Nem hagyják annyiban a német munkások a Volkswagen leépítéseit

2024. december 02. 22:06

Zavarja őket, hogy a tulajdonosok és a menedzsment nem érintettek a megszorításokban.

2024. december 02. 22:06
Production of e-vehicles at VW in Zwickau

Nyitókép: JAN WOITAS / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP

Nagy leépítésekbe kezdett a Volkswagen: 18 milliárd eurós (közel 7,5 ezer milliárd forintos, az éves magyar nyugdíjkifizetéseket meghaladó mértékű) megtakarítási csomagjuk keretében három németországi gyárat zárnak be, visszavágják a fizetéseket és az üzemi nyugdíjakat.

Úgy fest azonban, hogy a menedzsment ezt nem ússza meg szárazon – masszív sztrájkokról számol be a Deutsche Welle.

A német autóipari konszern gyáraiban ezerszám kezdtek sztrájkba a dolgozók. „Minden gyárban elkezdődnek hétfőn a figyelmeztető sztrájkok” – mondta Thorsten Gröger, aki a szakszervezetek részéről a tárgyalásokat vezeti. „Ez lesz a legkeményebb bérvita, amit valaha látott a Volkswagen, ha kell” – tette hozzá.

Az IG Metall szakszervezeti konföderáció több tízezer Volkswagennél dolgozó tagja ma reggel 9:30-kor letette a munkát két órára, és ugyanezt tette a délutános műszak is. A wolfsburgi központi üzemnél Daniela Cavallo szakszervezeti vezető elmondta:

„Azt követeljük, hogy mindenki vegye ki a részét – a menedzsment és a részvényesek is.”

Ezzel a munkások azon követelésére utal, hogy csökkentsék a vezetőség karácsonyi bónuszait is. Cavallo elmondta: jövő héten lesz a tárgyalások következő fordulója, „ez határozza majd meg az irányt – közeledés vagy eszkaláció. Mindkettőre készen állunk.”

A Volkswagen válsága csak egy Európa gazdasági motorjának bajai közül: az exportvezérelt német gazdaság, mint azt a Deutsche Welle leírja, évek óta küzd a csökkenő megrendelésekkel. A Volkswagen egykor aranybányának számító kínai piaca gyorsan csökken, mert egyre inkább átveszik a vezetést a helyi gyártású elektromos autók, ráadásul az EU kínai elektromos autókra kivetendő vámintézkedéseire a kínaiak válaszintézkedésekkel fenyegetnek.

Októberben a Volkswagen bejelentette: harmadik negyedéves profitjuk 64 százalékkal esett vissza.

A lap szerint hasonló a helyzet a BMW-nél és a Mercedes-Benznél is.

Összesen 9 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
canadian-deplorable
2024. december 03. 00:08
Végre a németeket is utolérte a verseny az aljára jelenség. Irány a legalsó közös nevező, ami valószínűleg a kongói, vagy bangladesi szakképzetlen munkás, a "hatékony" termelés előfeltétele. Majd a német melós is megtanul egész nap egy tányér levesért, marék rizsért robotolni, hogy a menedzsment megkaphassa a rekord bónuszát. Aztán egyszer csak kiderül, hogy a magyar munkás is túl jól keres és rohan majd az összes globalizáló vállalat máshova.
5m007h 0p3ra70r
2024. december 02. 23:27
»nagymester-b-2 2024. december 02. 22:24 Amíg a karácsonyi bónuszon vitatkoznak , tönkremennek a francba tokkal-vonóval. Az a gyanúm, német barátaink ismét nem látják mi történik körülöttük éppen.« Látják ők azt rendesen. Évek óta látják. Ezért tilos volt róla beszélniük. Aki mégis szóvá tette, azt megbélyegezték, kirekesztették, ellehetetlenítették. Ez komoly belső feszültséget gerjesztett mára a vállalaton belül.
canadian-deplorable
2024. december 02. 23:15
A 90-es években a Jetta még egy elpusztíthatatlan autó volt, a megbízhatóság példaképe. Ma már egy rakás szar. Nem nyöszögni kell, hanem jó terméket gyártani.
julius68-2
2024. december 02. 22:51
Nem kellett volna szavazni olyanokra, akik tönkreteszik az országot, de már mindegy.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!