Nahát: a belgák elkaszálnák az Ukrajnának adandó gigahitelt, és ezt nyíltan ki is mondták

Bart De Wever belga miniszterelnök közölte „mindent megtesz, ami csak hatalmában áll”, hogy megakadályozza az EU által Ukrajnának nyújtott új hitelt.

"Nem realisztikus" 2035-re leállítani a hagyományos autók gyártását, közölte, és ez a legfinomabb, amit mondott.
Nyitókép: Oliver Zipse, a BMW AG elnöke a kínai Senjangban beszél 2024. április 26-án / fotó: Pan Yulong / Xinhua via AFP
A BMW vezetője szerint a belsőégésű motorok gyártásának 20 év múlva esedékes betiltása hazavágja az európai autóipart. Oliver Zipse erről a Párizsi Autószalon rendezvényén beszélt – mint fogalmazott,
a 2035-ös határidő „nem reális”.
A német autóipari vezető szerint az EU céldátuma „az európai autóipart a szívében fenyegetheti” – az intézkedések „az iparág összezsugorodásához vezetnek” – írja a The Guardian.
A párizsi kiállításon az európai autógyártó cégek erőteljesen felvonultak: míg 2022-ben a kiállítók fele kínai volt, idén csak ötödük, ráadásul a német BMW egyedül 15 elektromos járművet mutat be.
Zipse úgy vélte, hogy az akkumulátoros elektromos járművek gyártásának ritmusát egy átfogó szén-dioxid-csökkentési csomag részeként kellene meghatározni, hogy
az európai gyártók ne legyenek kiszolgáltatva a kínai technológiának az akkumulátor-beszerzések terén.
Az autógyártók, köztük a BMW, a VW és a Renault, valamint az olasz kormány a kibocsátási célok halasztását kérték. A Fiat, a Citroën és a Vauxhall tulajdonosa pedig azt jelezte, hogy a kínai elektromos autókra kivetni tervezett uniós vámok miatt rosszul járhatnak az európai autógyártók, hiszen Kína minden bizonnyal Európába fogja hozni a gyártását, ez pedig európai autógyártók gyárainak bezárásához vezethet.
A nyugat-európai cégek ráadásul attól tartanak, hogy a kínai autógyártók nem hozzájuk, hanem
az olcsóbb munkaerőt kínáló kelet-európai országokba, például Magyarországra fognak települni,
ahogy a BYD már ott is van – folytatja a brit napilap.