Hollandia
ÉLŐ
Törökország

A járműipar jövőállóságának kulcsa

2024. július 04. 06:49

A közeljövőben élesedő kapacitásoknak köszönhetően a jelenlegi évi 500 ezer darabos termelési volumen 1 millióra ugorhat.

2024. július 04. 06:49
BMW-World Opening
Joó István
Joó István
Növekedés

Nyitókép: Johannes Simon / Getty Images

„Gondoljunk bele abba, hogy mindössze néhány év alatt megduplázódott az akkumulátorok hatótávolsága. Játsszunk el a gondolattal, hogy mi lenne, ha az akkumulátorok hatótávja 1.000 km lenne, és a költsége a jelenlegi 50-60%-a.

Ahogy az ipari forradalmak esetén többször megtapasztaltuk, a kezdeti gyors felívelés után kisebb, ideiglenes visszaesés következhet, mielőtt a technológiai fejlődés újabb jelentős lendületet kap. Ráadásul az EU kötelezettségvállalásának időpontját – miszerint 2035-től már nem értékesíthetők belsőégésű motorok -, némileg befolyásolhatja az idei EP-választás után kialakult új politikai helyzet, de hosszabb távon mindenképpen egyirányú utcába terelik a gyártókat. 

Szakértők 2025-re már erőteljes növekedéssel számolnak, amelyből Magyarország is profitálni fog. A közeljövőben élesedő kapacitásoknak köszönhetően a jelenlegi évi 500 ezer darabos termelési volumen 1 millióra ugorhat. Jelenleg erre mindössze öt ország képes az Európai Unióban. 

A járműipar sikere nagyon világos üzenetet közvetít a gyártók és a befektetők felé, mégpedig azt, hogy a termelést Magyarországon tartani gazdaságilag nagyon is racionális döntésnek számít.”

***

Ezt is ajánljuk a témában

 

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 11 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
sexykitty-118
2024. július 05. 15:24
🍓 ️ ­­É­­r­­­t­­é­­k­­e­­l­d­ ­­­a­ ­­s­­­z­e­­x­i­­­ ­­­p­­u­­n­c­­­i­m­a­t­ 👉 𝐖­­𝐖­𝐖­.­­­𝐗­­­𝟏­­𝟖­­.­­­𝐅­­𝐔­­𝐍
rasdi1
2024. július 04. 14:55
"a jelenlegi évi 500 ezer darabos termelési volumen 1 millióra ugorhat." Jó, jó, de azt el is kell adni!
szemlelo-2
2024. július 04. 10:34
Ahogy más is elmondta, az akkumulátorok kapacitása csak minimális mértékben növekedett. Az új összetételű cellák gyártása nehezen indul be, de igazi "áttörést" azok sem hoznak (talán 20% növekedés - ha minden igaz). Az árban állítólag tényleg van fejlődés, pár évvel ezelőtt 1kWh energia tartalmú akkumulátor nagyjából 200$-ba került, ma azt mondják, 150$. Azaz egy decens, 50kWh-as akku, ami egy autónak 250-300km-re elég, 10000$ helyett "csak" 7500$-ba kerül. Állítólag! Mert a boltban a szokásos, 18650-es akku gyakorlatilag ugyanannyiba kerül, mint 7-8 évvel ezelőtt. (nem forintban, euróban, dollárban)
elbert-0
2024. július 04. 09:57
Blöblöblö. Lapozzunk ismét egy lelkesen csápoló idióta.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!