Az pedig egyáltalán nem újdonság, és érthető is, hogy a lakosságnak kérdései vannak egy akkuipari beruházással kapcsolatban. Kaderják Péter felidézte, hogy korábban a Pest megyei Sóskúton is felmerültek helyi aggályok, de jól sikerült a párbeszéd a civilek és a beruházók között, így minden kérdésre megoldást találtak, az üzem pedig teljesen korrektül működik.
Magyarország mint akkumulátorgyár-nagyhatalom?
A volt energiaügyi államtitkár arra szintén felhívta a figyelmet, hogy világszerte rengeteg olyan beruházás létesül, mint a gödi akkumulátorgyár vagy éppen a debreceni, és mindenhol, így Európa-szerte is hatalmas verseny folyik értük. Megjegyezte, az előny Kínáé, ahol a legtöbb e-autó fut az utakon jelenleg, de az Egyesült Államok ugyancsak jelentős kapacitásokkal rendelkezik már most, s számos újat is tervez: éppen a napokban jelent meg az a hír, amely szerint a Ford a CATL-lel együtt fejleszt, és 3,5 milliárd dolláros beruházással felépíti az USA első, autóipari hátterű, lítium-vasfoszfát akkumulátorokat előállító gyárát a michigani Marshallban, ahol 2026-ban kezdődhet meg a termelés.
A Ford emellett azt vállalta, hogy 2026 végéig 50 milliárd dollárt fektet be globálisan az elektromos autókba, és 2050-ig világszerte megvalósítja a karbonsemlegességet járművei, létesítményei és beszállítói lánca működésében.
A vállalat célja, hogy 2035-re az összes, Európában forgalmazott modellje zéró károsanyag-kibocsátású legyen, és hogy európai létesítményei, logisztikai tevékenységei és beszállítói már ekkortól karbonsemlegesen működjenek.