„A Fővárosi Közfejlesztések Tanácsát »édesgyermekemnek« mondhatom – emlékezett vissza a volt főpolgármester –. Korábban is kezdeményeztem, de 2018-ban a miniszterelnök úr segítségével sikerült létrehozni. Ő lett az elnöke, én a társelnök. Gulyás Gergely miniszter úr volt az állandó kapcsolattartó, vele és Fürjes Balázs kormánybiztos úrral a 2019-es választásig eredményesen működtettük a szervezetet.
Jó volt az együttműködés, nem volt politizálás.
Kapott a város a kormánytól 80 milliárd forintot az M3-as metró infrastruktúra felújítására, előkészítettük – Tóth József polgármester úr közreműködésével – a XIII. kerület Béke téri tehermentesítő főgyűjtő csatornát, a Galvani hidat, de a Lánchíd-, az Alagút-, a Széchenyi tér – Clark Á. tér felújítását is. 26 pontból álló projektlistát állítottunk össze közösen.
A Közfejlesztések Tanácsa azóta inkább csak formálisan létezik.”
Tarlós leszögezte, nem érti, mi a valódi oka annak, ami a választások után történt. Emlékeztetett: 2010-ben kétszer akkora adóssággal kellett átvenniük a várost, mint amennyivel 2019-ben átadták. Az általuk felvett fejlesztési hitelt pedig csak 2030 és 2044 között kell visszafizetnie a fővárosnak.
„Azt már vagy másfél éve a jelenlegi városvezetés sem vitatja, hogy ott hagytunk viszont 200 milliárd forint tartalékot. Minket ilyesmivel nem kényeztettek 2010-ben. Nem szeretnék belebonyolódni abba a vitába, hogy Karácsony és tanácsadói szerint ma milyen a Főváros pénzügyi helyzete, de az biztos, hogy ez a pénz 2019. december 31-én még ott volt – jelentette ki a volt főpolgármester –.
Hogy a Lánchíd és a Blaha Lujza tér – egyébként teljesen előkészített – munkálatait mintegy másfél éven keresztül miért nem kezdték el, hogy miért vártak két és fél évet a Széchenyi tér és Clark Ádám tér terveivel,
arra csak politikai érdekcsoport tekervényes zsargonjában adható valami válasz.
Műszaki, gazdasági értelemben biztosan nem – mutatott rá, hangsúlyozva: magától értetődő, hogy a híd pesti hídfőjénél a villamos alagutat a híddal együtt kellett volna felújítani. „Ennek is megvolt a fedezete. Ha ez a munka késleltetve, külön ütemben történik, akkor ennek kivitelezési idejével értelmetlenül meghosszabbodik a Lánchíd lezárásának időtartama. Elmondtam ezt a ciklusváltáskor, és utána is többször, de hiába” – jegyezte meg.