Ursula von der Leyen is támogatja ezt az ötletet, szerinte európaiak millióinak van szüksége rá

2025. szeptember 12. 06:37

Az időzítés nem véletlen.

2025. szeptember 12. 06:37
null

Komoly gondot jelent az európai autóipar számára, hogy az árak egyre jobban mennek felfelé, az európai vásárló pedig árérzékeny, így a kereslet csökken a kontinensünkön előállított termékekre, ezért robbanhatott be ennyire a kínai autóipar. 

Ahogy a modern autóktól egyre nagyobb biztonságot és kisebb károsanyag-kibocsátást várnak el, a gyártási és fejlesztési költségek felfelé kúsznak, ami egyre meredekebb árcímkéket eredményez – magyarázza a Totalcar.

Az autós magazin szerint az európai autógyártók új, olcsóbb és hatékonyabb gyártási metódusok, technológiák és működési struktúrák kialakítása helyett a nagyobb árréssel eladható nagyobb modellek felé mozdult, amikért már nem képesek vagy nem hajlandóak többet fizetni a vásárlók. 

Így hát mostanra átszervezésbe és hatékonyságnövelésbe kezdett a válságba került Volkswagen csoport és Stellantis is.

Bár a kínai autókra komoly büntetővám van érvényben, mivel ők az ár/érték arányt maximalizálják, még így is olcsóbban tudják eladni az autóikat, mint a minőségben hasonló vagy magasabb szintet áruló európai konkurencia. 

A Stellantis-csoport és a Renault egy ideje azért kampányol, hogy az Európai Unió hozzon létre egy új járműosztályt, kicsi, könnyű és olcsó autók számára. Az elképzelés szerint az ebbe a kategóriába tartozó járművek mentesülnének bizonyos követelmények és adóterhek alól, így megmentve a kihalás szélére sodródott európai kisautókat, és konkurenciát adva a kínai márkáknak.

Bár az Európai Bizottság korábban is jelezte, hogy nyitott lenne egy hasonló kategória bevezetésére, most először fordult elő, hogy Ursula von der Leyen, a Bizottság elnöke nyíltan a támogatását fejezte ki az ötlet iránt. 

Ezt is ajánljuk a témában

Európaiak milliói akarnak megfizethető európai autókat vásárolni. Nem engedhetjük meg, hogy Kína és mások uralják ezt a piacot”

– közölte Von der Leyen, aki szerint az E-car néven hivakozott kategóriának tisztának, hatékonynak és könnyűnek kell lennie, az autókat pedig Európában, európai beszállítók segítségével kell építeni.

Az időzítés nem véletlen: az Európai Unió tisztviselői szeptember 12-én fogadják az európai autóipar képviselőit, hogy harmadjára is a kontinens autóiparának jövőjéről tárgyaljanak.

Nyitókép: SEBASTIEN BOZON / AFP

Összesen 61 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
borsos-2
2025. szeptember 12. 09:09
Hülye ribanc. Miután vérbe fojtotta a német autóipart, most kezd ilyen posztolgatós lózungokat harsogni. Úgy tesz, mintha nem is ő, meg a szar banditái lennének a felelősek a káoszért!
Válasz erre
0
0
lendvaiildiko
2025. szeptember 12. 08:21
Az egyik vezető magyar bank rendszeresen arról informált piros (nem zöld) feirattal: mekkora volt a karbon lábnyomom. Amikor reklamáltam a banknál, elmondták a zöld betanított szöveget. Kértem, ne tartsák nyilván, mennyi gázolajat vettek az autómba, közölte, hogy melyik pipát tegyem szabaddá, nem jelenik meg többé a felirat. Ez már az orwelli szabad világ, ahol majd a párt mondja meg, egy hónapban egy, vagy két alaklommal mehetek kapálni a balatoni szőlőhegyre. Az idomított beosztott, pedig azt hitte, kiveszem a pipát a honlapon, akkor többé nem összegzik CO2 kibocsátó tevékenységem. (Én nem hiszem el, csak nem látom a feliratot). Vajon a zöld baromság nem érvényes a harckocsik CO2-jére? Ki az, aki elhiszi a zöld maszlagot, különösen azt, hogy egy beindult éghajlat változást visszafordít az, hogy sok szenet égetek el, vagy sem...
Válasz erre
1
0
kiss.istvan770
2025. szeptember 12. 08:21 Szerkesztve
"Európaiak milliói akarnak megfizethető európai autókat vásárolni. Nem engedhetjük meg, hogy Kína és mások uralják ezt a piacot – közölte Von der Leyen" Rinocérosz bőr van a pofáján! Az Európai gazdaságot és a polgárokat sújtó válságért Ursula a főbűnös. Ő A FŐBŰNÖS AZ EURÓPAI EMBEREK ELLEN HOZOTT 19 SZANKCIÓÉRT, A 3-5-SZÖRÖS ENERGIA ÁRAKÉRT ÉS AZ AUTÓIPAR HANYATLÁSÁÉRT. Ő felelős sok európai ember haláláért, akik az európai szabványoknak nem megfelelően tesztelt vakcina miatt haltak meg, ő felelős a törvénytelen szerződéskötésért, amiért már bíróság is elítélte. Csak a mentelmi joga miatt lehet szabadlábon.
Válasz erre
3
0
haxima
2025. szeptember 12. 07:58
Ha egyszer lesz szólásszabadság majd az egyetemeken fogják tanítani, hogy hogyan baszott el néhány liberális barom egy egész kontinensnyi szuperhatalmat. Nagyjából 15 év alatt. Hihetetlen. Persze volt már ilyen a történelemben, a Szovjetuniót se úgy kellett volna csinálni, meg Kína is csinált hülyeségeket. Ursula meg a brancs az autóiparról. 1. Találjunk ki teljesítheten feltételeket. Fogyasztás emisszió, 30ra csak elektromos legyen. 2. Kötelezzünk bele egy rakat felesleges szart, mint automata segélyhívó meg társai. 3. Kötelezzük a gyártókat drága és szarabb anyagok használatára mert az környezetbarát. 4. Oldjuk meg, hogy az energia rohadt drága legyen. 5. Tegyünk büntetővámokat a kínaiakra, mert sokkal olcsóbban teljesítenek minden feltételt. 6. Boldogan szopjuk be a vámot a még egyetlen megmaradt piac irányába. 7. Álljon ki a világ esze, hogy "nem engedjük, hogy a kínaiak uralják a piacot.
Válasz erre
9
0
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!