Kaliforniában lelhetők fel a legátfogóbb iskolai genderprogramok, s más tagállamok példaként tekintenek rájuk.
Már óvodában arra tanítják a gyerekeket, hogy a biológiai nemük nem feltétlen áll bármilyen kapcsolatban a nemi identitásukkal,
és „megvitatják a genderidentitás kérdését” – jóval a nemi érés befejeződése előtt. A kaliforniai oktatási minisztérium által támogatott Who Are You? The Kid’s Guide to Gender Identity (ki vagy? Útmutató gyerekeknek a genderidentitáshoz) című kiadvány említi a transzneműséget, valamint a genderqueer, a non-binary, a genderfluid, a transgender, a gender neutral, az agender és a neutrois identitásokat, továbbá a „kétlelkűséget” is – utóbbi az indián kultúrából származik. A gyermekeket arra biztatják, hogy legyenek „genderkreatívak”. Az eredmény az, hogy a diákok tömegével kezdték magukat biszexuálisnak, leszbikusnak, transzneműnek vagy eldöntetlen neműnek tartani. Ennek megfelelően óriási a fiatalokon a nyomás, hogy az új divatnak engedve „fedezzék fel”, hogy ők sem ciszek, ők sem heteroszexuálisok.
Titkolózás a szülők elől: már perelnek
Mindezek kapcsán a City Journal összefoglalta, mit kell tudni a gyermekek „társadalmi nemváltásáról”. Amerikában ugyanis az a gyakorlat terjed, hogy a nemi identitászavarral küzdő, vagy magát divatból ellenkező neműnek mondó diákokat az iskolában ellenkező neműként is kezelik, azaz kap egy ellenkező nemű nevet, úgy szólítják, és úgy is kezelik. Ezt nevezik „társadalmi tranzíciónak”, azaz átmenetnek, nemváltásnak. Az elképzelés és gyakorlat szerint ezt követi a „jogi nemváltás”, amikor az illető hivatalos dokumentumaiban is ellenkező neműként tüntetik fel, illetve az „orvosi átmenet”, ami a 8-12 éves korban beadott pubertásgátlót, a 16 évesen megkezdett hormonkezelést jelenti, végül igény esetén a nagykorúvá válás után a „nemváltó” (a legújabb szóhasználat szerint „nemmegerősítő”) műtéttel zárul.
Az ilyesfajta „társadalmi tranzíciót” Amerikában már akár 4-5 éves korban is elkezdik.
Amerikában már akár 4-5 éves korban is elkezdik.Ha pedig a szülők nem együttműködők, eltitkolják előlük. Az USA egyik kerületi fellebviteli bíróságán épp tárgyalnak egy ezzel kapcsolatos ügyet: a massachusettsi Ludlow iskolakerületében ugyanis a 2020-2021-es tanévben a tanárok aktívan reklámozták a diákok körében a „társadalmi átmenetet”, ellenkező nemű néven hívva őket, úgy, hogy minderről nem tájékoztatták a szülőket. Az egyik iskolai tanácsadó online cseten igyekezett meggyőzni egy diákokat, hogy szüleiknél nincsenek biztonságban. Két gyermek szülei panaszt tettek az iskolakörzet szuperintendensénél, aki azonban intoleránsnak nevezte őket, és arra hivatkozott, hogy az iskola gyakorlatát megkövetelik az antidiszkriminációs törvények. A szülők végül beperelték az iskolakerületet. A bíróság azzal utasította el a szülők kérelmét, hogy a gyermekeik más néven hívása egészségügyileg semleges dolog, ezért kívül esik a szülők gyermekük egészségügyi ellátása feletti felügyeleti jogán.
Nemváltás gyermekkorban: mégsem oké
A City Journal kiadójának, a Manhattan Institute-nak a stábja a szülők pártján lépett be az ügybe, összegyűjtötte az azzal kapcsolatos bizonyítékokat, hogy ez nem igaz: a diákok ellenkező neműként kezelése kifejezetten negatív mentális következményekkel jár. A lap cikkében rámutat: a nemi identitászavarral küzdő gyermekek túlnyomó többsége magától kinövi a problémát, ha nem avatkoznak közbe, és kamaszkorára el is feledkezik egykori nemi identitászavaráról. Ha azonban a környezet ráerősít a nemi identitászavarra, és abban igyekszik megszilárdítani a diákokat, hogy ők valóban ellenkező neműek, akkor a többség valóban transzneművé lesz, azaz ez önbeteljesítő jóslat.
Márpedig az ezt követő pubertásgátlás jelentős egészségügyi kockázatokkal jár.