Megmutatta a BYD, mit tud Magyarországon: német vetélytársat ütött ki Kaposváron

2025. május 30. 06:00

A kaposvári közösségi közlekedés ezzel nemcsak fenntarthatóbbá, hanem korszerűbbé is válik.

2025. május 30. 06:00
null

A kínai BYD nyerte a kaposvári önkormányzat legújabb elektromos buszbeszerzési közbeszerzését, miután mind árban, mind műszaki szempontból jelentős előnyt mutatott fel a német MAN-nal szemben. A tender 13 új elektromos városi autóbusz – 10 darab szóló és 3 csuklós – beszerzésére vonatkozott, további 4 jármű lehívási lehetőségével. A BYD ajánlata nettó 3,696 milliárd forint volt, míg az MAN csaknem nettó 4,662 milliárdért szállította volna ugyanazt 

– közel egymilliárd forinttal drágábban

– számolt be róla a magyarbusz.info.

Ezt is ajánljuk a témában

A döntés azonban nem pusztán az áron múlt: a közbeszerzés nyolc értékelési szempont alapján, ár-érték arányt vizsgálva pontozta az ajánlatokat. A BYD 966,65 pontot szerzett, míg a MAN 738,95-öt, ami egyértelművé tette a választást. A kínai gyártó járművei több szempontból is jobbnak bizonyultak: nagyobb hatótávot, magasabb férőhelyszámot és hosszabb garanciát kínálnak. A BYD szóló típusai egyetlen töltéssel 633, a csuklós változatok pedig 566 kilométert képesek megtenni, míg az MAN hasonló modelljei csak 513, illetve 458 kilométeres hatótávval rendelkeznek.

A férőhelyek tekintetében is a kínai gyártó került előnybe: szóló buszaik 37, csuklós járműveik 46 ülőhellyel rendelkeznek, míg az MAN esetében ezek a számok rendre 33 és 45 voltak.

A garanciavállalások terén a BYD szintén felülmúlta riválisát: általános jótállásban 96 hónapot, a vázszerkezetre és akkumulátorokra pedig 180 hónapot vállaltak – az MAN ezzel szemben 84, 144, illetve 122 hónapot ajánlott.

A BYD ajánlata a járművek mellett magában foglalta azok integrálását a városi forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszerekbe, valamint a járművezetők és karbantartók képzését is. A projekt teljes mértékben az IKOP Plusz program támogatásával valósul meg, a szükséges források már rendelkezésre állnak. A szerződéskötés a jogorvoslati időszakot követően, legkorábban június 9-én történhet meg.

A kaposvári közösségi közlekedés ezzel nemcsak fenntarthatóbbá, hanem korszerűbbé is válik, miközben a kínai BYD újabb látványos sikert könyvelhet el a magyar piacon.

Ezt is ajánljuk a témában

A nyitókép illusztráció (Képernyőkép) 

Összesen 47 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
nempolitizalok-0
2025. május 30. 13:55
Kár kínlódni ballibsik, elektromosban a kínaiak magasan vernek mindenkit. A többi előny sem smafu, de a lényeg a garancia. Ha veszek valamit, nálam eleve ez az első. A németek régen lemaradtak, autókban a minőség már régebben is a japán volt. Mára az ostoba EU-s szabályok miatt a japánok is lemaradtak, a kínaiak vernek mindenkit.
stormy
2025. május 30. 09:59
ja. de a man az német minőség... a byd meg kinai és emiatt annak erős hiánya.
mnmn
2025. május 30. 09:28
Ezzel jár amikor az egyetemeken több a gender, a szocilógus, a politológus és egyéb büfé szak mint a mérnöki, Kínában más a fontossági sorrend.
contractor-2
2025. május 30. 08:57
"A BYD szóló típusai egyetlen töltéssel 633, a csuklós változatok pedig 566 kilométert képesek megtenni, míg az MAN hasonló modelljei csak 513" A megadott értékeket nyugodtan osszuk el 3-al és máris közelebb leszünk a valósághoz. Az elmúlt télen a hideg miatt a norvég fővárosban Oslo-ban napokra teljesen leállt a tömegközlekedés, mert nem bírták az elektromos buszok. Mindenkit felszólítottak, hogy használják a benzines autóikat, ha tehetik.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!