Már a legnépszerűbb itthon a BYD
Itthon is az élre tört a világ első elektromos autógyártója.
Kína jelezte: nem nyugszik bele az elektromos autókra kiszabott vámokba.
Nyitókép: Elif Ozturk/Anadolu via Getty Images
Peking pénteken közölte, hogy a Kereskedelmi Világszervezet (WTO) elé viszi az Európai Unió által a kínai elektromos autókra kivetett ideiglenes vámok ügyét – számolt be az Euractiv.
„Az EU előzetes döntése nélkülözi a ténybeli és jogi alapot, súlyosan sérti a WTO-szabályokat, és aláássa az éghajlatváltozás kezelésével kapcsolatos globális együttműködést”
– áll a kínai kereskedelmi minisztérium közleményben.
Az Európai Bizottság egy tavalyi vizsgálat során arra a következtetésre jutott, hogy a kínai állami támogatások a hazai autógyártóknak tisztességtelenül aláássák az európai versenytársakat. A kínai kereskedelmi minisztérium nem sokkal az uniós bejelentés után azzal fenyegetőzött, hogy pert indít a WTO-nál, azt állítva, hogy a vizsgálatok megsértették a WTO szabályait, valamint az érintett vállalatok törvényes jogait.
Brüsszel egyszerre próbálja megvédeni Európa kulcsfontosságú autóiparát és a zöld irányt venni, miközben megpróbálja elkerülni a Pekinggel való összeütközést.
Az EU számos vizsgálatot indított a napelemek, szélturbinák és vonatok kínai támogatása ellen, míg Peking saját vizsgálatot indított az európai alkohol- és sertéshúsimporttal kapcsolatban.
Az Egyesült Államok már 100 százalékra emelte a kínai elektromos autókra kivetett vámokat, míg Kanada hasonló lépéseket fontolgat.
Kína elekromos autó nagyhatlommá válása részben annak a célzott ipari stratégiának köszönhető, amelynek keretében Peking az elmúlt években hatalmas állami forrásokat áramoltatott a hazai cégekbe, valamint a kutatás-fejlesztésbe.
Ez a megközelítés a kínai cégeknek döntő előnyt biztosított az olcsóbb és hatékonyabb elektromos járművek előállításáért folytatott versenyben a vezető európai autógyártókkal szemben, amelyek nem mindig részesültek ilyen állami támogatásban.
Ezt is ajánljuk a témában
Itthon is az élre tört a világ első elektromos autógyártója.