Újabb komoly figyelmeztetést kapott Európa – ez a húzás még keményen visszaüthet

2024. október 12. 20:36

A kínai járműipart érintő uniós kereskedelmi szankciók fordítva is elsülhetnek, illetve tovább erodálhatják Európa versenyképességét.

2024. október 12. 20:36
"BYD Explorer No.1" docks in Bremerhaven

Nyitókép: Lars Penning / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP

Alááshatja az Európai Unió dekarbonizációs törekvéseit és tovább mélyítheti a kontinens versenyhátrányát a kínai elektromos autókra kivetett vámokkal. Ezért a Bloomberg vezércikkében arra szólítja fel Brüsszelt, fontolja meg lépést és ne bonyolódjon bele Kínával egy kereskedelmi háborúba, helyette a tárgyalásokat részesítse előnyben

Az Európai Unió azért vetne ki 45 százalékos vámot a kínai elektromos autókra, mert kifogásolja, hogy Peking jelentős állami támogatást nyújt a kínai autóipari átállás elősegítésére. Ennek köszönhetően Kína vált az elektromos autógyártás vezető hatalmává, ezzel viszont veszélybe sodorja a 13 millió embernek megélhetést nyújtó európai autóipart. 

Az Európai Bizottság lépését gyakorlatilag szinte csak az Egyesült Államok támogatja, miközben az uniós tagállamok között sincsen egyetértés.

A Mandiner korábbi összefoglalójából kiderül, Európa Brüsszel minden igyekezete ellenére nem az amerikai utat akarja követni: a Kínáról való teljes és gyors leválás helyett maga Ursula von der Leyen is a finomkodó „kockázatmentesítés” kifejezést használja a fokozatos függetlenedésre – anélkül azonban, hogy ahhoz adottak lennének a feltételek. 

Ezt is ajánljuk a témában

Az Egyesült Államok végül egyedül marad a Kína elleni háborúban

Nem valószínű, hogy a világ országai követni fogják az amerikai utasítást, és szakítanak a kínai autóipari-technológiai kereskedelemmel. Washington hatalmi súlya gyengül, speciális piaca pedig túl kicsi és elmaradott ahhoz, hogy az akaratát szokás szerint globálisan érvényesítse.

Brüsszel a kínai elektromosokra kivetett extravámokkal saját haldokló versenyképességét amortizálja le még inkább, a tagállamok konszenzushiánya, a német és kínai autóipar összefonódásai, valamint az a tény, hogy a vámoknak a Kínában gyártó európai vállalatok ugyanúgy megisszák a levét, mint maguk a kínaiak, máris egy széttöredezett egység és a vámpolitika bukását vetíti előre. 

Ezt is ajánljuk a témában

 

Összesen 8 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
gilou-au-clavier
2024. október 12. 23:32 Szerkesztve
Az amerikaiak 100%-os vámot vetnek ki és Trump még ezt is kevesli. Nagyon helyesen. Nyilván a magyarokról, hogy kicsi gyenge kilóra megvett pötiországként Kína ügynökei, azért ágálnak a vámok ellen. Amúgy a mandi kommentpöce fidesztálibjai közül hány vett tavaly kínai autót, hm? Ja, hogy nem akarnak kínai autót venni az emberek Magyarországon, Dongfingot megy ilyeneket?
Józsi6
2024. október 12. 21:58
Talán az Unió Ukrajna és a migrik helyett támogathatná az uniós elektromos autógyártást. Kína azért tudja támogatni, mert a hülyeségeket kihagyja.
Galerida
2024. október 12. 21:54
Furcsa, hogy a kínaiak szankciói előnyösek Kínának és hátrányosak a szankcióval sújtottaknak! Az EU sokkal lovagiasabbak, hihetetlen találékonysággal lődözzük tökön magunkat a fékezhetetlen agyvelejű Ursula vezetésével, bár maszekban feltehetően ő sem károsodik....
szalkai
2024. október 12. 21:26
Vicces, amikor az európaiak oktatják ki a kínaiakat hogyan kell egy országot irányítani. Európa vezető hatalma volt a Római Birodalom, majd a Frank Császárság, Bizánc, a Német-Római Császárság, Franciaország, Anglia, Spanyolország, Oroszország, újra Németország , Szovjetunió végül az Európai Unió. Ázsiában ezek alatt ott van a Római Birodalommal egy idős Kína.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!