Nyugat-Európa munkavállalóit leépítési hullám sújtja, közben Brüsszel még mindig Ukrajna érdekeivel foglalkozik
Már több millió munkahely megszűnését okozta Nyugat-Európában Brüsszel késlekedése.
Már több millió munkahely megszűnését okozta Nyugat-Európában Brüsszel késlekedése.
Zavarja őket, hogy a tulajdonosok és a menedzsment nem érintettek a megszorításokban.
Soha nem látott válságba kormányozta magát az ikonikus német cég.
A Volkswagen németországi dolgozói hétfőtől munkabeszüntetésbe kezdenek.
Ez a cikk azért született, hogy az autószerelő-világ szereplői ne ússzák meg ennyire könnyen a túlárazott kontármunkát. Kovács Gergő írása.
Behúzza a kéziféket és példátlan leépítésbe kezd a német óriáscég a saját hazájában.
Nem tágít a Volkswagen vezetése: gyárbezárásokkal és tömeges kirúgásokkal próbálja elérni a vállalatot megmenthető költségcsökkentést. A katasztrófa borítékolható, a jövőből még a megoldási kísérletek ellenére sem látszik sok minden.
Egyre hidegebb a kínai állam és a német vállalat közötti viszony.
Három évtizedes egyezséget mondott fel szeptember elején a Volkswagen, amikor németországi gyárak bezárásával fenyegetőzött. Az IG Metall szakszervezet is bekeményített, inkább hét százalékkal több bért követelne a VW alkalmazottainak. A nehézségekkel küzdő konszern kibújna ez alól, sőt lefaragná a költségeket. Az adatok szerint nem csak a Volkswagen, az európai riválisok is hasonló problémákkal küzdenek a gyártás terén.
Már idén meghoznák a gyárbezárásokról szóló döntést Németországban.
Feltehetőleg a Volkswagen cégcsoportba tartozó, 12 ezer főt foglalkoztató győri Audi-gyárat is érintik a német autóipari óriás nehézségei. Lehetséges az is, hogy újabb termelést telepítenek hozzánk, így akár még jól is kijöhet az Audi Hungaria Zrt. a várható konszernszintű átalakulásokból.
Óriási bajban a Volkswagen, a gyár a németországi üzemek bezárását tervezi a kereslet megcsappanása miatt. Eközben az Európai Bizottság (hogy erősítse az európai autógyártást) 21 százalékos büntetővámot vetett ki a Kínából érkező VW-járművekre. Vagyis éppen annak árt, akit meg akart védeni. Van még lejjebb.
„Miért térnek vissza az európaiak a benzinesekhez?” – tette fel a kérdést az Euronews.
Nem tudni, pontosan mi vezetett a konfliktushoz.
A wolfsburgi gyár dolgozói nem engedték, hogy megszakítsák a termelést.