A republikánusok nem fogják beengedni a női mosdóba az új demokrata transz képviselőt
Nancy Mace képviselő már be is nyújtott egy javaslatot, hogy kizárja a biológiai férfiakat a női mosdóból.
Nekiesett Bagdy Emőkének Mérő Vera ballib újságíró és Szél Dávid ballib pszichológus. Mind a ketten itt a piros, hol a pirost játszanak.
Interjút adott a 24.hunak Bagdy Emőke, akinek aztán nekiment Mérő Vera baloldali újságíró, illetve Szél Dávid liberális pszichológus, az Apapara blog szerzője. Mindkét reakció szimptomatikus. Szél Dávidé már csak azért is, mert megsértődött azon, hogy leszemléztük.
Dávid nem érti a műfajt: „Nem volt olyan nagyon bonyolult a Mandiner »cikkére« bukkanni.Ami mindössze a mondataim egy az egyben történő bemásolásából állt. Semmi felvezető, semmi levezető. Namost. Azt szerencsére nem kell megítélnem, hogy ez újságírás-e, mint ahogy azt sem, hogy szakmaetikailag ez rendben van-e. Az üzenet viszont egyértelmű: Kedves olvasók! A tiétek, szabad a pálya! Szedjétek szét!”
Elég jól belejöttem a saját buborékjukból kirángatott balosok kezelésébe, de akkor: ezt a műfajt, hogy „semmi felvezető, semmi levezető”, szemlének hívják. Gyakorlatilag több, mint tíz éve, megalakulása óta űzi a Mandiner. Ha Szél Dávid megnyitja a Mandinert, a jobb sáv a szemlesáv. Oda van írva, hogy ki írta, hol, a Facebook-posztokat időnként egészben szemlézzük. Szerintem ennél jobban nehéz elmagyarázni. A szemlesávunk arra van, hogy aki megnyitja a portálunkat, az végig tudja nézni, milyen vélemények jelentek meg a magyar nyilvánosságban. Való igaz, nem összefoglalót írtunk belőlük, hanem egyszerűen, bízva olvasóink józan eszében és ítélőképességében, „csak úgy” oda vannak téve. De Szél Dávid, aki egyébként rutinosan kezelgeti a posztmodern nyilvánosságot, ezt nem érti, nem hajlandó érteni.
Ugyanazt tudom neki mondani, amit Bayer Lilinek a Politicótól:
A megsértődés meg nem segít.
Na most, Szél Dávidnak egy olyan posztját szemléztük (a szemlézésen sértődött meg), amelyben Bagdy Emőkét kritizálja. Végig is mehetnék mindegyik ponton, de nem fogok. Egyre fogok koncentrálni, a következőre: Szél Dávid szerint „nincs genderlobbi, genderizmus meg aztán pláne, de olyan sincs, aki azt mondaná, hogy a férfiak és a nők egyformák.”
Annak ellenére vitatkozom Szél Dáviddal, hogy egyébként szerintem csak kötekedik, pontosan érti, Bagdy Emőke miről beszél. De vegyük fel a kesztyűt.
2022 februárjában bemutattuk a magyar LMBTQ-szervezeteket és hálózatukat. Mint írtuk, az oxfordi szótár szerint a lobbizás azt jelenti: „egy politikus vagy egy kormány befolyásolása, például azért, hogy meggyőzzék egy törvényváltoztatás támogatásáról vagy ellenzéséről”.
Na most, az LMBT Szövetség és a Háttér a Melegekért egyik ügyvivője is Dombos Tamás, akinek többek közt az első szervezet honlapján található ismertető szerint
„feladata az egyesület lobbizási és kutatási tevékenységének koordinálása”.
(Érdekes mód a Háttér honlapján szó szerint ugyanaz az ismertető szöveg szerepel a neve mellett, annyi különbséggel, hogy ott a „lobbizási” kifejezés helyett „érdekérvényesítési” szerepel.)
A Háttér nyilvánvalóan fontos szolgáltatása a lelkisegély-szolgálat, a jogsegélyszolgálat és a HIV-segélyszolgálat. Ugyanakkor „egyesületünk meghatározó szerepet töltött be mind a hazai antidiszkriminációs szabályozás kialakítása, mind a jogszabály elfogadását követő esetjog alakítása során”; „fontos célkitűzésünk, hogy jogszabály készüljön a transznemű emberek nemének jogi elismeréséről, és hogy a nemi megerősítő beavatkozásokat teljes TB-támogatás mellett lehessen igénybe venni.”
A Labrisz Leszbikus Egyesület úgyszintén ír olyat saját magáról, hogy folytat „lobbitevékenységet”.
A legnagyobb nemzetközi LMBTQ-szervezet (NGO) az ILGA (International Lesbian, Gay, Bisexual, Trans and Intersex Association), 1700 tagszervezettel. Az ILGA konzultatív státussal rendelkezik az ENSZ-ben, és szerte a világon erős lobbitevékenységet folytat. Az ILGA Europe-nak, mely ötszáz szervezetet tömörít, köztük magyarokat, irodája van Brüsszel Európa-negyedében, szorosan együttműködik az EU-s intézményekkel. Költségvetésének egyharmadát az Európai Bizottság adja, de támogatja a Freedom House és a holland kormány is. Na, az ILGA és más LMBTQ-, meg feminista szervezetek: ők a genderlobbi. Szerintem nem kell tovább magyaráznom, sőt így is túlmagyaráztam.
akár a szó jogi, akár a hétköznapi értelmében – érdekképviseletet csinálnak, befolyásolnak. Ez persze nem túl meglepő, de miért is kell letagadni? Mert rosszul mutat? Mindenesetre ez az, amit röviden és tömören lehet genderlobbinak is hívni.
A genderizmus meg az az emberkép és világlátás, amit ezek a szervezetek és néhány feminista szervezet is képvisel. De akkor fejtsük fel. A gender-elmélet a feminizmus kortárs főáramának emberképe (antropológiája), ami szerint a biológia és a természet csak átverés, nemi szerepek és hasonlók teljes mértékben társadalmi konstrukciók. Ezt az emberképet tette magáévá az LMBTQ-mozgalom is, aminek a legradikálisabb szárnya, a transzmozgalom a talpáról a feje tetejére állította azt, mint Marx Hegelt. A CEU-n van genderszak, az ELTE-n is volt, a világon sokfelé van, és van a dolognak irodalma is. A 2006-ban kiadott The Routledge Companion to Critical Theory külön tárgyalja a „gender- és queer-elméletet”. Na, az a genderizmus emberképe, ideológiája.
Ha vannak kommunisták, meg marxizmus-leninizmus tanszék, meg Kommunista Kiáltvány, akkor van kommunizmus is.
Szóval nem értem, mit nem ért Szél Dávid. A „genderizmus” egyszerre a feminizmus és LMBTQ-mozgalom emberképe, melyek ezen mozgalmakban testesülnek meg (bár ezek testellenes mozgalmak), és melyeknek vannak gyakorlati céljaik. Amikor céljaik elérése érdekében befolyásolnak vállalatokat, kormányokat, nemzetközi szervezeteket, az a „genderlobbi”.
Mindez szól Mérő Verának is, és az udvariasság jegyében vele kellett volna kezdenem. Mérő Vera szerint „LOL”, hogy Bagdy szerint a „genderizmus” ateista bázison nyugszik, és marxista áramlat.
Lehet, hogy Bagdy állítása kicsit leegyszerűsítés, de lényileg igaz. A feminista ikon Sulamith Firestone The Dialectic of Sex című, 1970-es munkája gyakorlatilag Marx és Engels A család, a magántulajdon és az állam eredete című munkájának parafrazeálása, csak Firestone a proletariátus helyébe a nőket emelte. Vagy ott van például a queer-elmélet anyja (atyja?), Judith Butler, a kortárs feminizmus és az LMBTQ-mozgalom egyik sztárja, aki ugye dekonstrukcionista. A dekonstrukció Jaques Derrida terméke, akinek meg van egy olyan könyve, hogy Spectres of Marx. Az úgynevezett „kritikai elméletek”, melyek közt ott van a genderelmélet és a marxizmus, mind egybefonódnak egymással. A genderelmélet át van itatva a marxizmussal, akkor is, ha Marx és a feminista anyák kapcsolata, mondjuk így, bonyolult: időnként „se veled, se nélküled”, máskor meg határozottan „veled”. Aki valaha is elkövette azt a hibát, hogy időt pazarolt erre az egészre (mea culpa), annak ez teljesen egyértelmű és nyilvánvaló. Ha valaki még több időt akar ezzel tölteni, annak javaslom a Cambridge University Press 2020-as Marx Revival című kötetének vonatkozó fejezetét.
Sorolhatnám még a példákat, mindenesetre
És hát a többségük bizony ateista, sőt militánsan egyházellenes. Nem, valóban nem mindenki. Ennél a mozgalom sokszínűbb. Nadena. A genderelmélet képviselői, a posztmodern, a marxizmus és az ateizmus közt erős az átfedés. Aki ezt nem hajlandó elismerni, az vagy nincs képben, nem tudja, miről beszél, vagy itt a piros hol a pirost játszik.
Ezt amúgy nagyon szeretik, ez a kedvenc játékuk: ja, genderelmélet, genderizmus olyan nincs is, nem is volt soha, miről beszélsz, összeesküvés-elmélet. Woke sem volt sosem, az is összeesküvéselmélet, jobboldali ellenségképzés. Nemhiába mondják, hogy a posztmodern szerzőkkel vitatkozni olyan, mint a köddel bokszolni.
És akkor jelzem a Szél Dávid- és Mérő Vera-féle értetlenkedőknek, hogy az Egyesült Államokban tényleg az oviban tolják a genderbullshitet, hogy legyél „kreatív” a nemeddel, nemi identitásoddal kapcsolatban, tessék elolvasni Abigail Shrier Visszafordíthatatlan károk című kötetét. És igen, az iskolában ez a menő, ezt tolják ezerrel.
És igen, átműtenek kiskorúakat is. A World Professional Association for Transgender Health (WPATH) nevű érdekvédő szervezet, ami a témában szaktekintélynek számít, az útmutatója nyolcadik kiadásában mind a mell-eltávolítást, mind a nemiszervek átműtését sztenderd eljárásnak tekinti a nemi identitászavaros kiskorúak esetében. 2022 októberében a Reuters egy oknyomozó riportja úgy találta: az Egyesült Államokban 2019-2021 között 56 13-17 éves, nemi diszfóriás kamasz gyereken hajtottak végre nemiszerv-átműtést, például vaginoplasztikát – azaz alakították át fiú nemiszervüket látszólagos vaginává. S ezek csak az egészségbiztosítás által állt esetek.
Örülök, hogy megint elment az időm azzal, hogy értetlenkedőst-elmagyarázóst játszhattam óvóbácsiként a kéttagú csoportnak, Szél Dávidnak és Mérő Verának. És higgyétek el, a többi pontotokat és szét lehetne kapni, csak most nincs hozzá kedvem. Ja, és Szél Dávid talán ahelyett, hogy óvodást játszik, befejezhetné a félbe hagyott PhD-ját.