A probléma tehát nem újkeletű. Walt Disney már 1944-ben szervezetet alapított Mozgóképes Szövetség az Amerikai Ideálok Megőrzéséért névvel, melynek egy 1947-es kiadványa szerint a hollywoodi kommunisták célja elsősorban nem a kommunizmus nyílt terjesztése, hanem az ideológiától és politikától mentes filmek átpolitizálása, és így az amerikai életfilozófia tönkretétele. Disney és Ronald Reagan, későbbi amerikai elnök, akkoriban a Filmszínészek Céhének elnöke, részt vettek egy meghallgatáson az amerikai Képviselőházban, ahol az Amerika-ellenes Tevékenységek Bizottsága előtt beszéltek a kommunisták beszivárgásáról Hollywoodba. A meghallgatás eredményeként létrejött egy feketelista olyan filmművészeti szereplőkkel, akik támogatták a kommunista ideológiát. Manapság már nem tudunk arról, hogy létezne ilyen, sőt: sokkal inkább a konzervatív művészek érezhetik magukat sarokba szorítva a filmgyártás központjában.
A hollywoodi filmprodukciók és a különböző streaming szolgáltatók saját gyártású filmjei és sorozatai ma már a nyugati világ minden háztartásába eljutnak, így ezúton lehet legegyszerűbben megváltoztatni a társadalom percepcióját bizonyos kérdéseben. Vegyük példaként a családok bemutatását: sokáig teljesen természetes és magától értetődő volt, hogy egy filmben szereplő család édesapából, édesanyából és gyermekeikből áll. Mára eljutottunk oda, hogy szinte minden alkotásban szerepeltetni kell egy homoszexuális párt és örökbefogadott, lehetőleg tőlük eltérő etnikumú gyermeküket, mint a Modern család című sorozatban. Maga a cím is azt sugallja, hogy ez a modern, ezt a példát kell követni. A filmekben szinte kötelező beépíteni olyan közhelyeket, mint a maradi, konzervatív, meg nem értő szülő, a kereszténység támadása, illetve a történet előrehaladása szempontjából teljesen jelentéktelen homoszexuális szál. A közönség pedig szivacsként szívja magába a korszellemnek megfelelő, a naiv néző számára fel sem tűnő ideológiai agymosást.
A cél a nyugati kultúra alapjainak felülírása, a kulturális és erkölcsi alapvetések megingatása és lebontása, a homoszexualitás, a szexuális szabadosság és egyes devianciák (drogfogyasztás, mértéktelen alkoholfogyasztás stb.) iránti érzékenyítés. A média, a filmipar és a popkultúra kiváló platform az új „ige” terjesztésére, és olyan magatartások és ötletek normalizálására, amelyeket hagyományosan abnormálisnak tartottak az emberek. A folyamat általában az amerikai társadalomban és kultúrában kezdődik, mintegy az amerikai közönséget kísérleti nyúlként használva, hogy aztán onnan a globalizációnak „köszönhetően” átszivárogjon a világ más tájaira is. A progresszió hollywoodi követei a sztárok, celebek, akikre sajnos sokan szinte félistenekként tekintenek, ami kiváló lehetőséget teremt nekik a baloldali propaganda terjesztésére zenéiken és filmjeiken keresztül. Így válnak a kulturális marxizmus szócsöveivé, milliónyi fiatal pedig rajongásból vakon követi őket.
Az USA-ban miután a homoszexuális házasságot már elérték és „kipipálhatják” a listáról, most a transzneműség elfogadtatása a következő állomás, de szépen lassan, ahogy az kulturális marxistákhoz illik, elkezdték a pedofília normalizálását is. Nagy vihart kavart a francia készítésű „Cukorfalatok” (Cuties) című film, amely 11 éves kislányokról szól, akik egy tánccsoportot alkotva finoman szólva provokatív táncmozdulatokkal akarnak megnyerni egy versenyt. A filmet a Netflix sugározza, közleményük szerint az egy társadalmi kritika a gyermekek szexualizációja ellen. Ha valóban ez az üzenet, amit közvetíteni szerettek volna, akkor valószínűleg nem a legjobb módot választották erre, a film ugyanis hosszasan mutatja az, ahogy a gyereklányok sztriptízbárba illő mozdulatokkal vonaglanak a színpadon. A „mű” egyébként a Sundance Filmfesztiválon elnyerte a legjobb rendezőnek járó díjat.
Mint tudjuk, 2024-től nem kaphatja meg többé az Oscar-díjat az, aki alkotásában nem mutat be, illetve nem alkalmaz a filmkészítés háttérben olyanokat, akik valamely „elnyomott” kisebbség tagjai. A South Park című animációs szatíra sorozat sok szempontból profetikusnak számít a progresszív trendekkel kapcsolatban, sajnálatos módon azonban a jövendölései, melyeket viccnek szántak, megvalósulni látszanak napjainkban. Ilyen az egyik mellékszereplő, Token Black esete, aki az egyetlen színesbőrű kisfiú South Park általános iskolájában. A neve cseppet sem titkolt utalás a „tokenizmusra”, amikor a cselekmény szempontjából lényegtelen kisebbségi csoportból származó szereplőt helyeznek a történetbe, hogy megfeleljenek a politikai korrektség uralkodó kurzusának. A sorozat készítői ezt a jelenséget akarták kifigurázni, ám mint láthatjuk, az amerikai Filmművészeti és Filmtudományi Akadémia túl komolyan vette. Ezzel beérett a kulturális marxisták identitáspolitizálásának gyümölcse.