„Azokat az embereket üldözöd, akik kiszolgálnak? Mi főzzük a kajádat, mi visszük el a szemetedet. Mi szereljük a telefont, mi viszünk kórházba. És éjjel mi őrizzük az álmodat. Ne húzd ki nálunk a gyufát!” – a Harcosok Klubjában elhangzó mondatokból perzsel a plebejus düh, parázslik a forradalom.
A Saját lifttel a pokolba Brunója (Peter Kurth) nem beszél így, kifakadásai beszélgetőpartnere – zsaroltja, túsza, áldozata? –, a sikeresnek mondható színész, Daniel (Daniel Brühl) harsány szerencséje ellenében alkalomszerűek, kimódoltság nélküliek. Az oppozíciók tiszták: Daniel fiatal, Bruno öreg. Danielnek emelkedőben már így is magasra hágott csillaga, Bruno élete a rendszerváltás óta egy merő lecsúszás, kisemmizettség. Daniel nyugati, Bruno keleti, Daniel relatíve újonnan érkezett Berlinbe, az öreg tősgyökeres, Daniel címlapfotókra méltó házassága Bruno magányával áll szemben, és így tovább. Egy közös van bennük: a város, Berlin, illetve annak egy háza,
no meg a sarki becsületsüllyesztő, ahol a két férfi párbeszéde-párviadala zajlik
a színészt „mesternek” szólító középkorú csapos asszony, egy félrebeszélő alkoholista és alkalmi betérők változatos közönsége előtt.
A pállott szocializmus fáradt terminológiája szerint klasszikus osztályharcot látunk, ahol Bruno lerántja a leplet Daniel tökéletesnek tűnő élete tökéletlenségéről: onnantól, ahogyan filmbéli játékát gyalázza, kevélységét provokálja, majd a film szépen végigmegy a többi hat eltagadott főbűnön egyesével, mindegyikkel szembesítve a színészt.