Bezsongtak a szegediek – nagyon jól lehet majd keresni a BYD-üzemben

2024. november 27. 13:50

Egyre több fiatal tanul kínaiul a városban.

2024. november 27. 13:50

Nyitókép: Jövőre megnyithat Szeged mellett a kínai autógyár. Fotó: Valeria Mongelli / ANADOLU / Anadolu via AFP

A Szegeden élő fiatalokat lázba hozta, hogy a 2025-ben induló kínai cégnél európai béreket lehet majd keresni. Több szegedi iskolában már megkezdték a mandarin nyelv oktatását, valamint a régió szakképzési centrumai együttműködési megállapodást készítenek elő a kínai BYD autógyárral – írja az index.hu

Ezt is ajánljuk a témában

„A BYD, amikor ki fog nyitni jövőre Szegeden, durván 1800–2000 eurós átlagbéreket fizet” 

– mondta el a napokban egy budapesti lakossági fórumon Nagy Márton. A nemzetgazdasági miniszter szerint a jövőre megnyíló üzem nemcsak a régió infrastruktúráját fogja javítani, hanem a béreket is felfelé fogja húzni. 

Ezt is ajánljuk a témában

Magas fizetéssel csábítják a dolgozókat. Fotó: CFOTO / NURPHOTO / NURPHOTO VIA AFP

A cég szegedi beruházásának már a híre is felpezsdítette a munkaerőpiacot. Az M43-as autópályáról is jól látható, hogy a kínai gyár gőzerővel épül, és néhány hete a cég személyzeti osztálya már megkezdte a munkaerő-felvételt is. A tervek szerint egy év múlva, 2025 végén már legurulnak a gyártósorról az első szegedi elektromos autók. November elején Gong Tao, a Kínai Népköztársaság rendkívüli és meghatalmazott magyarországi nagykövete látogatást tett a Szegedi Szakképzési Centrum egyik tagintézményében, a Déri Miksa Műszaki Technikumban. A nagykövet – többek között – kínai nyelvkönyvekkel ajándékozta meg az iskolát, ahol egy mini kínai könyvtárat hoztak létre. A Szegedi Tudományegyetem Konfuciusz Intézete általános és középiskolában teszi lehetővé, hogy a diákok kínaiul is tanulhassanak. Az intézet nyelvtanárai összesen 430 tanulóval találkoznak hetente több alkalommal is. 

Magyarországra eddig több mint 4000 milliárd forint kínai beruházás érkezett 

– erről kedden Szijjártó Péter saját közösségi oldalán beszélt. A külügyi tárca vezetője Pekingből jelentkezett be, ahol kínai kollégájával tárgyalt a további együttműködésekről. A miniszter szerint az Európai Unióban Magyarország a kínai beruházások első számú célpontja. 

Ezt is ajánljuk a témában



 

 

Összesen 81 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
blondiner
2024. november 29. 13:25
Állandó probléma, hogy a németországi szoftvermérnöki béreket hasonlítjuk a magyar betanított munkás bérszínvonalához. Tény, hogy német nyelvterületen 2-2,5X ugyanannak a munkának a díjazása, de ha valaki kicsit is emlékszik - 2000. körül még 5-7X volt a szorzó. Talán érdemes arra is figyelni, hogy honnan indultunk (1990 - 10-20X)
letsgobrandon-2
2024. november 27. 18:32
kösz fidesz
5m007h 0p3ra70r
2024. november 27. 18:22 Szerkesztve
»nesztekjobbrol5m007h 0p3ra70r 2024. november 27. 18:01 "Ma Magyarország területén egy autógyártó üzemben bármelyik ott foglalkoztatott dolgozó, amelyik végigdolgozza a havi beosztása szerinti munkaidőt, bruttó 1800 euró jövedelmet biztosan kap" osztrakban meg 6ezret kap ugyanazert, azt se felejtsuk el« Az ausztriai Steyr-ben a BMW Motoren GmbH-nál egy operátori fizetés 3000-4500 között van belőve. Ez megegyezik pl. az Audi Neckarsulm operátori fizetéseivel. 6000 euro már egy Industriemesiter képesítéssel dolgozó Fertigungsgruppenleiter/-teamleiter (nálunk műszakvezető) fizetése. Nálunk ez a munkakör a 3500-4000 eurós kategória.
edico
2024. november 27. 17:28
6 éve 3600 euró volt a havi bérem Münchenben.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!