Bejött a jóslat: elérte a zöldhullám Magyarországot – és erről a BYD is tehet

2025. május 21. 17:54

A kínai elektromosautó-gyártó Magyarországot tekinti belépési pontnak Európába, és most azt is megmutatta, képes meghallgatni a fogyasztói igényeket.

2025. május 21. 17:54
null

Nincs egy hete, hogy Orbán Viktor, Magyarország miniszterelnöke a Karmelita kolostorban fogadta Wang Chuanfut, a Build Your Dreams (BYD) elnök-vezérigazgatóját, majd a találkozót követően közösen bejelentették, hogy stratégiai együttműködési megállapodást kötöttek, melynek értelmében a kínai elektromosautó-gyártó európai vállalati, illetve fejlesztési központja Budapesten, a XI. kerületben lesz, ezzel 2000 új munkahelyet teremtve. A beruházás értéke mintegy százmilliárd forint, amelyhez a magyar kormány húszmilliárd forintos támogatást tervez biztosítani. 

A Financial Times legfrissebb adatai is bizonyítják, hogy bevált a magyar konnektivitás, Nyugat-Európában pedig hiába próbáltak váltani, egyelőre sikertelenül küzdenek a kínai cégek óriásberuházásaiért. Az Orbán-kormány jóslata, terve tehát megvalósult, miután idejekorán felismerte az elektromobilitás térhódítását, és egyúttal rájött, 

csak akkor tarthatjuk a tempót a világgal, vehetjük fel a versenyt, lehetünk eredményesek ezen a területen, ha van magyar–kínai együttműködés, ugyanis ebben a technológiában Kína a világelső.

Orbán Viktor kiadta az ukázt a múlt héten: az iparunknak minél előbb be kell kapcsolódnia a zöldhullámba, az elektrifikációba. 

Ezt is ajánljuk a témában

Nem véletlenül esett Magyarországra a BYD választása

A BYD-re is igaz, hogy piacvezető, mégpedig az új energiával hajtott járművek, a NEV (a New Energy Vehicles gyűjtőnév alatt a teljesen elektromos autókat és különböző hibrideket is magában foglaló alternatív hajtású járműveket, így a konnektorról tölthetőeket is értik – a szerk.) terén. Ez azt jelenti, hogy minden ötödik NEV-et ők állították elő 2024-ben, az autómárkák között pedig feljöttek mostanra a harmadik helyre.

A Szegeden a bejelentéskor 4,5 milliárd dollárból (mintegy 1600 milliárd forint) óriásgyárat építő ázsiai társaság számára nem ismeretlen Magyarország, hiszen – és ezt valószínűleg kevesen tudják – 

kezdetben mobiltelefonokba gyártott akkumulátorokat, ezért fontos beszállítója lett a hazánkban 1997 óta kutatás-fejlesztési egységet működtető Nokiának.

A Szegeden óriásgyárat építő BYD legújabb tisztán elektromos modellje „becsúszott” nyolcmillió forint alá 

Szegedről Európába

A Build Your Dreams – amelynek az európai központja lesz az ötödik telephelye nálunk a komáromi buszgyár, a fóti és pátyi létesítmények, valamint Szeged után – büszkén hangoztatja, hogy mindig a vásárlói igényekből indul ki, és célja a lokalizált globalizáció, vagyis ott gyárt, ahol értékesíteni szeretne. Lefordítva: Szeged révén mi vagyunk, leszünk a belépési pontja a kontinensre. 

„Magyarországon épül meg az európai gyárunk, vagyis Európában, európaiaknak fogunk gyártani”

– mondta Erhardt Péter, a BYD Hungary PR-vezetője a magyar újságíróknak rendezett budapesti sajtótájékoztatón. Hozzátette: bár csak három éve indították el az értékesítést, azt akarják, hogy fél évtized múlva már európai márkaként tekintsenek rájuk. 

BYD: egy ilyen modellre már régóta szükség van

Jelenleg hét tisztán elektromos hajtású típust kínálnak a kontinensen – folytatta –, de ez most megváltozik: piacra dobnak egy olyan modellt, amely jó minőségű, elérhető árú, azaz a megfizethető kategóriába tartozik, mert erre már régóta szükségük van az embereknek, így a magyaroknak is. Ez a 3,99 méteres hosszúságú, 2,5 méteres tengelytávval rendelkező Dolphin Surf, amelyet a szűk városi utcákra terveztek úgy, hogy közben belül meglepően sok helyet hagytak (a csomagtere például 308-ról 1037 literig bővíthető, ha lehajtjuk az üléseket). 

A legolcsóbb változata 30 kWh-s akkumulátorral 220 kilométer WLTP-hatótávot biztosít, a Boost-változat 43,2 kWh-s teleppel 322 kilométerre képes, míg a csúcskategóriás Comfort 156 lóerős motorral 9,1 másodperc alatt gyorsul 100 kilométer per órás sebességre és 310 kilométer a kombinált hatótávja. Az összes változat végsebessége 150 kilométer per óra, és ami a töltési időt illeti: akár 22 perc alatt elérhető a 30–80 százalékos szint.

A Dolphin Surf magyarországi árai:

  • Active (30 kWh): 7 990 000 forint
  • Boost (43,2 kWh): 9 840 000 forint
  • Comfort (43,2 kWh, 115 kW): 10 870 000 forint

A kiszállítások 2025 nyarán kezdődnek, minden példányra 6 év általános, 8 év akkumulátor- és motorgarancia érvényes.

Fotók: BYD Hungary

Összesen 6 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
pandalala
2025. május 21. 20:31 Szerkesztve
na tessék, zöldhullám, nálunk is remélem, azé' a cseresznyét nem kell ződen megennünk :-)
KK75
2025. május 21. 19:13
Ezek a max. hatótávok nevetségesek, a használati üzemmód, a külső körülmények is csökkenthetik jelentősen, illetve a töltési lehetőségek, szóval még ezekből is sok km- le lehet nyugodtan vonni. Ezek csak elkényeztetett mű zöld, városi jó módú, álszent kis punciknak, pöcsöknek opció.
Akitlosz
2025. május 21. 19:09
A kormányzat emberei által használt autók nem lesznek ilyenek.
Akitlosz
2025. május 21. 18:08
Senki sem veszi jobban figyelembe a fogyasztói igényeket, mint az európai autógyártók. Az ázsiaiak és az amerikaiak kutyaütők a fogyasztók kiszolgálásában. Egy modellnél van 2-3 felszereltségi szint és ennyit választhat a vásárló. Miközben az európaiaknál a varrócérna színét is megválaszthatja a vásárló. Nemhogy az autóét. Abszolút bármilyen színű autót legyártanak, akár csak egyetlenegy vásárló kedvéért is. Az ázsiaiak et nem tudják, és az amerikaiak sem.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!