„A további kutatások alapján megállapítható, hogy ez a csoport (a jazidik) a pre-iszlám jāhiliyyah (»isteni útmutatás nélküliség) óta létezik, de »iszlamizálva« lettek a környező muszlim lakosság, kultúra illetve nyelv által, bár soha nem fogadták el az iszlámot, illetve nem állították, hogy elfogadták volna. A vallás eredete az ókori Perzsia mágushitvallásában található, de újra lett értelmezve a szabianizmus, judaizmus és kereszténység elemeivel. (…) Ennek megfelelően az Iszlám Állam úgy bánt ezzel a csoporttal, ahogy a fuqahā’ (iszlám jogtudósok) többsége kijelölte, hogyan kell a mushrikīn-nal (azok az egyének, akik elkövették a bálványozás vagy a politeizmus bűnét) bánni. A zsidókkal és keresztényekkel ellentétben itt nem volt helye a jizyah (állam által kivetett egy főre jutó éves adó nem muszlimok esetében) fizetésének. Emellett asszonyaikat rabszolgákká lehet tenni, szemben a keresztény/zsidó nőkkel, akik a fuqahā’ többsége szerint nem lehetnek rabszolgák. A jazidiknak csak ultimátumot lehet adni a megtérést illetően, vagy a karddal kell szembe nézniük.
A Sharia alapján a jazidi nők és gyerekek szét lettek osztva azok között az iszlám harcosok között, akik részt vettek a sinjari műveletekben, miután a rabszolgák egyötödét előbb átadták az Iszlám Államnak, hogy elosszák őket, mint khums-okat (az iszlám hagyományok alapján vallási kötelezettség »kifizetni« a kalifa felé a hadizsákmány egyötödét).
A mushrik (eretnek) családok nagyszabású rabszolgasága valószínűleg az első, amióta a Sharia-t nem tartják be. Az egyetlen másik ismert eset – habár sokkal kisebb — a Nigériában és Fülöp-szigeteken élő keresztény nők és gyerekek mujāhidīn (dzsihádot folytató harcos) általi rabigába döntése volt. A rabszolgává tett yazidi családokat az Iszlám Állam eladta ugyanúgy, mint ahogy annak idején a Társak (Mohamed társai, tanítványai) eladták a mushrikīn-eket.
Számos jól ismert szabályozás be lett tartva, beleértve azt, amely tiltja, hogy az anyáktól elválasszák a gyermekeiket. A mushrik nők és gyerekek közül sokan elfogadták az iszlámot, és most már őszintén gyakorolják azt, miután kiléptek a sötét bűnökből (shrik; a bálványimádás és politeizmus bűne).”
Szóval jó az, hogy a nyugati világ vezető hatalma felismer és kimond egy olyan tényt, ami 2014-ben is nyilvánvaló volt. A baj az, hogy a Nyugat a jazidi népesség meghódítása utáni kulturális és nagyon is valós genocídiumot („megtérés vagy kard”), az Iszlám Állam egész filozófiáját valami aberrációként kezeli, aminek semmi köze a „valódi, békés” iszlámhoz.