Bezsongtak a szegediek – nagyon jól lehet majd keresni a BYD-üzemben

Egyre több fiatal tanul kínaiul a városban.

A magyarországi üzem mintegy 4,5 milliárd dollárból valósul meg, és évi mintegy 200 ezer járművet fog gyártani 2025 végétől, a teljes termelést 350 ezer darabra tervezik.
A BYD az akkumulátoros járművek mellett plug-in hibrid elektromos autókat is gyártani fog az európai üzemeiben, így Szegeden is – számol be a Világgazdaság az Autonews alapján. Ebben semmi rendkívüli nincs, miután a kínai cég nagy mennyiségben exportált tölthető (plug-in) hibrideket az Európai Unióba és az Egyesült Királyságba, amiből profitál a vállalat.
Ezt is ajánljuk a témában
Egyre több fiatal tanul kínaiul a városban.
A lap emlékeztet, hogy a szegedi BYD-gyár mintegy 4,5 milliárd dollárból valósul meg, és évi mintegy 200 ezer járművet fog gyártani 2025 végétől, a teljes termelést 350 ezer darabra tervezik. A kínai üzem a város külső részén, egy 300 hektáros telephelyen jön létre, az első gépkocsi várhatóan az idei év második felében gördül le a gyártósorról.
Ezt is ajánljuk a témában
Tízezer munkahelyet hozhat a BYD hazánkba, és a magyar gazdaság növekedésének is új lendületet adhat.
A Világgazdaság utal arra, hogy a BYD-t a magas vámokkal fogják vissza az amerikai piacon, és 17 százalékos importvámmal néz szembe Európában is. Emiatt helyi gyárakba, például a magyarországiba fektet be, de a következő években egy törökországi létesítmény építését is megkezdi, sőt a cég vezetői kilátásba helyezték egy harmadik európai gyár megépítését is.
Nyitóképünk illusztráció, fotó: Robert Way