Trump odacsapott az autóiparnak: brutális vámemelés jön a külföldön gyártott gépjárművekre

Az intézkedés célja, hogy az Egyesült Államokba vonzzák az autógyártókat, ami építőipari, majd később járműipari munkahelyeket jelent.

Az intézkedés célja, hogy az Egyesült Államokba vonzzák az autógyártókat, ami építőipari, majd később járműipari munkahelyeket jelent.
A villanyautó-ipar rohamos bővülése ugrásszerűen növeli a ritkaföldfémek iránti keresletet, miközben az EU továbbra is Kína ellátási monopóliumára van utalva. Ha Európa nem gyorsítja fel a saját bányászatát és nem diverzifikálja a beszerzési forrásait, az elektromos járművek és a megújuló energiák gyártása fenntarthatatlanul drágulhat, még jobban rontva a kontinens amúgy is megtépázott versenyképességét.
A debreceni gyár építése teljes ütemben zajlik, és a vállalat tervei változatlanok.
A Volkswagen németországi dolgozói hétfőtől munkabeszüntetésbe kezdenek.
Ömleni fog a pénz Nyugatról és Keletről, közben pedig Magyarország gyártja a GDP-t.
A kínai járműipart érintő uniós kereskedelmi szankciók fordítva is elsülhetnek, illetve tovább erodálhatják Európa versenyképességét.
Kínai segítség érkezhet.
Pár hónapot kihagyott, talán ezért is volt olyan nehezen kibírható a nyár.
Az már biztos, hogy a közeljövőben újabb kínai márkák jelennek meg Magyarországon, amivel élénkülhet közöttük a verseny. A kérdés csak az, hogy ebből mi profitálunk-e.
A közeljövőben élesedő kapacitásoknak köszönhetően a jelenlegi évi 500 ezer darabos termelési volumen 1 millióra ugorhat.
Tizenöt év alatt Kína több mint 230 milliárd dollárt költhetett autóiparának felfuttatására. A brutális összeg hivatkozási alapot jelent a jelenleg pattanásig feszült kereskedelmi háborús helyzetben mind az Európai Unió, mind az Egyesült Államok számára. De valójában mit lehet tenni ekkora túlerővel szemben?
Az idén és jövőre is nőni fog a gazdaságunk; a hitelminősítők, a beruházók, a magyar vállalkozók és a magyar emberek is bíznak Magyarországban – jelentette ki a miniszterelnök.
Ösztönző akciótervet hirdet a kormány.
Bő 80 százalékkal több autót gyártanak az oroszok, mint a tavalyi évben.
Vital Lacerda, a lissszaboni fenegyerek játékai garantáltan komoly analízis-paralízishez vezetnek, mindeközben alaposan felteszik a lécet a prémium kategóriában.
A lap szerint a nyugati politikusoknak vissza kell fogniuk a protekcionista hajlamaikat.
Magyarország a negyedik legnagyobb gyártó lesz a világon, mert a régiós riválisai lassabban reagáltak.
Tóth Máté és Várkonyi Gábor beszélgetett klímapolitikai kérdésekről.
Az orosz elnök szerint a hazai gyártók fejlesztéseit kell támogatni.