Több tucat autót tarolt le egy ámokfutó lengyel kamionos a német autópályán (VIDEÓ)
A rendőrség szerint lehetséges, hogy a férfi alkohol vagy kábítószer hatása alatt állhatott, és mentális betegségben szenvedett.
Zavarja őket, hogy a tulajdonosok és a menedzsment nem érintettek a megszorításokban.
Nyitókép: JAN WOITAS / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP
Nagy leépítésekbe kezdett a Volkswagen: 18 milliárd eurós (közel 7,5 ezer milliárd forintos, az éves magyar nyugdíjkifizetéseket meghaladó mértékű) megtakarítási csomagjuk keretében három németországi gyárat zárnak be, visszavágják a fizetéseket és az üzemi nyugdíjakat.
Úgy fest azonban, hogy a menedzsment ezt nem ússza meg szárazon – masszív sztrájkokról számol be a Deutsche Welle.
A német autóipari konszern gyáraiban ezerszám kezdtek sztrájkba a dolgozók. „Minden gyárban elkezdődnek hétfőn a figyelmeztető sztrájkok” – mondta Thorsten Gröger, aki a szakszervezetek részéről a tárgyalásokat vezeti. „Ez lesz a legkeményebb bérvita, amit valaha látott a Volkswagen, ha kell” – tette hozzá.
Az IG Metall szakszervezeti konföderáció több tízezer Volkswagennél dolgozó tagja ma reggel 9:30-kor letette a munkát két órára, és ugyanezt tette a délutános műszak is. A wolfsburgi központi üzemnél Daniela Cavallo szakszervezeti vezető elmondta:
„Azt követeljük, hogy mindenki vegye ki a részét – a menedzsment és a részvényesek is.”
Ezzel a munkások azon követelésére utal, hogy csökkentsék a vezetőség karácsonyi bónuszait is. Cavallo elmondta: jövő héten lesz a tárgyalások következő fordulója, „ez határozza majd meg az irányt – közeledés vagy eszkaláció. Mindkettőre készen állunk.”
A Volkswagen válsága csak egy Európa gazdasági motorjának bajai közül: az exportvezérelt német gazdaság, mint azt a Deutsche Welle leírja, évek óta küzd a csökkenő megrendelésekkel. A Volkswagen egykor aranybányának számító kínai piaca gyorsan csökken, mert egyre inkább átveszik a vezetést a helyi gyártású elektromos autók, ráadásul az EU kínai elektromos autókra kivetendő vámintézkedéseire a kínaiak válaszintézkedésekkel fenyegetnek.
Októberben a Volkswagen bejelentette: harmadik negyedéves profitjuk 64 százalékkal esett vissza.
A lap szerint hasonló a helyzet a BMW-nél és a Mercedes-Benznél is.