Eldőlt: Kína beáll Trump és Putyin mögé az ukrajnai háború ügyében

Wang Yi kínai külügyminiszter bejelentette, hogy támogatják a két nagyhatalom közös „konszenzusát” az ukrajnai háború lezárásáról.

Wang Yi kínai külügyminiszter bejelentette, hogy támogatják a két nagyhatalom közös „konszenzusát” az ukrajnai háború lezárásáról.
Peking elutasítja a vámot, és betámadná a Google egyik anyavállalatát.
Pedig csak az egységes Európa lesz képes szembeszállni Washingtonnal, Moszkvával és Pekinggel.
2019 után először változtatott a hozzáállásán Peking.
Nem volt mögötte sem terv, sem mandátum, sem hitelesség.
Az elmúlt esztendőben Peking fokozta a katonai nyomásgyakorlást Tajvan közelében.
Donald Trump néhány nappal ezelőtt egy posztjában előrevetítette, hogy hivatalba lépése napján új védővámot vetne ki a Mexikóból, Kanadából és Kínából érkező árukra. Mi lehet az újabb vámháború következménye? Mi várható Peking részéről?
A sikernek ára van. A diplomáciai sikernek pláne.
Peking közölte az egész világgal, hogy nem véletlenül az Egyesült Államok első számú kihívója.
A BYD már a hollandiai központ Magyarországra hozatalát is felvetette.
A Munkáspárt elnöke szerint „a szocializmus nemcsak a múlt, hanem a jövő is”.
Várható, hogy Kína egyes uniós tagállamok elleni célzott csapásokkal válaszol a Brüsszel által kivetendő büntetővámokra. Aggódnia elsősorban azoknak kell, akik megszavazták az Európai Bizottság javaslatát. Magyarország nem volt köztük.
Szépen becsomagolták a hírt, ám a tények nem támasztják alá a narratívát.
Oroszország jót nevetett Brüsszel és Kína kereskedelmi konfliktusán, és egy remek húzással nagyot kaszál a helyzeten.
A miniszterelnök többek között kínai befektetésekről akar tárgyalni Olaszországban, és odacsábítana egy kínai autógyártót is. Kapott is előbb egy szép jogállamisági jelentést a nyakába Brüsszelből.
Ugyanazt a taktikát követik Nyugaton is a kínai szerződésekért.
A fenyegetések után Kína új stratégiát alkalmaz: ha Németország segít neki az elektromos járművekre kivetett EU-s büntetővámok eltörlésében, ő is csökkenti az európai luxusautókra vonatkozó beviteli tarifákat. Kényszerű, de érthető szövetség születhet.
Most robban majd be igazán a kereskedelmi háború az Európai Unió és Kína között. Hogy Brüsszel mennyire nem gondolta át, mit jelentett extravámokat kivetni a kínai elektromos autókra, azt jól jelzi, hogy – tartva a bosszútól – máris tárgyalásokat kezdeményezett Pekinggel.
Válaszul a kínai elektromos autók ellen bevezetett extravámokra, Peking dömpingellenes vizsgálatot indított az Európai Unióból származó sertéshús behozatalával kapcsolatban. Nem boldogok az európai húskészítők.