„Azt követeljük, hogy mindenki vegye ki a részét – a menedzsment és a részvényesek is.”
Ezzel a munkások azon követelésére utal, hogy csökkentsék a vezetőség karácsonyi bónuszait is. Cavallo elmondta: jövő héten lesz a tárgyalások következő fordulója, „ez határozza majd meg az irányt – közeledés vagy eszkaláció. Mindkettőre készen állunk.”
A Volkswagen válsága csak egy Európa gazdasági motorjának bajai közül: az exportvezérelt német gazdaság, mint azt a Deutsche Welle leírja, évek óta küzd a csökkenő megrendelésekkel. A Volkswagen egykor aranybányának számító kínai piaca gyorsan csökken, mert egyre inkább átveszik a vezetést a helyi gyártású elektromos autók, ráadásul az EU kínai elektromos autókra kivetendő vámintézkedéseire a kínaiak válaszintézkedésekkel fenyegetnek.
Októberben a Volkswagen bejelentette: harmadik negyedéves profitjuk 64 százalékkal esett vissza.
A lap szerint hasonló a helyzet a BMW-nél és a Mercedes-Benznél is.