Magyarországra jön Kína egyik legbefolyásosabb üzletasszonya – a szegedi BYD-gyárról is kérdezheti a Mandiner
2025. április 03. 17:41
Stella Li, a Szegeden óriásüzemet építő kínai elektromosautó-gyártó, a BYD ügyvezető alelnöke szűk körben válaszol magyar újságírók kérdéseire. A kerekasztal-beszélgetésre lapunk is meghívást kapott.
A Mandiner is meghívást kapott arra a budapesti kerekasztal-beszélgetésre, melynek központi résztvevője Stella Li lesz, a BYD (Build Your Dreams) ügyvezető alelnöke. A Szegeden óriásüzemet építő kínai elektromosautó-gyártó 55 éves felsővezetője – aki egyben a társaság amerikai és európai divíziójának vezérigazgatója – szűk körben válaszol magyar újságírók kérdéseire.
Az Európai Bizottság immár nem elégszik meg azzal, hogy büntetővámot vet ki a kínai importelektromosokra. Vizsgálatot indít a BYD szegedi beruházása ellen – amiről egyedül Magyarországnak felejtett el szólni.
Li 29 éve, 1996-ban csatlakozott a sencseni központú vállalathoz a BYD Electronics alelnökeként és vezérigazgatójaként, majd fél évtizeddel később ő volt az, aki létrehozta annak hongkongi irodáját, valamint első európai, Rotterdamban található központját, de a Los Angeles-i bázis beindítása is neki köszönhető, ahogy rengeteg partneri kapcsolat kialakítása is iparági vezetőkkel.
Miközben Ön ezt olvassa, valaki máshol már kattintott erre:
Két közvélemény-kutatás, ami bizonyítja: valóra vált Orbán Viktor mesterterve
a BYD a világ legnagyobb elektromosjármű-gyártójává vált,
és mára hat kontinens több mint 75 országában vannak üzemei, irodái.
Stella Li, a BYD ügyvezető alelnöke Kína egyik legbefolyásosabb üzletasszonya
A Forbes Kína legbefolyásosabb nőjeként tartja számon, és egyike annak a 60 kínainak, akik kimagasló tevékenységükkel elismerést vívtak ki maguknak Észak-Amerikában, miközben a Time magazin is beválasztotta a 100 vezető közé, akik szerintük a legtöbbet tehetik a klímaváltozás elleni harcban.
Az USA-ban az ő vezetésével lett a BYD a legnagyobb elektromos-haszongépjármű- és energiatároló-beszállító, de Chile és Kolumbia tömegközlekedési flottáját is ő reformálta meg, ahogy a brazil piacot is vele hódította meg a vállalatóriás.
Tízezer munkahelyet hozhat a BYD Magyarországra
A Build Your Dreams még 2023-ban jelentette be, hogy Magyarországot választotta fő európai gyártásának helyszínéül. Az idén termelni kezdő szegedi üzem a tervek szerint évente 200 ezer (később akár 300 ezer !) darab autóval fogja kiszolgálni az európai piacot. Az első két szegedi BYD-modell – amelyet gyártani fognak – a Dolphin és az Atto 3 lesz.
Többévnyi előkészítő munka és 224 tárgyalási forduló kellett a magyar kormány részéről ahhoz, hogy a világ legnagyobb és immár legfejlettebb technológiájával rendelkező elektromosautó-gyártója hazánkat válassza kiemelt európai bázisának.
A 4 milliárd eurós beruházás páratlan a magyar gazdaságtörténetben, az elemzők szerint a debreceni BMW-gyárral együtt
akár több tizedponttal lökhetik meg a hazai GDP-t, miközben tízezer munkahelyet teremthetnek Magyarországon. Az első hírek szerint a BYD 1800-2000 eurós (jelenlegi árfolyamon 726 ezer–807 ezer forint) átlagbért kínál dolgozóinak.
A képet ugyanakkor némileg árnyalja, hogy az Európai Bizottság előbb a közvetlenül Kínából érkező elektromos importautókra vetett ki büntetővámot, majd nemrégiben szubvencióellenes vizsgálatot indított a BYD magyarországi beruházása ellen, azt kutatva, a kínai gigász kapott-e olyan mértékű állami támogatást terve kivitelezéséhez, amely versenyromboló hatásával tisztességtelen előnyhöz juttatta.
Az mindenesetre vitathatatlan, hogy
2020-ban,
2023-ban, majd
2024-ben is
a kínai vállalatok hozták a legtöbb befektetést Magyarországra.
A kormányzat támogatásával az utóbbi tíz évben 54 modern kínai nagyberuházás jött létre nálunk 7000 milliárd forintos összértékben, több mint 30 ezer új munkahelyet teremtve közvetlenül.
Kevin Sabet szerint az átlag embernek fogalma sincs róla, kik állnak a legalizáció népszerűsítése mögött. Ahogy arról sem, milyen veszélyeket rejt a mostani marihuána, ami messze nem „könnyű drog”.
Hszi Csin-ping olcsó zöldtechnológiákkal és globális MI-szabványokkal építi Kína befolyását a fejlődő világban. Peking alternatívát kínál Washingtonnal szemben, miközben hosszú távú gazdasági és geopolitikai előnyöket szerez.
A sikeres kínai üzletember bőkezű mecénás, aki támogatja a kultúrát, szülőföldjét és alma materét, míg gyermekeit elit oktatási intézményekbe járatja. Kádár Gergely írása.
Hoppál Hunor és Szalai Piroska miniszterelnöki főtanácsadó azt járják körül, mennyibe kerül a háború Magyarországnak, és milyen előnyökkel járna egy mielőbbi béke.
A holland edző szerint jogosan hosszabbított ennyit a magyar–íren a játékvezető.
p
0
0
0
Hírlevél-feliratkozás
Ne maradjon le a Mandiner cikkeiről, iratkozzon fel hírlevelünkre! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és elküldjük Önnek a nap legfontosabb híreit.
Összesen 34 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
kuvasz
2025. május 09. 12:40
Oroszországban is a Byd terjeszkedik, megvették a Moszkvics gyárat. A kínai márkák is kezdenek már kristályosodni. Byd, Geely, stb. és rangsor is alakul közöttük. Ami a kínai autókban nekünk meglepő az az elektronika dominanciája. Térkamerák, önvezetés, vészhelyzeti leállás, automata helymeghatározás, stb.
Nem hiszek az elektromos autózásban, és nem is lesz elektromos autóm soha, de hiszek a kínaiak kreativitásában, hogy egyszer ezt is meg tudják haladni. Előbb, mint a buta európai bizottság, ami semmit sem ért és hülyén bámul a világba.
Válasz erre
0
0
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!