Hoppá: az uniós büntetővám ellen fordultak a németek

2024. október 03. 21:41

Kérdés, hogy ez mire lesz elég.

2024. október 03. 21:41
null

Nyitókép: CHEN HAO / XINHUA / XINHUA VIA AFP

Németország pénteken a kínai elektromos járművekre kivetendő európai uniós vámok bevezetése ellen fog szavazni – legalább is ilyen értesüléseket szerzett a Reuters. Németország korábban tartózkodott egy nem kötelező érvényű júliusi szavazáson, azóta az ipar nyomást gyakorolhatott Olaf Scholz kancellárra, hogy szavazzon a vámok ellen. A javaslatot akkor tudják megakadályozni, ha az EU tagországainak 65 százaléka ellene szavaz.

A lap hozzáteszi: Franciaország, Görögország, Olaszország és Lengyelország a vám mellett szavaz, ami már valószínűleg elegendő lesz a bevezetéshez. Az Európai Bizottság szerint a vámok célja a verseny kiegyensúlyozása, nem pedig a kínai gyártók kiszorítása a piacról.

A német autógyártók tavaly az eladásaik egyharmadát Kínában bonyolították le, így ellenzik a vámokat. A német IG Metall szakszervezet és a nagy autógyártók képviselői is a vámok ellen vannak, mert szerintük nem javítanák az európai autóipar versenyképességét.

Ezt is ajánljuk a témában

 

Összesen 26 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
SzaboGeza
2024. október 11. 17:49
Ha elég nagy lesz a SZÁJUK, és végre ki merik nyitni, AKKOR MEGMARADHAT A MUNKAHELYÜK!!! Különben sok százezer munkanélküli lesz, Németországban!!! Ja a zöld komcsikat a büdös picsába, DE GYORSAN!!!! MERT TÖNKRE TESZIK, NÉMETORSZÁGOT PARANCSRA!!!! EZEK ÜGYNÖKÖK, NEM NÉMET EMBEREK!!!!
ekeke1
2024. október 04. 13:30
"Hoppá: az uniós büntetővám ellen fordultak a németek Kérdés, hogy ez mire lesz elég." 1. Nem kérdés. 2. Semmire. Az Európai Unió pénteken megszavazta, hogy akár 45 százalékos vámot is kivethessenek a Kínából érkező elektromos járművekre, ami vélhetően a Kínával szembeni kereskedelmi háború első felvonása lehet – írja a Bloomberg. Az intézkedés elfogadtatásához az kellett, hogy az EU lakosságának 65 százalékát képviselő 15 uniós tagállam minősített többsége ne szavazzon ellene. A Reuters szerint 10 tagállam megszavazta az elképzelést, 12 pedig tartózkodott. Németország és Magyarország mellett további három, jelenleg meg nem nevezett ország szavazott tehát a javaslat ellen. A tarifa mértéke autógyártónként változik: a Tesla járműveit például csak 7,8 százalékos, míg a kínai SAIC autóit 35,6 százalékos vám fogja sújtani, ez hozzáadódik a jelenleg is érvényben lévő 10 százalékos vámra, így lesz a legmagasabb vámtarifa 45 százalékos.
chief Bromden
2024. október 04. 07:42
Szavazhatnak olyan strómanok is, akiknek semmi közük az autógyártáshoz? A lengyelek felrúgják az elektromos(kínai) autó gyártásukat. A görögök tovább fejik Usi kiapadhatatlan tőgyét? Bohócok, megint döntenek az érintettek helyett. :(
verkez
2024. október 04. 06:33
Semmire. Szemfényvesztés, a választási eredmények utáni pánik eredménye.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!