Ha vannak kommunisták, meg marxizmus-leninizmus tanszék, meg Kommunista Kiáltvány, akkor van kommunizmus is.
Szóval nem értem, mit nem ért Szél Dávid. A „genderizmus” egyszerre a feminizmus és LMBTQ-mozgalom emberképe, melyek ezen mozgalmakban testesülnek meg (bár ezek testellenes mozgalmak), és melyeknek vannak gyakorlati céljaik. Amikor céljaik elérése érdekében befolyásolnak vállalatokat, kormányokat, nemzetközi szervezeteket, az a „genderlobbi”.
Mindez szól Mérő Verának is, és az udvariasság jegyében vele kellett volna kezdenem. Mérő Vera szerint „LOL”, hogy Bagdy szerint a „genderizmus” ateista bázison nyugszik, és marxista áramlat.
Lehet, hogy Bagdy állítása kicsit leegyszerűsítés, de lényileg igaz. A feminista ikon Sulamith Firestone The Dialectic of Sex című, 1970-es munkája gyakorlatilag Marx és Engels A család, a magántulajdon és az állam eredete című munkájának parafrazeálása, csak Firestone a proletariátus helyébe a nőket emelte. Vagy ott van például a queer-elmélet anyja (atyja?), Judith Butler, a kortárs feminizmus és az LMBTQ-mozgalom egyik sztárja, aki ugye dekonstrukcionista. A dekonstrukció Jaques Derrida terméke, akinek meg van egy olyan könyve, hogy Spectres of Marx. Az úgynevezett „kritikai elméletek”, melyek közt ott van a genderelmélet és a marxizmus, mind egybefonódnak egymással. A genderelmélet át van itatva a marxizmussal, akkor is, ha Marx és a feminista anyák kapcsolata, mondjuk így, bonyolult: időnként „se veled, se nélküled”, máskor meg határozottan „veled”. Aki valaha is elkövette azt a hibát, hogy időt pazarolt erre az egészre (mea culpa), annak ez teljesen egyértelmű és nyilvánvaló. Ha valaki még több időt akar ezzel tölteni, annak javaslom a Cambridge University Press 2020-as Marx Revival című kötetének vonatkozó fejezetét.