A járműipar jövőállóságának kulcsa

2024. július 04. 06:49

A közeljövőben élesedő kapacitásoknak köszönhetően a jelenlegi évi 500 ezer darabos termelési volumen 1 millióra ugorhat.

2024. július 04. 06:49
BMW-World Opening
Joó István
Joó István
Növekedés

Nyitókép: Johannes Simon / Getty Images

„Gondoljunk bele abba, hogy mindössze néhány év alatt megduplázódott az akkumulátorok hatótávolsága. Játsszunk el a gondolattal, hogy mi lenne, ha az akkumulátorok hatótávja 1.000 km lenne, és a költsége a jelenlegi 50-60%-a.

Ahogy az ipari forradalmak esetén többször megtapasztaltuk, a kezdeti gyors felívelés után kisebb, ideiglenes visszaesés következhet, mielőtt a technológiai fejlődés újabb jelentős lendületet kap. Ráadásul az EU kötelezettségvállalásának időpontját – miszerint 2035-től már nem értékesíthetők belsőégésű motorok -, némileg befolyásolhatja az idei EP-választás után kialakult új politikai helyzet, de hosszabb távon mindenképpen egyirányú utcába terelik a gyártókat. 

Szakértők 2025-re már erőteljes növekedéssel számolnak, amelyből Magyarország is profitálni fog. A közeljövőben élesedő kapacitásoknak köszönhetően a jelenlegi évi 500 ezer darabos termelési volumen 1 millióra ugorhat. Jelenleg erre mindössze öt ország képes az Európai Unióban. 

A járműipar sikere nagyon világos üzenetet közvetít a gyártók és a befektetők felé, mégpedig azt, hogy a termelést Magyarországon tartani gazdaságilag nagyon is racionális döntésnek számít.”

***

Ezt is ajánljuk a témában

 

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 89 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
rasdi1
2024. július 04. 14:55
"a jelenlegi évi 500 ezer darabos termelési volumen 1 millióra ugorhat." Jó, jó, de azt el is kell adni!
szemlelo-2
2024. július 04. 10:34
Ahogy más is elmondta, az akkumulátorok kapacitása csak minimális mértékben növekedett. Az új összetételű cellák gyártása nehezen indul be, de igazi "áttörést" azok sem hoznak (talán 20% növekedés - ha minden igaz). Az árban állítólag tényleg van fejlődés, pár évvel ezelőtt 1kWh energia tartalmú akkumulátor nagyjából 200$-ba került, ma azt mondják, 150$. Azaz egy decens, 50kWh-as akku, ami egy autónak 250-300km-re elég, 10000$ helyett "csak" 7500$-ba kerül. Állítólag! Mert a boltban a szokásos, 18650-es akku gyakorlatilag ugyanannyiba kerül, mint 7-8 évvel ezelőtt. (nem forintban, euróban, dollárban)
elbert-0
2024. július 04. 09:57
Blöblöblö. Lapozzunk ismét egy lelkesen csápoló idióta.
MaBaker
2024. július 04. 09:36
Hazudsz Pityu! Semmiféle olyan "áttörés" nem történt az akkumulátorok terén, mint amit mondasz. Hacsaknem a néhány év az valahol 50 környékén van. Lassan lejár a "most még döcögnek a dolgok, de jövőre minden fasza lesz" szövegek szavatossága. Tegye mindenki a szívére a kezét! Mi lesz jövőre? 12 évnyi felívelés és egy elmaradt, pénznyomtatással kitöltött covid válság után mi fog jönni? Válság! Egyértelműen látható ez már a németeknél és mindenhol, ahol csökkentették az orosz gáz felhasználását vagy atomerőműveket zártak be. Olyan kínálati válság lesz az újautó piacon, amit rég nem láttunk, vagy talán soha. És erre személyesen rá fog baszni a legtöbb magyar.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!