Leállt a termelés a Volkswagen mindegyik német gyárában

2024. december 02. 12:16

Soha nem látott válságba kormányozta magát az ikonikus német cég.

2024. december 02. 12:16

Hétfő reggel a Volkswagen németországi gyáraiban több ezren kezdtek figyelmeztető sztrájkba, miután korábban nem sikerült egyezségre jutnia a szakszervezeteknek és az autógyártónak abban a kérdésben, hogy milyen út vezet ki a válságból- adta hírül a vilaggazdasag.hu.

A munkásokat képviselő IG Metall részéről a tárgyalásokat vezető Thorsten Gröger elmondta, hogy mindegyik gyárban beszüntetik a munkát hétfőn, és ha szükséges, ez lesz a legkeményebb munkaügyi vita a Volkswagen történetében. 

Mint ismert, a cég vezetése 10 százalékos bércsökkentést és három németországi gyár bezárását szeretné elérni, miután az európai autókereslet a vártnál gyengébben alakul és a Volkswagen az elektromos autók területén is lemaradt kínai versenytársai mögött.

A Volkswagen egyébként a kínai Hszincsiangban található gyárát is bezárja, problémái tehát nem csak az anyaországra korlátozódnak.

 Gröger a Deutsche Welle beszámolója szerint arról beszélt, hogy a cég egyszerűen felgyújtotta a kollektív szerződéseket. Ugyanakkor az exportra épülő német gazdaság és a Volkswagen valóban komoly gondokkal küzd, így a cég legutóbbi jelentése szerint egy év alatt 64 százalékkal csökkent a vállalat nyersége. A profit csökkenéséről számolt be a közelmúltban a Mercedes és a BMW is.

Azonban a cég 87 éves történetében még nem történt olyan, hogy németországi gyárt zárt volna be. 

A vállalat 20 százaléka Alsó-Szászország tulajdonában van, mely szintén szeretné elkerülni az üzemek bezárását. A szakszervezet és a cégvezetés legközelebb december 9-én ülnek le a tárgyalóasztalhoz, ami után a hétfői figyelmeztető sztrájkot komolyabb munkabeszüntetés is követheti, ha a felek nem jutnak dűlőre.

Nyitókép:TI/EPA/Sascha Steinbach

 

Összesen 112 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
citromosParizer
2024. december 03. 12:40
a röfik földbe álltak a lipcsi zöld komcsi vezetéssel. a saját érdek helyett a globalista érdekeket képviselni nem kifizetődő.
lqrooferi
2024. december 02. 17:13
Nagyon nagy tévedés hogy a német gyár kormányozta magát ebbe a helyzetbe, történelmi hibájuk hogya " diesel-gate " nél nem szálltak páros lábbal az európai cionista bagázsba. Az volt a kérés hogy laboratóriumi körlmények között..... ilyen és ilyen kibocsátási adatoknak kell az autóknak megfelelni és nem az hogy jürgen nyélgázon az autobahn-on is ugyanilyen károsanyag kibocsátást tudjon- Ru olyan mintha te január 5 -én 9h vizsgázva ötösre tudod a tananyagot, majd valaki szóba hozná hogy április 10-én nem tudod 100 % ban ugyanezt az anyagot. Eleve-egy pár 10E kmt futott motor közelében sincs annak károsanyag kibocsátásnak mint újkorában. Az egész EURO rendszer egy kibaszott nagy csalás és szemfényvesztés, a VW kötelessége lett volna ezzel szembeszállni és nem guillotinba hajtani a fejét. Ennek a következménye a mostani válság is.
Obsitos Technikus
2024. december 02. 16:54
Addig se termelnek veszteséget..
5m007h 0p3ra70r
2024. december 02. 16:32 Szerkesztve
>>Ugandai Bubu 2024. december 02. 12:46 A világgazdaság csődre van ítélve. << Érdekes! Az USA 2,9%-os növekedést produkált tavaly. Az eurozóna meg 0,5%-ot. Kizárólag Európa van halálra ítélve. Köszönhetően a válogatott SZAKEMBÖRöknek. Hööhö.. A GDP alapján az EU az USA-ban Missisipi után a második legszegényebb szövetségi tagállam lenne.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!