Már a németek szerint is: Orbán Viktor kulcsszerepet játszhat az EU-USA tárgyalásokban
A Die Zeit szerint az EU-nak valahogy ki kellene kerülnie Trump vámjait, és erre tökéletes megoldás lenne a magyar kormányfő.
A Die Zeit szerint az EU-nak valahogy ki kellene kerülnie Trump vámjait, és erre tökéletes megoldás lenne a magyar kormányfő.
Amerika 2027-től szoftveres, 2030-tól pedig hardveres tilalmat vezet be kínai és orosz jármű-technológiákra a 4,5 tonnánál kisebb autók esetében. Cél a nemzetbiztonság védelme, de ez komoly kihívás elé állítja a kínai technológiát használó helyi gyártókat is. Eközben Kína protekcionizmusról beszél, és válaszlépéseket helyez kilátásba.
Európa kapujává vált, és az is egyértelmű, hogy ezt kinek köszönheti.
A Huawei célja, hogy az autóipari beszállítók között a német Bosch kínai megfelelője legyen – derült ki Hszü Cse-csün elnök nyilatkozatából. A vállalat nem tervez saját gépkocsikat gyártani, hanem ehelyett a hardver és a szoftver fejlesztésére koncentrál. A kínai techóriás már most számos autógyártóval működik együtt, és tavaly 655 millió dolláros bevételt ért el az autóipari üzletágában.
Egy közel 230 éves vállalat sem bírta az elhibázott brüsszeli gazdaságpolitika következményeit.
Zavarja őket, hogy a tulajdonosok és a menedzsment nem érintettek a megszorításokban.
Elkerülhetetlen a pekingi reakció.
Peking válaszlépése rettenetesen fájdalmas lehet Nyugat-Európa csúcsállamainak.
Tóth Máté energiajogászt kérdeztük a legújabb iparági adatokról, amik Magyarországnak is jó hírt jelenthetnek.
Osztottak-szoroztak, és úgy döntöttek, több kárt okoznak ezzel, mint hasznot, írta meg az Euractiv.
Az EPP célja az ilyen motorok betiltásának feloldása.
Már a németeknek, az olaszoknak és a spanyoloknak sem „rossz ötlet" a magyar stratégia.
Az Európai Bizottság elnöke szembekerült hazájával és a német kancellárral a kínai autókra kivetendő EU-s vámok ügyében. Mutatjuk, ki lehet a nevető harmadik.
Az Európai Unió alapvető érdeke a versenyképes Kínával való sokoldalú együttműködés.
A szegedi megállapodás kapcsán egyszer már szempont volt, hogy Orbán Viktor jó kapcsolatot ápol Pekinggel.
A kormány mostani akkumlátorgyarmatosítási tervei egyre valószínűbb, hogy nagyon rosszul fognak öregedni.
Az európai autóipar hanyatlik többnyire a kontinenst elárasztó kínai támogatott elektromos járművek (EV-K) miatt. Az ázsiaiak köszönték szépen és betöltötték a piaci rést. Az EU erre válaszként vizsgálattal fenyegetőzik.
Magyarország előnye egyelőre behozhatatlannak látszik a régióban.