Von der Leyen kicsi és megfizethető autókról álmodik – miután kicsinálta a kicsi és megfizethető autókat

Nincs ma már Európában „kis, megfizethető autó”. Felesleges szabályozással agyondrágított kisautó van – őmiatta. Kohán Mátyás írása.

Nincs ma már Európában „kis, megfizethető autó”. Felesleges szabályozással agyondrágított kisautó van – őmiatta. Kohán Mátyás írása.
Zavarja őket, hogy a tulajdonosok és a menedzsment nem érintettek a megszorításokban.
A svéd akkumulátoróriás, a Northvolt komoly válságba került, pedig Európa reménységeként indult, hogy szembeszálljon a kínai és amerikai energiatároló-gyártók hegemóniájával. Az e-autók iránti visszaeső kereslet és a Volkswagen (amely az egyik nagy befektetőjük és megrendelőjük) kihívásai következtében bejelentették: 1600 dolgozótól válnak meg. De súlyos csúszások várhatók a kanadai gyáregységük indításában, és a tervezett észak-németországi óriásüzemük jövője is kérdésessé vált.