Jól fizető munkahelyeket és stratégiai előnyt jelent, hogy a BYD Magyarországot választotta egyik globális központjává

Nem a bérszínvonal, hanem a fejlett infrastruktúra miatt vonzó hazánk a nagy nemzetközi befektetőknek.

Kína vezető autógyártója 7 ezer 231 új akkumulátoros elektromos járművet regisztrált áprilisban, ez 169 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbi adatokhoz képest.
A BYD először adott el több elektromos járművet Európában, mint a Tesla – számolt be a Világgazdaság a Jato Dynamics autóipari piackutató adataira hivatkozva. Ezzel az elektromos autók európai értékesítői között a kínai gyár bekerült a top 10 közé, míg a Tesla kikerült onnan. Kína vezető autógyártója 7 ezer 231 új akkumulátoros elektromos járművet regisztrált áprilisban, ez 169 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbi adatokhoz képest, a Tesla regisztrációi 49 százalékkal 7 ezer 165 járműre estek vissza.
Ezt is ajánljuk a témában
Nem a bérszínvonal, hanem a fejlett infrastruktúra miatt vonzó hazánk a nagy nemzetközi befektetőknek.
Még nagyobb volt a különbség, ha beleszámítjuk a BYD plug-in hibrid elektromos járműveit is: a kínai vállalat összesített eladásai 359 százalékkal nőttek. A Tesla visszaesése annak ellenére folytatódott, hogy az európai elektromosjármű-szektor összességében növekedett.
Ezt is ajánljuk a témában
A magyarországi üzem mintegy 4,5 milliárd dollárból valósul meg, és évi mintegy 200 ezer járművet fog gyártani 2025 végétől, a teljes termelést 350 ezer darabra tervezik.
Az iparági szintű regisztrációk 28 százalékkal nőttek. A legtöbb elektromos járművet a piacvezető Volkswagen adta el, ami az értékesítését 61 százalékkal 23 ezr 514 darabra növelte áprilisban az egy évvel korábbihoz képest. A második a BMW 14 ezer 864 darabbal és 5 százalékos növekedéssel, míg a harmadik helyezett a Volkswagen csoporthoz tartozó Skoda (13 ezer 598 darab, 214 százalékos növekedés).
Nyitóképünk: MTI/Balogh Zoltán