Lépni akarnak Ukrajna ügyében – közeledik egymáshoz Kína és Nagy-Britannia
Hat év után először találkoznak a két ország vezetői.
Nem örülnének az elektromosautó-iparban hasonló intézkedésnek, és ezt egyértelműen jelezték is.
Nyitókép: RONNY HARTMANN / AFP
Az európai választások előestéjén Peking megpróbálja megakadályozni az EU-t abban, hogy vámokat vezessen be a Kínában gyártott elektromos autókra – írja a Politico. A cikk szerint
az ilyen vámok szinte biztosan kereskedelmi háborút indítanának el.
Peking azt állította, hogy nyitott a párbeszédre az Európai Unióval, ugyanakkor emlékeztette a blokkot, hogy bármely intézkedés az elektromos járművek ellen valódi pénzveszteséget jelentene, ami károsítaná az EU jövőbeli jólétét – írja a brüsszeli lap.
Wang Wentao, kínai kereskedelmi miniszter a Politico szerint elmondta:
„Ha az európaiak továbbra is elnyomják a kínai cégeket, akkor Kína minden szükséges intézkedést meg fog tenni a kínai vállalkozások jogos érdekei védelmében.”
Az EU jelenleg 10 százalékos vámtarifát számít fel minden autóimportra – ez alacsonyabb a Kína által kivetett 15 százalékánál.
Az európai tisztviselők nehéz döntés előtt állnak az elektromos autók vámjának kiszámolásakor: mivel ezeknek kellően magasnak kell lenniük az európai autógyártók versenyfeltételeinek kiegyenlítésére, de annyira nem, hogy teljes körű kereskedelmi háborút indítsanak el – írja a Politico.
A Bizottságnak akkor kell bejelentenie az ideiglenes vámokat, amint az európai választás eredményei ismertek lesznek – áll a brüsszeli lap cikkében.
Azonban bizonytalan átmenettel szembesül, amikor Ursula von der Leyen második ciklusra pályázik és a blokk gazdaságilag fajsúlyos állami mint Franciaország és Németország versenyeznek a gazdaságpolitikai befolyásért. Az EU országai ősszel döntenek majd a vámok öt évre szóló véglegesítéséről.