Szigetelőszalaggal a falra ragasztottak egy banánt: hatmillió dollárért azonnal lecsapott rá egy „műgyűjtő”
Újra kitett magáért a világhírű olasz művész.
Donald Trump rendeletet készül kiadni a neoklasszikus építészet hivatalossá tételéről, és a progresszív hiszti már meg is kezdődött.
Legyenek újra szépek a szövetségi épületek! – ez a címe egy készülő elnöki rendeletnek Washingtonban (Make Federal Buildings Beautiful Again), mely elrendelné, hogy a klasszikus építészet legyen a szövetségi fenntartású épületek stílusa.
A rendelet kiküszöbölné, hogy továbbra is épüljenek olyan brutalista és posztmodern „alkotások”, amelyek a huszadik század második felében épültek Washington- és országszerte.
A készülő rendelet szerint „azok az építészeti stílusok – kiemelten is a klasszikus stílus – amelyek értékelik a szépséget, tisztelik a regionális építészeti örökséget, és amelyek elnyerik a közvélemény tetszését, azok alkalmazhatóak a szövetségi épületek esetében”.
Ahol nem a klasszikus stílust választják, ott igen óvatosan és körültekintően kell eljárni, hogy az eredmény esztétikailag értékelhető és méltó legyen céljához.
A Washington Post rögtön azzal állt elő, hogy az építészek elitista stílusficamának eme megtörése az önkifejezés elleni támadás, és ilyenkor a komoly, csendes építész professzorok szépen félreállnak.
Az Archinect nevű portál szerzője, Antonio Pacheco azonban tovább ment: szerinte a klasszikus építészethez a fehér felsőbbrendűség képzete kötődik, többek közt mert azt előnyben részesítették különféle diktátorok is: „online a hagyományos építészet rajongói, a fehér felsőbbrendűség hívei és más csoportok rajonganak együtt a klasszikus eszétitkáért keverve egy mocskos nacionalista politikával, ami a nativista palást alatt fegyverként használja a klasszikus motívumokat.”
A szerző felhozza Hitler némely építészeit, akik a klasszikus stílust kedvelték, ám azokról a modernista építészekről megfeledkezik, akik a Harmadik Birodalom hivatalos építészei akartak lenni – hívja fel a figyelmet a The Federalist szerzője, Christopher Bredford.