Pislogni sem volt idejük a németeknek: újabb cég búcsúzik tőlük és érkezik Magyarországra
Az átszervezés várhatóan 200 munkahely megszűnésével jár.
A debreceni gyár építése teljes ütemben zajlik, és a vállalat tervei változatlanok.
A BMW debreceni gyárában az eredeti tervekkel ellentétben három helyett csak két modell gyártása indulhat el – számolt be a 24.hu iparági forrásokra hivatkozva. A harmadik modell, a Neue Klasse platformra épülő 3-as sorozat gyártását a vállalat inkább a müncheni központi gyárba helyezi át. Bár a BMW nem erősítette meg az értesüléseket, közölték: a gyár teljes kapacitását, évi 150 ezer autót, csak a piaci kereslet alakulása szerint érhetik el.
A debreceni üzem indulásakor így évente várhatóan 80-90 ezer autót gyárthatnak, szemben az eredetileg tervezett 150 ezerrel.
A termelés kezdetét, amelyet korábban 2025-re terveztek, szintén elhalaszthatják 2026-ra. A döntés hátterében a jelenlegi bizonytalan iparági környezet és az elektromos autók iránti kereslet késlekedő felfutása állhat.
A megjelent hír kapcsán az AutoPro megkereste a BMW-t.
A hivatalos közleményük szerint a debreceni gyár építése teljes ütemben zajlik, és a vállalat tervei változatlanok.
Novemberben megkezdték az első tesztjárművek gyártását az üzemben, céljuk pedig, hogy 2025 végére elinduljon a Neue Klasse platformra épülő, teljesen elektromos hajtású X modell sorozatgyártása.
Ezzel párhuzamosan a müncheni gyár a Neue Klasse szedán gyártására készül, amely a vállalat korábbi döntésének megfelelően továbbra is az ottani termelési terveik közé tartozik. Oliver Zipse vezérigazgató szeptemberben megerősítette, hogy a Neue Klasse projekt az előzetes ütemezés szerint halad, és az új platform az elektromos hajtások következő generációját, innovatív formatervezést és átfogó digitális élményt kínál majd. A debreceni gyár az első sorozatgyártású SAV-modellt kevesebb mint egy éven belül tervezi legördíteni.
Kiemelték azt is, hogy a debreceni gyár évi 150.000 jármű gyártására van tervezve teljes kapacitás mellett, de a termelési mennyiségek növelése fokozatosan történik,
ahogyan az minden új modell vagy üzem esetében megszokott. A BMW hangsúlyozta, hogy nem kommentálják a termelési volumenre vonatkozó külső spekulációkat, és nem közölnek részleteket a jövőbeli gyártási számokról.
***
Ezt is ajánljuk a témában
Az átszervezés várhatóan 200 munkahely megszűnésével jár.
Nyitókép: Christof STACHE / AFP