Nyitókép: Lars Penning / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP
Alááshatja az Európai Unió dekarbonizációs törekvéseit és tovább mélyítheti a kontinens versenyhátrányát a kínai elektromos autókra kivetett vámokkal. Ezért a Bloomberg vezércikkében arra szólítja fel Brüsszelt, fontolja meg lépést és ne bonyolódjon bele Kínával egy kereskedelmi háborúba, helyette a tárgyalásokat részesítse előnyben
Az Európai Unió azért vetne ki 45 százalékos vámot a kínai elektromos autókra, mert kifogásolja, hogy Peking jelentős állami támogatást nyújt a kínai autóipari átállás elősegítésére. Ennek köszönhetően Kína vált az elektromos autógyártás vezető hatalmává, ezzel viszont veszélybe sodorja a 13 millió embernek megélhetést nyújtó európai autóipart.
Az Európai Bizottság lépését gyakorlatilag szinte csak az Egyesült Államok támogatja, miközben az uniós tagállamok között sincsen egyetértés.
A Mandiner korábbi összefoglalójából kiderül, Európa Brüsszel minden igyekezete ellenére nem az amerikai utat akarja követni: a Kínáról való teljes és gyors leválás helyett maga Ursula von der Leyen is a finomkodó „kockázatmentesítés” kifejezést használja a fokozatos függetlenedésre – anélkül azonban, hogy ahhoz adottak lennének a feltételek.