
elektromos autók

EU: a kínai autóktól félnetek nem kell?!

A jellemzően a brüsszeli döntéshozókat támogató anyagokat készítő Bruegel Intézet július közepén átfogó elemzést készített a kínai és az európai járműipar friss trendjeiről.

Megnyomta a vészcsengőt a kínai kormány: aggasztó jövőképpel riogatnak

A kínai autópiacon brutális árverseny bontakozott ki, ami egyre inkább deflációs spirállá alakul. A filléres elektromos autók tarolnak, de már nemcsak a vállalatok, hanem a kormány is aggódik az árháború miatt.

Érdemes figyelni a részletekre: négymillió forint ingyenpénz jár, ezekre kell ügyelni!

Sokan mégsem élnek a lehetőséggel.

Bejött a jóslat: elérte a zöldhullám Magyarországot – és erről a BYD is tehet

Öt év múlva már nem kínai, hanem európai márka lenne a Szegeden óriásgyárat építő vállalat.

Így állunk elektromos autózásban a szomszédos országokhoz képest – mutatjuk a számokat

Körképünk az elektromos autók helyzetéről Közép-Európában.

Magyarországra jön Kína egyik legbefolyásosabb üzletasszonya – a szegedi BYD-gyárról is kérdezheti a Mandiner

Tízezer munkahelyet hozhat a BYD hazánkba, és a magyar gazdaság növekedésének is új lendületet adhat.

Még a baloldali polgármester is azt mondja: sokan irigykedhetnek a magyarországi csúcsberuházás miatt

Brüsszel vizsgálata nem újdonság.

Kína tíz évvel gyorsabb saját magánál

Peking 2035-re jósolta, hogy piacán az elektromos járművek teszik ki az autóeladások 50 százalékát. Ezt a célt azonban már az idén eléri.

Az e-autók piaca nem omlik össze, csak átmenetileg lassult

A kínai e-autókra kivetendő büntetővámok fenyegetése nem maradt reakció nélkül. Kína válasza elsősorban mezőgazdasági termékeket, például a sertéshúst, tejet és francia szeszes italokat érintheti. A Makronóm Intézet friss járműipari elemzése kapcsán beszélgettünk Santo Martinnal, a Makronóm Intézet vezető elemzőjével.

Kétirányú töltésre köteleznék az elektromos járműveket

Kaliforniában szeptember végén az elektromos ellátórendszert érintő két törvényt is jóváhagytak. Elsőként azt, amely az intelligens hálózatokat szabályozza, majd azt, amelyik a jövőben az elektromos járműveknek kétirányú töltést írhat elő. Mivel e jogszabályokhoz nincs szigorú határidő kötve, azok megvalósulása eltarthat egy ideig.

Megnéztük, elárasztják-e Magyarországot a kínai autók – meglepő adatokkal, márkákkal találkoztunk
Tavaly meghaladta az 1600-at; idén pedig az első hat hónapban 1813 kínai autó talált gazdára.
Szakértő: Korai volt temetni az elektromos autót meg az akkugyártást!

Tóth Máté energiajogászt kérdeztük a legújabb iparági adatokról, amik Magyarországnak is jó hírt jelenthetnek.

Itt a kínai válasz az Európai Unió vámjaira

Kína jelezte: nem nyugszik bele az elektromos autókra kiszabott vámokba.

Mindenki az elektromosautó-piac kómájáról beszél, a kínaiak közben csendben taroltak egyet Európában

Az Európai Bizottság által bevezetett extravámok életbelépése előtt a kínai gyártók és az európai forgalmazók apait-anyait beleadtak a spájzolásba. Az eredmény: 11 százalékos kínai piaci részesedés az uniós területen.

Újabb kínai autómárkák érkeznek Magyarországra

Egyre népszerűbbek Európában a kínai SERES és a DFSK autók elektromos modelljei.

Energiajogász: Németországban a délibábos zöld álmok azok, amik megmérettek és könnyűnek találtattak!

A német kormány a hétvégén azonnali hatállyal megszüntette az elektromos autók vásárlási támogatását. Berlin váratlan döntéséről és annak következményeiről Tóth Máté energiajogászt kérdeztük.



