Az MG eredendően a sportautók iránt érdeklődők körében volt népszerű, ugyanakkor 2022-es magyar piacra lépéskor a nagyközönség már a brit hagyományokon alapuló, kínai gyártású gépjárművekkel ismerkedett meg. Ennek köszönhetően az érdeklődők többsége tisztában van a vállalat múltjával és az autók jelenlegi előállítójával. Sőt, az importőri jogokat gyakorló Duna Motors Disztribúció Kft-nél azt tapasztalják, hogy a kínai gyártásra a vásárlók nem hátrányként tekintenek, hanem innovatív, high-tech gyártási megoldásokként.
Az mindenesetre egyértelmű, hogy további kínai márkák jelennek meg hazánkban a közeljövőben, ami élénkíteni fogja a versenyt, a kérdés sokkal inkább az, hogy ebből mi, magyarok profitálunk-e.
Ott van rögtön a BYD, amely itthon a 148 eladott személyautóval 25,4 százalékos részesedést hasított ki júliusban a tisztán elektromos BEV-kategóriából. Idén pedig 663 értékesített darabnál járnak, ami esetükben azért nagy szó, mert tavaly októberben jelentek meg a magyar piacon.
A kínai autók magyarországi térnyerését segítené elő, ha az MG-t is tulajdonló SAIC nálunk építené fel első európai gyárát. A cég várhatóan szeptember 30-a előtt dönt a beruházásról, az első, a kontinensen készült kocsiját pedig 2027 negyedik negyedévében tervezi legyártani.
Markó Zoltán úgy gondolja, hogy ugyan most még nem az, de az okostelefonokhoz hasonlóan az autóknál is eljön az az idő, amikor divatos lesz a kínai származás.