A BYD már Magyarországon van – a BMW-vezér szerint totálisan megbukott az EU terve

2024. október 15. 22:17

"Nem realisztikus" 2035-re leállítani a hagyományos autók gyártását, közölte, és ez a legfinomabb, amit mondott.

2024. október 15. 22:17

Nyitókép: Oliver Zipse, a BMW AG elnöke a kínai Senjangban beszél 2024. április 26-án  /  fotó: Pan Yulong / Xinhua via AFP

A BMW vezetője szerint a belsőégésű motorok gyártásának 20 év múlva esedékes betiltása hazavágja az európai autóipart. Oliver Zipse erről a Párizsi Autószalon rendezvényén beszélt – mint fogalmazott, 

a 2035-ös határidő „nem reális”.

A német autóipari vezető szerint az EU céldátuma „az európai autóipart a szívében fenyegetheti” – az intézkedések „az iparág összezsugorodásához vezetnek” – írja a The Guardian.

A párizsi kiállításon az európai autógyártó cégek erőteljesen felvonultak: míg 2022-ben a kiállítók fele kínai volt, idén csak ötödük, ráadásul a német BMW egyedül 15 elektromos járművet mutat be.

Zipse úgy vélte, hogy az akkumulátoros elektromos járművek gyártásának ritmusát egy átfogó szén-dioxid-csökkentési csomag részeként kellene meghatározni, hogy 

az európai gyártók ne legyenek kiszolgáltatva a kínai technológiának az akkumulátor-beszerzések terén.

Az autógyártók, köztük a BMW, a VW és a Renault, valamint az olasz kormány a kibocsátási célok halasztását kérték. A Fiat, a Citroën és a Vauxhall tulajdonosa pedig azt jelezte, hogy a kínai elektromos autókra kivetni tervezett uniós vámok miatt rosszul járhatnak az európai autógyártók, hiszen Kína minden bizonnyal Európába fogja hozni a gyártását, ez pedig európai autógyártók gyárainak bezárásához vezethet. 

A nyugat-európai cégek ráadásul attól tartanak, hogy a kínai autógyártók nem hozzájuk, hanem 

az olcsóbb munkaerőt kínáló kelet-európai országokba, például Magyarországra fognak települni,

 ahogy a BYD már ott is van – folytatja a brit napilap.

 

Összesen 150 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Sanyi72
2024. október 16. 15:51
Jó reggelt buzi nyugat! Felébredtetek pávatollal a picsátokban???
MaBaker
2024. október 16. 15:49
"jelezte, hogy a kínai elektromos autókra kivetni tervezett uniós vámok miatt rosszul járhatnak az európai autógyártók, hiszen Kína minden bizonnyal Európába fogja hozni a gyártását, ez pedig európai autógyártók gyárainak bezárásához vezethet. " Hameg nincs vám, akkor a Volkswagen itthon zárja be a gyárait és kínában gyártott autókat importál majd. Mi a jó franc baj van azzal ha nálunk gyártanak valamit?!
Karvaly
2024. október 16. 12:57
"az európai gyártók ne legyenek kiszolgáltatva a kínai technológiának az akkumulátor-beszerzések terén." Senki se kényszeríti se Zipsét, se bármelyik másik gyár első emberét, hogy a kínaiaktól vegyék az akkukat. Éppenséggel fejleszthetnének is, hogy jobbak legyenek náluk. Ja, hogy az nem megy, meg sokba is kerülne, a részvényesek meg elégedetlenkednének, a sírás meg ingyen van. A dinoszauruszok kihalnak, csak szólok.
Ergit
2024. október 16. 11:39
A pénz istenében való hit teszi tönkre az emberiséget. Megengedték a cégeknek, hogy a saját hazájukon, sőt! a saját kontinensükön kívülre helyezzék gyártásaikat, mert a haszon mindenek felett, a piaci érdek mindenek felett! Így rengeteg munkanélküli lett (Detroit pl.), Kína technikai nagyhatalommá vált, Kína saját termékei kiszorítják a hazai termékek tömegét a hazai piacokról is... És csak egyre nagyobb lesz a lavina....
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!