Nincs forrása a filmekből áradó gondolatiságnak, egyedül a katatóniás hisztéria (valamiféle tömeghisztéria, mint a középkori haláltánc vagy a röhögőgörcs), ami az Egyesült Államok utcáiról, a demokrata városi tanácsokból és az egyetemi kampuszokról származik. Bonyolítják, hogy mélyebbre menjen, de nem megy mélyebbre, mert így működik az ideológia – horizontálisan, nem vertikálisan.
Ha az egyre sematikusabb sorozatok mégis jól futnak, annak egyetlen oka az lehet, hogy az idomítás, egyre szélesebb körökben, lassan beérik.
Ez hát a képzelt strukturális rasszizmus valós párhuzama: strukturális gyűlölete valakiknek (jelen esetben a fehér, lehetőleg szőrös férfiaknak), csak azért, hogy a gyűlölködők jónak (ne pedig valódinak) látszódjanak: a legprimitívebb tartalom magas vizuális színvonalon.
Az új sorozatok célja a leplezetlen, agyzsibbasztó befolyásolás,
és egyáltalán nem az energia reflektív, őszinte, fiatalos világgá üvöltése, mint például a rock and roll születésekor. Ezért nem lehet szeretni őket, sőt, ezért kezdjük meggyűlölni az egész idomítósdit.
A helyzet az, hogy az élet rövid, ennek a rövid életnek pedig csak a töredék idejében vagyunk képesek valódi nyitottságra és odafigyelésre: ezekbe a pillanatokba türemkednek be a Warriorhoz hasonló tudatmódosító sorozatok, hogy ellopják, ami önálló és valódi maradt belőlünk.
(Fotó: MTI)