Brüsszel szerint óriási siker, hogy az Európai Unió újabb területen veszíti el örökre egykori vezető szerepét

Trump piacvédő intézkedései ellenére Brüsszel nem tágít, lemondhat az amerikai piacról Európa autógyártása.

Trump piacvédő intézkedései ellenére Brüsszel nem tágít, lemondhat az amerikai piacról Európa autógyártása.
Szijjártó Péter Esztergomban a Suzuki gyártásfejlesztési és energiahatékonysági beruházásának átadóján hangsúlyozta, hogy a japán autógyártó évek óta piacvezető hazánkban.
Az Európai Unió pedig túl gyenge ahhoz, hogy jó megállapodást kössön az amerikai elnökkel.
Ha ezt meglépi a vállalat, akkor jelentős számú munkahely szűnhet meg.
Húsz helyszínen sztrájkolnak majd a szakszervezetek.
Az autóipari ágazatra kivetett vámok a német gazdaságot és a vele szoros kapcsolatban lévő térségünket érintenék súlyosan.
Lenyomják a berlini gyárat is.
A hidrogénüzemű járműveket egykor a jövő kulcsának tekintették az autóiparban: gyors tankolás, nagy hatótávolság, nulla károsanyag-kibocsátás. Mégis, az idén már tömegével zárják be a töltőállomásokat, és a legtöbb gyártó feladta a technológiát. Mi vezetett a bukáshoz?
Fontos tárgyalások zajlanak a háttérben.
A szakértők már hónapokkal ezelőtt figyelmeztettek.
Enyhült a vámháborúval kapcsolatos félelem, kedvezőbbek az előrejelzések, az autóipar is elkezdett életjeleket adni.
A kereskedelmi képviselő elmondta, hogy az EU-val nem haladnak olyan jól a tárgyalások, mint másokkal.
Más is a BYD útját követi.
Szerda este a Fehér Ház rózsakertjében tett bejelentést az Amerikai Egyesült Államok elnöke.
Persze nem azért, hogy a hazánkban is működő BYD-t reklámozza, hanem hogy az Elon Musk-féle Teslán üssön egyet.
Még a Tesla is behódolt a kínai vállalatnak.
A kormány régóta ellenzi a szankciós politikát Oroszországgal szemben. A legutóbbi kör is negatív hatással lehet az európai gazdaságra.
Régóta vágynak erre a beruházásra.
„Kecskeméten négyszázezer autó gördül majd le a gyártósorokról évente” – mondta Szijjártó Péter.