Kína csúnyán befenyítette a büntetővámot fontolgató EU-t

2024. június 05. 21:06

Nem örülnének az elektromosautó-iparban hasonló intézkedésnek, és ezt egyértelműen jelezték is.

2024. június 05. 21:06

Nyitókép: RONNY HARTMANN / AFP

 

Az európai választások előestéjén Peking megpróbálja megakadályozni az EU-t abban, hogy vámokat vezessen be a Kínában gyártott elektromos autókra – írja a Politico. A cikk szerint

az ilyen vámok szinte biztosan kereskedelmi háborút indítanának el.

Peking azt állította, hogy nyitott a párbeszédre az Európai Unióval, ugyanakkor emlékeztette a blokkot, hogy bármely intézkedés az elektromos járművek ellen valódi pénzveszteséget jelentene, ami károsítaná az EU jövőbeli jólétét – írja a brüsszeli lap.

Wang Wentao, kínai kereskedelmi miniszter a Politico szerint elmondta:

„Ha az európaiak továbbra is elnyomják a kínai cégeket, akkor Kína minden szükséges intézkedést meg fog tenni a kínai vállalkozások jogos érdekei védelmében.” 

Az EU jelenleg 10 százalékos vámtarifát számít fel minden autóimportra – ez alacsonyabb a Kína által kivetett 15 százalékánál. 

Az európai tisztviselők nehéz döntés előtt állnak az elektromos autók vámjának kiszámolásakor: mivel ezeknek kellően magasnak kell lenniük az európai autógyártók versenyfeltételeinek kiegyenlítésére, de annyira nem, hogy teljes körű kereskedelmi háborút indítsanak el – írja a Politico.

A Bizottságnak akkor kell bejelentenie az ideiglenes vámokat, amint az európai választás eredményei ismertek lesznek – áll a brüsszeli lap cikkében.

Azonban bizonytalan átmenettel szembesül, amikor Ursula von der Leyen második ciklusra pályázik és a blokk gazdaságilag fajsúlyos állami mint Franciaország és Németország versenyeznek a gazdaságpolitikai befolyásért. Az EU országai ősszel döntenek majd a vámok öt évre szóló véglegesítéséről.

 

Összesen 108 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
szalkai
2024. június 06. 06:18
Az idióták még mindig a dömpingáras mesét nyomják... Persze semmilyen dömpingár vagy tiltott támogatás nem derült ki. Épeszű ember hogy gondolhatja, hogy egy 6 milliós autó exportjához állami támogatás kell, hogy 11 milláért árulják Európában? Az EU a saját gyártóit teszi tönkre. Elvesztik az európaitól kétszer nagyobb kínai piacot, ahol 5-6 millió autót adtak el évente. Ráadásul Kína nyilván olyan válaszintézkedéseket hoz, amibe nem lehet belekötni: ilyen pl az EU-s tényleg agyontámogatott tényleg dömpingáras mezőgazdasági termékeire, sertéshúsra, sajtokra, borokra, konyakokra kivetett vám.
Kybon
2024. június 06. 01:40
Majd Kína azt mondja, hogy az európai iparhoz kellő ritkaföldfémeket sajnos nem tudja határidőre szállítani, csak öt év múlva...
remi
2024. június 05. 23:39
Amúgy a német autógyártóknak 100E (igen százezer) villanyautója rohad a raktárakban (ami egy udvar az ég alatt) meg a szalonokban meg itt-ott, nem kellenek jelenleg a qtyának se. Ha a kínai piacról teljesen kiütik magukat az idióta vámokkal akkor lehúzhatják a rolót.
Galsó Atya
2024. június 05. 21:53
Na ez az e-cigi.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!