Így éreznénk a saját bőrünkön az amerikai–kínai vámmegállapodást – gazdasági szakértőt kérdeztünk

Első körben bizonytalanságot csökkent a megállapodás, de van itt még valami más is.


Első körben bizonytalanságot csökkent a megállapodás, de van itt még valami más is.


Nyerésre áll az autóóriás a munkaerőért folytatott versenyben: a magas alapbér mellett számos más juttatással is csábítja leendő munkavállalóit a debreceni gyár.


„Magyarország nagyon professzionálisan hajtja végre az Orbán-kormány stratégiáját.”


A Die Welt tudósítása szerint „autokrata” a kormányfő, de „szembetűnő a jólét”, „jó a képzési rendszer” és világszínvonalú az innováció. A helyzet több mint érthetetlen tehát. Francesca Rivafinoli írása.



Nincs ma már Európában „kis, megfizethető autó”. Felesleges szabályozással agyondrágított kisautó van – őmiatta. Kohán Mátyás írása.


Az időzítés nem véletlen.


Miközben Németországban gyárak zárnak be és tízezrek veszítik el állásukat, Győrben és Debrecenben dübörög az autóipar. A centrum roskadozik, a periféria erősödik. Ritkán látott fordulat ez az európai autóiparban. Sebestyén Géza írása.


Azt is elárulták mi okozhatja az európai autógyártás vesztét.


Közzétették a megállapodás részleteit.


Óriásit zuhant a német befektetői hangulat, és a legutóbbi GDP-növekedés sem nyugtatta meg a kételkedőket. Sebestyén Géza írása.


Trump piacvédő intézkedései ellenére Brüsszel nem tágít, lemondhat az amerikai piacról Európa autógyártása.


Szijjártó Péter Esztergomban a Suzuki gyártásfejlesztési és energiahatékonysági beruházásának átadóján hangsúlyozta, hogy a japán autógyártó évek óta piacvezető hazánkban.


Az Európai Unió pedig túl gyenge ahhoz, hogy jó megállapodást kössön az amerikai elnökkel.


Ha ezt meglépi a vállalat, akkor jelentős számú munkahely szűnhet meg.


Húsz helyszínen sztrájkolnak majd a szakszervezetek.


Az autóipari ágazatra kivetett vámok a német gazdaságot és a vele szoros kapcsolatban lévő térségünket érintenék súlyosan.


Lenyomják a berlini gyárat is.


A hidrogénüzemű járműveket egykor a jövő kulcsának tekintették az autóiparban: gyors tankolás, nagy hatótávolság, nulla károsanyag-kibocsátás. Mégis, az idén már tömegével zárják be a töltőállomásokat, és a legtöbb gyártó feladta a technológiát. Mi vezetett a bukáshoz?


Fontos tárgyalások zajlanak a háttérben.
