A szabadság keresztje
Ha rajtam múlna, akkor a Gellért hegyen, a világ számára jól láthatóan ráadásul kettős kereszt világítana, hogy még egyértelműbb legyen, miről is szól a magyar szabadság.
Ha rajtam múlna, akkor a Gellért hegyen, a világ számára jól láthatóan ráadásul kettős kereszt világítana, hogy még egyértelműbb legyen, miről is szól a magyar szabadság.
Az augusztusi hőségben a Nemzeti Hauszmann Program borzolta fel a budapesti kedélyeket, mikor kiderült, hogy egy helyreállítási munkálat során 2026-ig kereszt kerülhet a Citadella elé.
Iránymutatás mind a betolakodóknak, mind a magyar lakosság gyökérvesztett részének.
Lenne-e itt ilyen város, ha nem lenne kereszténység? Lenne-e a sokszínűség érték, ha nem lenne kereszténység?
Amúgy a szovjet katona maradhatott volna a kereszt alatt, Putyinnak tetszene.
Meggyőződésem, hogy ezzel az írásoddal egyáltalán nem járultál hozzá sem a helyes megoldás megtalálásához sem az oly annyira áhított béke megteremtéséhez. Kocsis Fülöp válasza a keresztellenes jezsuitának.
A kormány folytatni kívánja a magyarság történetéről szóló hazug legendáriumok hagyományát, ismét előrángatva a „mi vagyunk a kereszténység védőbástyája” hazug narratívát.
Mintha azt vésné valaki a talapzat köveire: Szeretlek, Julis! Attól, hogy azt faragja a kövekre: Szeretlek, Jézus!, a falfirka csak falfirka marad – írja a főszerkesztő.
Félnek tőle, mint az ördög a tömjénfüsttől.
A Gellért-hegyi kereszt ügye régen nem a vallási jelképről szól, hanem az identitáspolitikai-, vagy kultúrharc újabb állomása.
A kereszt megosztó jelkép, Jézus kardot hozott, így nem kell félni a társadalmi polarizációtól. Az egység nagy érték, de vannak nagyobb értékek. Szilvay Gergely válasza Hofher József jezsuitának.
Nem kell elfogadnunk, hogy egy szobor, amely a szabadságot jelképezi, a maga nő-alakjával és pálmaágával, immár a kereszténység mementójává válik.
Eszembe jutott ez.
Ebben az országban még az ateista is keresztény. Jó helyen lesz az a kereszt a Gellérthegyen! Ungváry Zsolt írása.
A gellérthegyi kereszt számomra olyan, mint a mártírhalált halt lengyel Kolbe atya emlékműve az auschwitzi haláltáborban: egyszerre üzen múltnak, jelennek, jövőnek.
A kormány szerint igen, dacára annak, hogy az emberek kevesebb, mint fele mondja magát kereszténynek.
Legalább nem szovjet katona áll a kereszt helyén. Legalább ebben egyezzünk ki.
A szabadság és a kereszt, itt Európa közepén összetartoznak. Európai ország fővárosa felett persze, hogy ott kell, hogy álljon a kereszt.
Ha rajtam múlna, még szenteltvízzel is úgy permetezném őket, mint Fülöp atya az ördögöt.