Brüsszel meghátrál: korábban a zászlajukra tűzték az eszelős tervet, most elmeszelik azt

A Politico már hullajtja is a könnyeket.


A Politico már hullajtja is a könnyeket.



A jellemzően a brüsszeli döntéshozókat támogató anyagokat készítő Bruegel Intézet július közepén átfogó elemzést készített a kínai és az európai járműipar friss trendjeiről.


A kínai autópiacon brutális árverseny bontakozott ki, ami egyre inkább deflációs spirállá alakul. A filléres elektromos autók tarolnak, de már nemcsak a vállalatok, hanem a kormány is aggódik az árháború miatt.


Sokan mégsem élnek a lehetőséggel.


Öt év múlva már nem kínai, hanem európai márka lenne a Szegeden óriásgyárat építő vállalat.


Körképünk az elektromos autók helyzetéről Közép-Európában.


Tízezer munkahelyet hozhat a BYD hazánkba, és a magyar gazdaság növekedésének is új lendületet adhat.


Brüsszel vizsgálata nem újdonság.


Peking 2035-re jósolta, hogy piacán az elektromos járművek teszik ki az autóeladások 50 százalékát. Ezt a célt azonban már az idén eléri.


A kínai e-autókra kivetendő büntetővámok fenyegetése nem maradt reakció nélkül. Kína válasza elsősorban mezőgazdasági termékeket, például a sertéshúst, tejet és francia szeszes italokat érintheti. A Makronóm Intézet friss járműipari elemzése kapcsán beszélgettünk Santo Martinnal, a Makronóm Intézet vezető elemzőjével.


Kaliforniában szeptember végén az elektromos ellátórendszert érintő két törvényt is jóváhagytak. Elsőként azt, amely az intelligens hálózatokat szabályozza, majd azt, amelyik a jövőben az elektromos járműveknek kétirányú töltést írhat elő. Mivel e jogszabályokhoz nincs szigorú határidő kötve, azok megvalósulása eltarthat egy ideig.

Tavaly meghaladta az 1600-at; idén pedig az első hat hónapban 1813 kínai autó talált gazdára.

Tóth Máté energiajogászt kérdeztük a legújabb iparági adatokról, amik Magyarországnak is jó hírt jelenthetnek.


Kína jelezte: nem nyugszik bele az elektromos autókra kiszabott vámokba.


Az Európai Bizottság által bevezetett extravámok életbelépése előtt a kínai gyártók és az európai forgalmazók apait-anyait beleadtak a spájzolásba. Az eredmény: 11 százalékos kínai piaci részesedés az uniós területen.


Egyre népszerűbbek Európában a kínai SERES és a DFSK autók elektromos modelljei.


A német kormány a hétvégén azonnali hatállyal megszüntette az elektromos autók vásárlási támogatását. Berlin váratlan döntéséről és annak következményeiről Tóth Máté energiajogászt kérdeztük.


