Jó hír Magyarországnak, a BYD lenyomta a Teslát

Kína vezető autógyártója 7 ezer 231 új akkumulátoros elektromos járművet regisztrált áprilisban, ez 169 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbi adatokhoz képest.

Soha nem látott válságba kormányozta magát az ikonikus német cég.
Hétfő reggel a Volkswagen németországi gyáraiban több ezren kezdtek figyelmeztető sztrájkba, miután korábban nem sikerült egyezségre jutnia a szakszervezeteknek és az autógyártónak abban a kérdésben, hogy milyen út vezet ki a válságból- adta hírül a vilaggazdasag.hu.
A munkásokat képviselő IG Metall részéről a tárgyalásokat vezető Thorsten Gröger elmondta, hogy mindegyik gyárban beszüntetik a munkát hétfőn, és ha szükséges, ez lesz a legkeményebb munkaügyi vita a Volkswagen történetében.
Mint ismert, a cég vezetése 10 százalékos bércsökkentést és három németországi gyár bezárását szeretné elérni, miután az európai autókereslet a vártnál gyengébben alakul és a Volkswagen az elektromos autók területén is lemaradt kínai versenytársai mögött.
A Volkswagen egyébként a kínai Hszincsiangban található gyárát is bezárja, problémái tehát nem csak az anyaországra korlátozódnak.
Gröger a Deutsche Welle beszámolója szerint arról beszélt, hogy a cég egyszerűen felgyújtotta a kollektív szerződéseket. Ugyanakkor az exportra épülő német gazdaság és a Volkswagen valóban komoly gondokkal küzd, így a cég legutóbbi jelentése szerint egy év alatt 64 százalékkal csökkent a vállalat nyersége. A profit csökkenéséről számolt be a közelmúltban a Mercedes és a BMW is.
Azonban a cég 87 éves történetében még nem történt olyan, hogy németországi gyárt zárt volna be.
A vállalat 20 százaléka Alsó-Szászország tulajdonában van, mely szintén szeretné elkerülni az üzemek bezárását. A szakszervezet és a cégvezetés legközelebb december 9-én ülnek le a tárgyalóasztalhoz, ami után a hétfői figyelmeztető sztrájkot komolyabb munkabeszüntetés is követheti, ha a felek nem jutnak dűlőre.
Nyitókép:TI/EPA/Sascha Steinbach