Újabb óriási autóipari beruházás érkezhet Magyarországra

2025. május 13. 08:24

Pécsen íródhat az autógyártás új fejezete.

2025. május 13. 08:24
null

A Világgazdaság arról ír, hogy Magyar Levente több mint egy évtizede dolgozik közvetlenül Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter mellett, mégis az elmúlt hónapokban vált igazán láthatóvá a tágabb nyilvánosság számára is a munkája, így például kiemelkedő szerepe lehet abban, hogy megvalósuljon egy újabb óriási autóipari beruházás Magyarországon.

A lapnak Magyar Levente így nyilatkozott: „Dél-Magyarország kimaradt abból az ipari boomból, ami az ország többi területét érintette az utóbbi 10-15 évben. Most

 eljött az ideje annak, hogy rendezzük a Dél-Alföldön és a Dél-Dunántúlon élőkkel szembeni adósságát a magyar államnak,

 hogy ide nem tudott eddig az ottani gazdasági felzárkózáshoz szükséges mennyiségű és minőségű beruházást irányítani. Ennek persze különböző objektív okai is voltak. Mondok egy példát: amikor az egyik kínai cég kopogtatott nálunk és kifejezte a szándékát egy magyar beruházás iránt, majd elkezdődött a beszélgetés arról, hogy hova lehetne őket irányítani, akkor mi kínáltunk különböző helyszíneket az országban. Ők azt mondták, már választottak és Debrecenben mennének. Erre jeleztük, hogy van még számos remek helyszín, Debrecen már-már telített. Azt a választ kaptuk, hogy számukra már Debrecen is kompromisszum, mert 

eredetileg ők Budapest méretű városban gondolkodtak 

és ne kérjük őket arra, hogy Debrecennél is kisebb helyre menjenek, mert nem tudják értelmezni.”

A miniszterhelyettes hozzátette: „Pécs viszont egy olyan nagy beruházást érdemel, mint Győr, Kecskemét, Miskolc, Debrecen, Nyíregyháza és még sorolhatnám. 

Ezért született meg az a döntés – és folyik a végrehajtása –, hogy egy 600 hektáros, tehát rendkívüli méretű ipari zónát hozunk létre nem Pécsnek a kizárólagos belterületén, hanem Pécshez közeli zöldmezős területen. 

Ha oda találnánk megfelelő méretű beruházást – nem árulunk zsákbamacskát, az autóipart célozzuk –, akkor mindent megtennénk érte, hogy ez megtörténjen és bebetonozódjon már ebben a ciklusban is.”

Hangsúlyozta: „Szintén nem árulok el hatalmas titkot, ha elmondom, hogy kínai autógyártókkal tárgyalunk elsősorban, hiszen az európai autóipart az európai politika tönkretette. Most elsődlegesen a nyugat-európai autógyártásról beszélek, hiszen Közép-Európában mi még mindig versenyképesnek számítunk, ezért kevésbé féltem az itt működő üzemegységeket, mint a nyugat-európaiakat. Mindenesetre 

ma a világban az autógyártás dinamikája Keleten van és elsősorban is Kínában. 

Úgyhogy több kínai gyártóval is tárgyalunk és nem rosszak a kilátások.”

Címlapfotó: MTI/Szigetváry Zsolt

 

Összesen 35 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
herden100
2025. május 13. 12:52
ÉS A KLASSZIKUS: m.youtube.com/watch?v=7VptOklZy6U&pp=ygUQUHJvc3Blcm91cyBjaGluYdIHCQmLCQGHKiGM7w%3D%3D
herden100
2025. május 13. 12:50
Hidacska: m.youtube.com/watch?v=CdT0ZJJv6ws&pp=ygUSQ2hpbmEgc3VwZXIgYnJpZGdl0gcJCYsJAYcqIYzv
herden100
2025. május 13. 12:46
Elon??? m.youtube.com/shorts/XalhKVHFLSU
herden100
2025. május 13. 12:44
Bécs-Pozsony-Budapest ??? m.youtube.com/watch?v=QJIq9RAZ6Hs&pp=ygUTRmFzdCBtZXRybyBpbiBjaGluYQ%3D%3D
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!