Ritkaság: épp a CNN méltat egy kínai autógyártót, és ez Magyarországot is érinti

Persze nem azért, hogy a hazánkban is működő BYD-t reklámozza, hanem hogy az Elon Musk-féle Teslán üssön egyet.

Persze nem azért, hogy a hazánkban is működő BYD-t reklámozza, hanem hogy az Elon Musk-féle Teslán üssön egyet.
Még a Tesla is behódolt a kínai vállalatnak.
A kormány régóta ellenzi a szankciós politikát Oroszországgal szemben. A legutóbbi kör is negatív hatással lehet az európai gazdaságra.
Régóta vágynak erre a beruházásra.
„Kecskeméten négyszázezer autó gördül majd le a gyártósorokról évente” – mondta Szijjártó Péter.
Az évi 36 600 tonna kapacitású üzem a tervek szerint 2026 harmadik negyedévében kezdi meg működését.
Európai pénzből élte túl a Tesla az első éveket. Európai pénzből finanszíroztunk kínai cégeket.
A mesterséges intelligenciáért felelős kormánybiztost új feladatáról, az autógyártás jövőjéről és a magyar ipari lehetőségekről kérdeztük.
Kulcsszerephez jut a vadonatúj debreceni létesítmény.
Azt állítják, hogy az Európai Bizottság döntései Magyarország-barátabbak.
A Die Zeit szerint az EU-nak valahogy ki kellene kerülnie Trump vámjait, és erre tökéletes megoldás lenne a magyar kormányfő.
Amerika 2027-től szoftveres, 2030-tól pedig hardveres tilalmat vezet be kínai és orosz jármű-technológiákra a 4,5 tonnánál kisebb autók esetében. Cél a nemzetbiztonság védelme, de ez komoly kihívás elé állítja a kínai technológiát használó helyi gyártókat is. Eközben Kína protekcionizmusról beszél, és válaszlépéseket helyez kilátásba.
Európa kapujává vált, és az is egyértelmű, hogy ezt kinek köszönheti.
A Huawei célja, hogy az autóipari beszállítók között a német Bosch kínai megfelelője legyen – derült ki Hszü Cse-csün elnök nyilatkozatából. A vállalat nem tervez saját gépkocsikat gyártani, hanem ehelyett a hardver és a szoftver fejlesztésére koncentrál. A kínai techóriás már most számos autógyártóval működik együtt, és tavaly 655 millió dolláros bevételt ért el az autóipari üzletágában.
Egy közel 230 éves vállalat sem bírta az elhibázott brüsszeli gazdaságpolitika következményeit.
Zavarja őket, hogy a tulajdonosok és a menedzsment nem érintettek a megszorításokban.
Elkerülhetetlen a pekingi reakció.
Peking válaszlépése rettenetesen fájdalmas lehet Nyugat-Európa csúcsállamainak.
Tóth Máté energiajogászt kérdeztük a legújabb iparági adatokról, amik Magyarországnak is jó hírt jelenthetnek.
Osztottak-szoroztak, és úgy döntöttek, több kárt okoznak ezzel, mint hasznot, írta meg az Euractiv.