Nem hagyják annyiban a német munkások a Volkswagen leépítéseit

2024. december 02. 22:06

Zavarja őket, hogy a tulajdonosok és a menedzsment nem érintettek a megszorításokban.

2024. december 02. 22:06
Production of e-vehicles at VW in Zwickau

Nyitókép: JAN WOITAS / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP

Nagy leépítésekbe kezdett a Volkswagen: 18 milliárd eurós (közel 7,5 ezer milliárd forintos, az éves magyar nyugdíjkifizetéseket meghaladó mértékű) megtakarítási csomagjuk keretében három németországi gyárat zárnak be, visszavágják a fizetéseket és az üzemi nyugdíjakat.

Úgy fest azonban, hogy a menedzsment ezt nem ússza meg szárazon – masszív sztrájkokról számol be a Deutsche Welle.

A német autóipari konszern gyáraiban ezerszám kezdtek sztrájkba a dolgozók. „Minden gyárban elkezdődnek hétfőn a figyelmeztető sztrájkok” – mondta Thorsten Gröger, aki a szakszervezetek részéről a tárgyalásokat vezeti. „Ez lesz a legkeményebb bérvita, amit valaha látott a Volkswagen, ha kell” – tette hozzá.

Az IG Metall szakszervezeti konföderáció több tízezer Volkswagennél dolgozó tagja ma reggel 9:30-kor letette a munkát két órára, és ugyanezt tette a délutános műszak is. A wolfsburgi központi üzemnél Daniela Cavallo szakszervezeti vezető elmondta:

„Azt követeljük, hogy mindenki vegye ki a részét – a menedzsment és a részvényesek is.”

Ezzel a munkások azon követelésére utal, hogy csökkentsék a vezetőség karácsonyi bónuszait is. Cavallo elmondta: jövő héten lesz a tárgyalások következő fordulója, „ez határozza majd meg az irányt – közeledés vagy eszkaláció. Mindkettőre készen állunk.”

A Volkswagen válsága csak egy Európa gazdasági motorjának bajai közül: az exportvezérelt német gazdaság, mint azt a Deutsche Welle leírja, évek óta küzd a csökkenő megrendelésekkel. A Volkswagen egykor aranybányának számító kínai piaca gyorsan csökken, mert egyre inkább átveszik a vezetést a helyi gyártású elektromos autók, ráadásul az EU kínai elektromos autókra kivetendő vámintézkedéseire a kínaiak válaszintézkedésekkel fenyegetnek.

Októberben a Volkswagen bejelentette: harmadik negyedéves profitjuk 64 százalékkal esett vissza.

A lap szerint hasonló a helyzet a BMW-nél és a Mercedes-Benznél is.

Összesen 14 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Ehetős Odó
2024. december 03. 14:07 Szerkesztve
Ebből jól látszik, milyen agymosottak is a németek. Nem a VW vezetői ellen kellene sztrájkolniuk, hanem már régen a fülénél fogva kellett volna kiráncigálniuk a kancelláriáról azt az idióta Olafot meg a többi hazaárulót. Egy normális országban ezek már régen a brandenburgi kapun lengedeznének a hideg decemberi szélben.
snowwolf
2024. december 03. 08:03
Véletlenül nem az Egybesült Államokba települ a VW, mert ott olcsó az energia, kedvezményesek az adók , vagy ott az olcsó mexikói munkaerő? "Az amerikai törvény kimondja: a támogatásokban csak azok a vállalatok részesülhetnek, amelyek vagy az USA-ban végzik a gyártást, vagy olyan államban, amellyel Washington szabadkereskedelmi megállapodást kötött. Ezek közül egyik sem igaz Németországra, nem úgy Kanadára és Mexikóra, amelyekkel a nyersanyag és az olcsó munkaerő miatt az USA nagyon is szívesen kötötte meg a szabadkereskedelmi megállapodást." "Mexikó egyébként az olcsó munkaerő és a közös határ miatt az USA legnagyobb autóalkatrész-exportőre. A kereskedelmi engedmények miatt az autóipar virágzik, nem véletlen, hogy az autógyárak a világ minden tájáról ide sereglenek egy zsíros befektetés reményében. " Az autógyárak befektetők. Profitért. Bármilyen ideológia csak egy szűk körnek nyereséges vállalkozás. Idézetek: Mandiner Makronóm 2023.02 bmw-usa-tamogatasi-csomag-zold-atallas-makronom
2024. december 03. 06:35 Szerkesztve
Haldoklik a cég, de szüntessük be a munkát és követeljünk több pénzt! Na igen, ez a tipikus német-melós agy... Az IG-Metall meg tízezerszámra gyártatja a pólókat, sapkákat, sálakat a sztrájkra. Erre van pénz. A vezetői bónusz meg csak csepp a tengerben, de nyílván a szakszervezeti vezetők jól tudják vele hergelni a nem túl okos melósokat...
luisbathhelena
2024. december 03. 05:33
1. Kvra nem a menedzsment bonusan múlik a VW jovoje-ezt benezte a szakszervezet. Nekik rég az utcán kéne lenni egy kormanyellenes tuntetesen. A CDU se hozzá vissza az olcsó energiat 2. Elismerem h egy melosnak nemigen van mas opcioja ilyenkor.. De a cég fejreallasa az ostoba német politika közvetlen következménye. A német zöldek meg a sajtó ünnepli h ismét egypár szennyező üzemel kevesebb lesz. Csak mikor nem lesz ki fizesse a pártot...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!