Orbán Viktorhoz hasonlítják Von der Leyent – Washingtonban kell vizsgáznia
Donald Trump lesz a bíró.
Donald Trump lesz a bíró.
A kereskedelmi globalizáció hanyatlásával szemben Magyarország és a kelet-közép-európai régió oázissá válhat a keleti–nyugati átjárhatóság területén. Kína ugyanazt teszi, amit az USA vagy az EU: közelebb viszi a termelést a meghódítani kívánt piachoz. Ezzel pedig önmagában senki nem jár rosszul.
A kínai e-autókra kivetendő büntetővámok fenyegetése nem maradt reakció nélkül. Kína válasza elsősorban mezőgazdasági termékeket, például a sertéshúst, tejet és francia szeszes italokat érintheti. A Makronóm Intézet friss járműipari elemzése kapcsán beszélgettünk Santo Martinnal, a Makronóm Intézet vezető elemzőjével.
Várható, hogy Kína egyes uniós tagállamok elleni célzott csapásokkal válaszol a Brüsszel által kivetendő büntetővámokra. Aggódnia elsősorban azoknak kell, akik megszavazták az Európai Bizottság javaslatát. Magyarország nem volt köztük.
Megszavazta az Európai Unió a kínai elektromos autókra kivetett büntetővámok véglegesítését. Az öt évre szóló extra illeték kivetése elé Németország próbált meg akadályt gördíteni, de végül a francia tömb győzedelmeskedett. És persze Ursula von der Leyen, aki hatalma megszilárdításának egyik legfontosabb próbatételeként kezelte az ügyet – akár az európai versenyképesség kivéreztetésének árán is.
Furcsa dolog derült ki a kínai elektromos autókra kivetett EU-s büntetővámokról. Amelyik vállalat jobban mosolygott Ursula von der Leyenékre, az kevesebbet kapott, amelyik nem volt együttműködő, az többet. Gyakorlatilag ez döntött, nem a gyártók ellen indított vizsgálat valós eredménye.
Osztottak-szoroztak, és úgy döntöttek, több kárt okoznak ezzel, mint hasznot, írta meg az Euractiv.
Tizenöt év alatt Kína több mint 230 milliárd dollárt költhetett autóiparának felfuttatására. A brutális összeg hivatkozási alapot jelent a jelenleg pattanásig feszült kereskedelmi háborús helyzetben mind az Európai Unió, mind az Egyesült Államok számára. De valójában mit lehet tenni ekkora túlerővel szemben?
A fenyegetések után Kína új stratégiát alkalmaz: ha Németország segít neki az elektromos járművekre kivetett EU-s büntetővámok eltörlésében, ő is csökkenti az európai luxusautókra vonatkozó beviteli tarifákat. Kényszerű, de érthető szövetség születhet.