„Örülök, hogy kijöttünk – lelkesedett Jandrasics Borbála (Jackfall, Kisjakabfalva, Villányi borvidék) – Tudom, hogy ez az, ami megéri. Szerintem itt a legjobb a közönség, hiszen a szakma képviseli magát. A gasztronómia és a bor kéz a kézben jár, ezért itt sok étteremtulajdonos is megfordul, akikkel egyébként nem találkoznánk egy borfesztiválon.” Hozzátette, a Bocuse d'Orra érkezett norvég szurkolótáborból és szakmai csapatból többen is megfordultak náluk – ezzel a közönséggel máshol nem találkoztak volna.
Meglepetés volt a norvégok számára, hogy Magyarországon milyen jó borok vannak,
és érdemesnek látják ezekkel a borokkal foglalkozni. A Vylyan pultnál Debreczeni Mónika tulajdonos töltött a poharunkba. „Elégedett vagyok a rendezvénnyel, a színvonal felülmúlta a várakozásaimat. A programok jól szervezettek, jó ritmusúak, a közönség válogatott.” Kifejezetten hatékonynak látta a bormarketingnek ezt a formáját.
A kanadai magyar építész bortermelő Robert Gilvesy a Szent György-hegyről arról beszélt: „Számomra hasznos volt a rendezvény, a közösségi stand színvonalas volt. Nem is vártam volna ennyire jó vendégkört.” Szerinte korai megmondani, hogy ennek az egy rendezvénynek mi lesz a hatása, de ha több éven át működik, várhatunk eredményeket.
Illés Tamás, a Pannonhalmi Főapátság pincészetének marketing- és kereskedelmi vezetője eleinte kissé szkeptikus volt azzal kapcsolatban, hogy ilyen rövid idő alatt ilyen minőségben meg lehet-e szervezni ezt az eseményt. Végül „abszolút sikeresnek” értékelte, szerinte a szervezés professzionális volt. Biztos benne, hogy a Hungarian Wine Summit már rövid távon is fog eredményeket hozni. A kísérőrendezvényekkel kapcsolatban elmondta: fontos, hogy az ide érkező külföldieket ilyen minőségű programokkal látták el, mert végre „élménycsomagba helyezve tudtuk bemutatni a bort a születésének helyén”. Szerinte ez nehezen exportálható többlettartalommal ruházta fel a boros mondanivalónkat. Azt sem gondolta volna, hogy a szervezők ennyi termelőt meg tudnak szólítani. „Nagy felület, látványos arculati elemek, design, koncepció, egység. Óriási dolog, mert külső szemmel is lejön a közösségi érzés, az együtt gondolkodás. Ennek pozitív üzenete van.” Illés a látogatók visszajelzéseiből azt szűrte le, hogy a boraink nemzetközi mércével is magas minőségűek, ár-érték arányban jók vagyunk.