Offenzívában a románok: most egy kínai autógyárat rabolnának el Magyarországtól

2025. december 02. 22:26

Élesedik a verseny az újabb gigaberuházásért.

2025. december 02. 22:26
null

A kínai Great Wall Motor (GWM) évek óta keresi a megfelelő helyszínt első nagy európai autógyárához, és Magyarország – különösen Pécs – sokáig a legesélyesebbnek tűnt. Az utóbbi hónapokban azonban Románia most elhappolná a beruházást Magyarország elől – írja a Világgazdaság.

A GWM célja, hogy 2029-re évente 300 000 autót termelő európai gyárral rendelkezzen. A beruházás mérete miatt a telek- és építési engedélyeket legkésőbb 2026-ban meg kell szerezni, mert maga az építkezés körülbelül két évig, a termelés felfuttatása pedig további egy évig tart – írta a román Profit.ro.

Miközben Ön ezt olvassa, valaki máshol már kattintott erre:

A bankárok vacsorája: veszélyes csomag látott napvilágot Magyarországon, ez mindenkit érint

A bankárok vacsorája: veszélyes csomag látott napvilágot Magyarországon, ez mindenkit érint
Tovább a cikkhezchevron

Kiket zártak ki eddig a kínaiak?

A vállalat több országot már kizárt a lehetséges helyszínek közül:

  • Németország túl drága munkaerő és az EU–kínai vámháborúban tanúsított magatartása miatt esélytelen.
  • Korábban Törökország tűnt favoritnak (földrajzi elhelyezkedés, vámunió az EU-val), de egyelőre nem történt előrelépés.
  • Bulgáriában már volt egy kisebb GWM-gyár, de a vállalat nem tudta ott kihasználni a költségelőnyöket – a visszatérés viszont nem kizárt.

A Profit.ro szerint Magyarország továbbra is erős jelölt (ahogy a BYD is végül nálunk döntött), de Románia is egyre nagyobb érdeklődést mutat a beruházás iránt. A hírek szerint a román kormány és a GWM között már zajlanak a tárgyalások.

A kínaiak egy 3 millió eurós beruházást helyeztek kilátásba, amelyben kulcsfontosságú alumínium autóipari alkatrészeket gyártanának, valószínűleg Temesváron.

Ezt is ajánljuk a témában

Európai offenzíva

A GWM novemberben jelentette be, hogy 2026-tól hét új modellt dob piacra Európában. Az első az Ora 5 nevű kompakt elektromos SUV lesz, amely jövő év első felében érkezik az öreg kontinensre. A vállalat az elektromos autók mellett továbbra is kínál benzinmotoros és hibrid modelleket is, így rugalmasabban tud alkalmazkodni a különböző európai piacok igényeihez.

Nemzetközi terjeszkedésben a GWM már most előrébb jár, mint a BYD Novemberben a GWM újabb exportrekordot döntött: 57 309 autót adott el külföldön, ami a teljes (133 216 darabos) havi eladásának 43 százaléka. Ezzel szemben a BYD novemberben 131 935 külföldi eladást könyvelhetett el, ami 27,5 százalékos exportarányt jelent.

Nyitókép forrása: STR / AFP

Ezt is ajánljuk a témában

***

 

Összesen 2 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Almassy
2025. december 02. 23:22
Mindegy hogy rakják össze, de mindig Dacia lesz belőle.
Válasz erre
0
0
citromosParizer
2025. december 02. 22:33
mivel a románok csődben vannak, éhbérért is fognak dolgozni. és még a környezetvédelmi szabályok alól is kapnak kivételt, szóval akár lehet esélyük.... de ki venne egy szőrös kerekű autót? :D
Válasz erre
0
0
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!