Vagyis az autók akkui is működhetnek a rendszer energiatárolóiként. Ezt lehet olyan formában is, hogy a járműhöz csatlakoztatnak valamilyen eszközt (például ezt tudja a Kia Niro 1,8 kW-os képességgel), vagy úgy, hogy a kocsit az otthoni hálózatra (mint a Ford Intelligent Backup Power rendszere), illetve magára a hálózatra (mint a Nissan Leaf) kötik. A kétirányú töltés széles körű alkalmazása hatalmas előnyhöz vezethet a hatékonyság, a hálózat rugalmassága és a megújuló villamosenergia-termelés sokkal nagyobb elterjedése szempontjából.
Ahogy az éghajlatváltozással egyre komolyabb hőhullámok érkeznek, Kalifornia hálózata is mind gyakrabban túlterhelt a legforróbb nyári napokon. A törvényalkotók úgy becsülik, hogy az elektromos járművek hálózatba integrálása évente akár egymilliárd dollárt is megtakaríthat. A hálózatba kapcsolt autók energiatárolói akkor tölthetők, amikor a rendszerben túlkínálat van. Ez segít egyensúlyba hozni a villamosenergia-kínálatot és a -keresletet, valamint egy kicsit kiszámíthatóbbá teszi az ellátást. Túlkínálat esetén kellene tölteni a kocsit, amikor az áram olcsó, amikor viszont leterhelt a rendszer – azaz amikor az áram drága –, akkor a visszatáplálással az autótulajdonosok akár pénzt is kereshetnek.
A gond az, hogy eddig nem sok gépjárműbe építették be ezt a megoldási lehetőséget, mivel a vásárlók egyelőre nem igényelték.
A mostani szabályozás azonban változtathat ezen. A jelenlegi fázisban megvizsgálnák a kétirányú töltés használati módjait, és meghatároznák az elektromos járművek azon csoportjait, amelykre ezek érvényesek volnának.
Bár az oda-vissza töltés lehetőségének kialakítása az elektromos járművekben nem túl bonyolult, csak akkor válik igazán hasznossá, ha a gépkocsi körüli szolgáltatások egész ökoszisztémája létrejön. Kérdés, hogy meggyőzi-e a tulajdonosokat az, hogy kereshetnek pár száz dollárt, ám emiatt folyamatosan a rendszeren kell hagyniuk az autót, miközben mások döntenek arról, hogy mikor mennyi energiát szívhatnak le róla. Persze egy nagyobb vállalatnak ez már érdekes lehet, hiszen munkaidőben a kocsik nemcsak parkolnának, hanem pénzt is kereshetnének.