ráadásul az országból hiányzik a szakképzett munkaerő is.
Mivel korábban bejelentették, hogy 2038-ig fokozatosan kivonják a szenet, a belvízi hajózás rohamosan csökkentette a kapacitását. Tovább nehezíti a beszerzést a súlyos aszály is, hiszen a folyókon már alig tudnak közlekedni az uszályok, ráadásul maximum 30-40 százalékát tudják kihasználni a rakterüknek. Pedig Németország szénimportjának egyharmada eddig a Rajnán érkezett.
2021 elején egy tonna kőszén 64 dollárba, azaz közel 25 ezer forintba került a világpiacon. Most azonban már 400 dollárhoz, azaz 155 ezer forinthoz közelít az ára.
A Mehrum erőmű volt az első, melyet visszakapcsoltak, a cseh EPH energiakonszernhez tartozó erőművet tavaly év végén zárták be. A német energiaszolgáltató, az EnBW is tovább üzemeltetné egy erőművét, a további öt létesítmény túl régi és elavult ahhoz, hogy újra használatba helyezzék.
Visszatérhet a lignit is, azonban nem lesz, aki üzemeltesse az elavult létesítményeket Csakhogy nem csupán a feketeszén-tüzelésű erőműveket kell újra üzembe helyezni: a német kormány október elejére rendeletet készít a leállított lignittüzelésű erőművek újraindításáról is.