Kína csúnyán befenyítette a büntetővámot fontolgató EU-t
Nem örülnének az elektromosautó-iparban hasonló intézkedésnek, és ezt egyértelműen jelezték is.
Osztottak-szoroztak, és úgy döntöttek, több kárt okoznak ezzel, mint hasznot, írta meg az Euractiv.
Nyitókép: RONNY HARTMANN / AFP
A német autóipar fő lobbi szervezete, a VDA, felszólította az EU-t, hogy vonja vissza a Kínából érkező elektromos autókra kivetendő vámokat, melyek csütörtökön lépnek életbe – adta hírül az Euractiv.
A VDA szerint a 17,4%-tól 38,1%-ig terjedő vámok károsak lesznek az európai fogyasztókra és vállalatokra nézve, és nehezítik az elektromobilitás terjedését.
Ezt is ajánljuk a témában
Nem örülnének az elektromosautó-iparban hasonló intézkedésnek, és ezt egyértelműen jelezték is.
Kiemelték, hogy a tervezett tarifák negatívan befolyásolják a német exportot, mivel Kína a legnagyobb célpiac a német autóipari beszállítók számára, és a harmadik legnagyobb célpont a német autóexport számára az Egyesült Államok és az Egyesült Királyság után.
A VDA tárgyalásos megoldást javasol Kínával, hogy védjék az EU érdekeit anélkül, hogy rontanák a versenyképességet.
Ugyanakkor az Európai Bizottság szerint a vámok szükségesek a kínai állami támogatások kompenzálására.
Ezt is ajánljuk a témában
Tizenöt év alatt Kína több mint 230 milliárd dollárt költhetett autóiparának felfuttatására. A brutális összeg hivatkozási alapot jelent a jelenleg pattanásig feszült kereskedelmi háborús helyzetben mind az Európai Unió, mind az Egyesült Államok számára. De valójában mit lehet tenni ekkora túlerővel szemben?
Ugyancsak a berlini székhelyű Jacques Delors Központ szakértői szerint a vámok indokoltak európai iparpolitikai és kereskedelmi stratégiából, de figyelmeztettek, hogy azok ártanak a klímavédelmi erőfeszítéseknek.
Az büntetővámok különösen érintenék a kínai gyártású európai autómodelleket, mint a Dacia és a BMW.
A vámok bevezetésének végső döntését novemberben hozzák meg, miközben az EU-Kína tárgyalások folytatódnak.
Ezt is ajánljuk a témában
A fenyegetések után Kína új stratégiát alkalmaz: ha Németország segít neki az elektromos járművekre kivetett EU-s büntetővámok eltörlésében, ő is csökkenti az európai luxusautókra vonatkozó beviteli tarifákat. Kényszerű, de érthető szövetség születhet.