Itt a kínai válasz az Európai Unió vámjaira

2024. augusztus 09. 22:27

Kína jelezte: nem nyugszik bele az elektromos autókra kiszabott vámokba.

2024. augusztus 09. 22:27

Nyitókép: Elif Ozturk/Anadolu via Getty Images

Peking pénteken közölte, hogy a Kereskedelmi Világszervezet (WTO) elé viszi az Európai Unió által a kínai elektromos autókra kivetett ideiglenes vámok ügyét – számolt be az Euractiv. 

„Az EU előzetes döntése nélkülözi a ténybeli és jogi alapot, súlyosan sérti a WTO-szabályokat, és aláássa az éghajlatváltozás kezelésével kapcsolatos globális együttműködést” 

– áll a kínai kereskedelmi minisztérium közleményben.

Az Európai Bizottság egy tavalyi vizsgálat során arra a következtetésre jutott, hogy a kínai állami támogatások a hazai autógyártóknak tisztességtelenül aláássák az európai versenytársakat. A kínai kereskedelmi minisztérium nem sokkal az uniós bejelentés után azzal fenyegetőzött, hogy pert indít a WTO-nál, azt állítva, hogy a vizsgálatok megsértették a WTO szabályait, valamint az érintett vállalatok törvényes jogait.

Egyensúlyozás 

Brüsszel egyszerre próbálja megvédeni Európa kulcsfontosságú autóiparát és a zöld irányt venni, miközben megpróbálja elkerülni a Pekinggel való összeütközést.

Az EU számos vizsgálatot indított a napelemek, szélturbinák és vonatok kínai támogatása ellen, míg Peking saját vizsgálatot indított az európai alkohol- és sertéshúsimporttal kapcsolatban.

Az Egyesült Államok már 100 százalékra emelte a kínai elektromos autókra kivetett vámokat, míg Kanada hasonló lépéseket fontolgat.

Kína elekromos autó nagyhatlommá válása részben annak a célzott ipari stratégiának köszönhető, amelynek keretében Peking az elmúlt években hatalmas állami forrásokat áramoltatott a hazai cégekbe, valamint a kutatás-fejlesztésbe.

Ez a megközelítés a kínai cégeknek döntő előnyt biztosított az olcsóbb és hatékonyabb elektromos járművek előállításáért folytatott versenyben a vezető európai autógyártókkal szemben, amelyek nem mindig részesültek ilyen állami támogatásban.

Ezt is ajánljuk a témában

 

Összesen 111 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Ergit
2024. augusztus 10. 07:43
Ez már akkor el lett szúrva, amikor megengedték a különböző államok, hogy a náluk bejegyzett cégek kivigyék a termelést Európán kívülre, ill. az Amerikai kontinensen kívülre, mert a haszon mindenek felett, na meg a piacgazdaság szentsége, aztán most itt van!!! Az egyetlen, amit tehetnek itt Európában és az USA-ban, hogy tanulnak a Kínaiaktól. Nekik is szét kell szedni egy elektromos autót és rájönni, hogyan vegyék fel a versenyt a kínai autókkal.
hegyivadász
2024. augusztus 10. 06:19
Ennyit a szabad kereskedelem magasztos eszméjéről, amit a rendszerváltozás után ránk kényszerítettek. Amíg erőfölényben vannak versenytárs nélkül, addig a szabad kereskedelmet kell elfogadnia mindenkinek. Miután felnő egy erős versenytárs, akkor máris előkerülnek a korábban kárhoztatott, szabad versenyt korlátozó, piacvédő intézkedések. Nem újdonság ez. Már az ipari forradalom hajnalán is ezt játszotta el Nagy-Brittania.
Chekke-Faint
2024. augusztus 10. 06:14
De ez még csak az ejnye-bejnye volt. A konkrét lépések még nem is ismertek...
files32
2024. augusztus 10. 05:50
Majd amit Trumptól kapnak a kínaiak azt se teszi zsebre.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!