Ezt nagyon benézte a 24.hu: a BMW tételesen cáfolta a lap állításait

2024. december 05. 21:37

A debreceni gyár építése teljes ütemben zajlik, és a vállalat tervei változatlanok.

2024. december 05. 21:37
New cars stand at an assembly line in the main company of Germany's carmaker BMW in Munich, southern Germany, on October 22, 2021.

A BMW debreceni gyárában az eredeti tervekkel ellentétben három helyett csak két modell gyártása indulhat el – számolt be a 24.hu iparági forrásokra hivatkozva. A harmadik modell, a Neue Klasse platformra épülő 3-as sorozat gyártását a vállalat inkább a müncheni központi gyárba helyezi át. Bár a BMW nem erősítette meg az értesüléseket, közölték: a gyár teljes kapacitását, évi 150 ezer autót, csak a piaci kereslet alakulása szerint érhetik el.

A debreceni üzem indulásakor így évente várhatóan 80-90 ezer autót gyárthatnak, szemben az eredetileg tervezett 150 ezerrel.

A termelés kezdetét, amelyet korábban 2025-re terveztek, szintén elhalaszthatják 2026-ra. A döntés hátterében a jelenlegi bizonytalan iparági környezet és az elektromos autók iránti kereslet késlekedő felfutása állhat.

Teljesen téves értesülésekről lehet szó

A megjelent hír kapcsán az AutoPro megkereste a BMW-t.

A hivatalos közleményük szerint a debreceni gyár építése teljes ütemben zajlik, és a vállalat tervei változatlanok.

Novemberben megkezdték az első tesztjárművek gyártását az üzemben, céljuk pedig, hogy 2025 végére elinduljon a Neue Klasse platformra épülő, teljesen elektromos hajtású X modell sorozatgyártása.

Ezzel párhuzamosan a müncheni gyár a Neue Klasse szedán gyártására készül, amely a vállalat korábbi döntésének megfelelően továbbra is az ottani termelési terveik közé tartozik. Oliver Zipse vezérigazgató szeptemberben megerősítette, hogy a Neue Klasse projekt az előzetes ütemezés szerint halad, és az új platform az elektromos hajtások következő generációját, innovatív formatervezést és átfogó digitális élményt kínál majd. A debreceni gyár az első sorozatgyártású SAV-modellt kevesebb mint egy éven belül tervezi legördíteni.

Kiemelték azt is, hogy a debreceni gyár évi 150.000 jármű gyártására van tervezve teljes kapacitás mellett, de a termelési mennyiségek növelése fokozatosan történik,

ahogyan az minden új modell vagy üzem esetében megszokott. A BMW hangsúlyozta, hogy nem kommentálják a termelési volumenre vonatkozó külső spekulációkat, és nem közölnek részleteket a jövőbeli gyártási számokról.

***

Ezt is ajánljuk a témában

Nyitókép: Christof STACHE / AFP

Összesen 28 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Szuperszig
2024. december 06. 11:22
A FOS mindent jobban tud, a BMW ne pofázzon bele a saját dolgaiba, na! OV nem véletlenül mondta, hogy ne azt nézzétek, hogy mások szerint mit mondok, hanem, hogy mit csinálok. Persze ezt a mondását is kifordították a ballibbantak.
szilvarozsa
2024. december 06. 08:09
Csak a szokásos. A mindenszarista balfasz elkezd képzelődni, és mivel olyan gyönyörűnek találja az ország nyomorba dőlését, a "minden szar " bekövetkeztét, papírra veti vágyait, hogy a többi balfasz is elélvezhessen.
szeekely
2024. december 06. 05:52
BULVAR rovat. BULVAR rovat. BULVAR rovat! Mandi azzal vag at minden egyes cikkevel, hogy egeszen masrol ir, mint amire a cimből következtetni lehet. Igy probal lepre csalni, hogy klikkelj az iromanyara. Az atveres fontos eleme, hogy Mandi BESZÜNTETTE A ROVATOKAT. Megpedig azert, hogy ne vedd eszre: majd minden masodik cikk BULVAR illetve FIZETETT PROPAGANDA. A Kitty-től legalabb tudtuk, mit kapunk... A maradek fele pedig SPORT. Ez pl. BULVAR rovat
Cirbi
2024. december 06. 05:33
ISMÉT HAZUDTUNK! Ezt kellene kitenniük a címlapra meghatározott ideig!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!