Rákaptak a magyarok a kínai autókra

2025. szeptember 18. 06:00

Megállíthatatlanul tör előre a BYD a magyar autópiacon.

2025. szeptember 18. 06:00
null

A BYD kínai autómárka részesedése a magyarországi elektromos járművek piacán az idén már megközelíti a 14 százalékot – tájékoztatta a BYD Magyarország az MTI-t. A márka, amely 2023-ban jelent meg Magyarországon, az idén az első nyolc hónapban 1180 személyautót és kisteherjárművet értékesített a magyar újautó-piacon.

Augusztusban 141 eladott autóval már a BYD volt legnépszerűbb márka az elektromos járművek között, a legtöbbet vásárolt modellek tízes listáján pedig három BYD modell szerepelt

– ismertették, kiemelve, hogy az európai kínálat a héten egy új modellel, a gyártó Super Hybrid hajtásláncát alkalmazó SEAL 6 DM-i modellel bővült.

A magyarországi újautó-piacon az elektromos járművek részesedése az idén már 10 százalék fölé emelkedett. A BYD az év hátralévő részében is intenzíven terjeszkedik, az év végéig 4 új partnerrel bővül a hálózata, nyolc magyarországi városban lesz elérhető márkakereskedés. A kínai márka Európában 2025 folyamán 12 új piacon jelent meg, a tervek szerint az európai márkakereskedések száma ezer fölé emelkedik.

A BYD Auto célja az, hogy ott gyártson, ahol értékesít, ezért megerősítették, hogy 2025 végén Magyarországon megkezdik a termelést a szegedi gyárban, korábbi bejelentés szerint a Dolphin modell gyártásával. A BYD Magyarország beszámolt arról is, hogy az idei első félévben a kínai gyártó 23 százalékos növekedést ért el az előző év hasonló időszakához viszonyítva, az árbevétel elérte a 47 milliárd eurót. A márka részesdése az új energiával hajtott járművek globális piacán már 21 százalékos, ezzel piacvezető, ahogy az elektromos szegmensben is.

A BYD elkötelezett résztvevője a globális felmelegedés elleni küzdelemnek, célkitűzése, hogy 2030-ra 50 százalékkal csökkentse energiaintenzitását, 2045-re pedig tevékenysége karbonsemlegessé váljon – tájékoztattak. A 2003-ban alapított BYD Auto a BYD multinacionális high-tech cég autóipari leányvállalata, amely tisztán elektromos és plug-in hibrid járművek fejlesztésére összpontosít.

A BYD márka 2023 októberében jelent meg konnektorról tölthető, tisztán elektromos és plug-in hybrid járműveivel Magyarországon, fejlődése azóta töretlen.

A BYD Auto magyarországi gyártóhely építését kezdte el Szegeden több milliárd eurós beruházással, nemrégiben pedig bejelentette, hogy Budapestre telepíti európai vállalati és fejlesztési központját.

(MTI)

Nyitókép forrása: Tobias SCHWARZ / AFP

Ezt is ajánljuk a témában

***

 

Összesen 16 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
2025. szeptember 18. 16:27 Szerkesztve
Olvasási nehézségekkel küszködő, mandinerre delegált tisza aktivisták figyelmébe ajánlom a következő tényeket: 2024-ben: 8565 darab tisztán elektromos új autót adtak el. Ez a szám a 121607 darabos teljes piac már 7%-át jelenti. A cikkben szereplő Augusztusi 141 eladott BYD autó éves szintre vetítve 1692 eladott autó, ami jelentős részesedés a tavalyi 8500-as összes eladott elektromos autóhoz képest. Idei adat ugye még nincs. Továbbá az Augusztus nem a legerősebb hónap az autópiacon, ezért éves szintre felszorzott augusztusi eladási szám inkább pesszimista alul-becslés.  Évi 121 ezer eladott autó, az a TELJES magyar új autó eladások száma. Abban a benzines és dízel is benne van az elektromos mellett.  "Augusztusban 141 eladott autóval már a BYD volt legnépszerűbb márka az elektromos járművek között" ELEKTROMOS JÁRMŰVEK KÖZÖTT.  (A közoktatás valóban nem áll a helyzet magaslatán, ha ennyi anyanyelvén funkcionális analfabéta tiszás fórumjancsi van. Bár lehet csak néhány sok nicknéven:) 
Válasz erre
0
0
triacus-2
2025. szeptember 18. 15:23
@massivement5, 2025. szeptember 18. 12:30: "hogy vegyünk kínait, nyaljunk be nekik, basszuk tönkre az európai ipart!" Ezt az EU magának köszönheti. A semmire nem való illegális migránsok tömeges beengedésével, a szankciózgatással, az ipart leépítő klímahisztériával, a társadalmi rendet felborító LGBTQIA2S+-ideológiával, a "hozzáadott értékkel".
Válasz erre
1
0
triacus-2
2025. szeptember 18. 15:18
@massivement5, 2025. szeptember 18. 12:26 "A statisztikák alapján magyarok nem akarnak kínai autót venni." A statisztikák szerint de. És egyre többen: penzcentrum.hu/auto/20250506/itt-a-friss-toplista-ezek-most-magyarorszag-kedvenc-autoi-elmarad-a-meglepetes-2025-ben-1178385 Európában is egyre többen: jato.com/resources/media-and-press-releases/chinese-car-brands-continue-their-ascent-outselling-mercedes-in-june-and-ford-in-h1
Válasz erre
0
0
massivement5
2025. szeptember 18. 12:26
141 eladott autó? Hány százaléka az összes eladott autónak? Évi 100 ezer autónak hány százaléka BYD? Faék egyszerűségű, fizetett reklám és propaganda ez. A statisztikák alapján magyarok nem akarnak kínai autót venni. Gyakran még az itt élő kínaiak sem, ők is Toyotával meg Mazdával járnak. Az állam meg a NER-cégek más kérdés, ott kiadhatják parancsba, hogy nem veszünk hanyatló nyugati, csak rendes béketáborbeli ótót. Ennyit a mandinerről.
Válasz erre
1
5
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!