Peking felszólította a hazai autóipar képviselőit, hogy fektessenek be többet azokban az uniós országokban, amelyek a vámok ellen szavaztak.
A nemzetgazdasági miniszter a legnagyobb gyártók képviselőivel egyeztetett.
A nagy hazai autógyártók helyett egy kínai cég logója virít a reklámtáblákon.
Egy kínai madártól rettegnek az Európai Unióban és az Egyesült Államokban is. A BYD Seagull már 20 ezer euró/dollár alatt kapható lesz, ezzel pedig a vállalat valóra válthatja álmát, a villámgyors piactarolást.
A Szeged mellett épülő BYD-gyár lesz a kínai gigász legfontosabb helyőrsége abban a küzdelemben, amelynek a végkimenetele eldönti, ki lesz Európában a legnagyobb gyártó.
A külügyminiszter szerint a jövő az elektromos autózásé.
Az olaszok attól tartanak, hogy egy újabb kínai gigavállalat választja Magyarországot a nyugat-európai opciók helyett.
Washington attól tart, hogy a kínai elektromos autógyártók Mexikót használhatják kerülőútvonalként az amerikai piac eléréséhez, kijátszva a magas importvámokat. Az autógyártók korábban jelentős állami támogatásokban részesültek mexikói beruházásaikhoz, de az Egyesült Államok nyomására Mexikó kénytelen volt megtagadni a kedvezményeket a kínai cégektől.
A Reutershez eljutott vállalati levelezések szerint a Tesla leállította az eddigi legolcsóbb autójának tervezését, és inkább a Robotaxi fejlesztésére koncentrál.
A kínai autógyártók az idén bevihetik az utolsó, végzetes ütést a belső égésű járművek piacának: a zöldenergia-tároló rendszerek – egyben az autók – árát olyan drasztikusan csökkentik, hogy azzal már senki nem tud versenyezni. A folyamat innentől magát táplálja, ha elindul, nincs esély menekülni előle.
Néhány év alatt minden összejött. Az ukrajnai háború az orosz piacot nyitotta meg, a feltörekvő gazdaságok elkezdtek autót venni, a technológiai fejlesztések pedig gyorsabbak Kínában, mint bárhol máshol a világon. Birodalom született.
A Magyarországon építkező BYD az idén valószínűleg megelőzi a Teslát. Két óriás uralja a piacot, a többieknek igyekezniük kell.
Csapdába kerültek a nyugati autógyártók: miközben megkezdték a felzárkózást Kínához, a kereslet növekedése visszaesést mutat. A kialakult helyzetet sokan sokféleképpen magyarázzák, a célok azonban változatlanok maradtak.
A világ legnagyobb elektromosautó-gyártójának elnöke nemrég még Orbán Viktorral tárgyalt a BYD szegedi óriásberuházásáról.
Rekordok dőlnek meg a magyar-kínai gazdasági és kereskedelmi együttműködésben.
A külgazdasági és külügyminiszter szerint hazánk időben ismerte fel a globális változásokat.
Stella Li, a BYD menedzsere már korábban is beszélt róla, hogy akár kettő autógyárat is létrehozhatnak Európában.