kérdésében, és persze minden másban is.
Ez azonban viszonzatlan szerelem, a pápa ugyanis nem az ő álláspontjukon van,
a személyes megértésre, elfogadásra és nyitottságra való felhívás ugyanis nem jelent doktrinális változásokat, Ferenc nem változtatta meg az egyház tanítását sem LMBTQ-ügyekben, ahogy multikulturális társadalom létrehozására sem szólított fel.
Emellett az egyház- és keresztényellenes baloldal, ami mindig azt hangoztatta – akárcsak most Gyurcsány Ferenc – hogy a vallás magánügy (nem az, hanem közügy), és hogy az egyház ne politizáljon, valamint kritizálta az egyház szerepvállalását a szociális szférában és az oktatásban (például számos iskola megmentését), most hirtelen azt szeretné, ha az egyház társadalmi-politikai szerepet vállalna, természetesen a progresszív ügyek mentén. Tehát nekik csak akkor nem tetszik, hogy az egyház politizál, ha az egyház az ő meggyőződésükkel ellentétes módon foglal állást etikai és társadalmi ügyekben. Ha Ferenc pápába bele lehet magyarázni a baloldali célok támogatását, akkor az egyház igenis politizáljon, és még a magyar egyház is felszólítást kap erre.
Mindehhez hozzájárul az előző egyházfőkről való hallgatás, vagy azok ócsárolása. A Ferenc által szentté avatott II. János Pál? XVI. Benedek? Ugyan!
Ha XVI. Benedek eljött volna ide, ugyanolyan ócsárolás lett volna az osztályrésze, mint most a magyar kormánynak.
Abszurd és komikus, amikor amúgy nem keresztény, sőt egyházellenes baloldali lapok és politikusok kérik számon a magyar egyházon, a magyar kormányon és a híveken a kereszténységet. Persze a fő cél nem ez volt, hanem Ferenc látogatásának kihasználása a baloldal számára a kampány szempontjából. A baloldal tehát átpolitizálta a pápalátogatást, és valóságtól nem zavartatva magát kampánytémává tette. Miközben amúgy köze nincs a kereszténységhez, és nem tud mit kezdeni a pápalátogatás okával, az eucharisztikus kongresszussal; tehát a lelki lényeggel.
(Kép: Orbán Viktor Facebook-oldalának videója a Ferenc pápával való találkozásról.)