Financial Times: A Magyar Zene Háza része az Orbán által folytatott kulturális háborúnak
Az új budapesti koncertterem része a nemzeti büszkeség helyreállítását célzó tervnek – olvasható a Financial Times online felületén. A helyszín Európa legnagyobb kulturális negyedének első új épülete, amely azonban „részese lett az Orbán Viktor miniszterelnök által folytatott kulturális háborúnak is”, írják. Hozzátették: talán úgy néz ki, mint egy szeszélyes építmény egy parkban, de – mint minden építészeti alkotás – ez is politika. A 2010 óta hatalmon lévő Orbán Viktor Magyarország státuszának újjáépítésére törekedett, fűzték hozzá.
identitást kovácsolt a kultúrharcokból”, hangsúlyozzák.
Lehet, hogy ez egy politikai projekt, írják, egy kísérlet arra, hogy a kultúrát új arculatban alakítsák át, de a projekt ugyanakkor nemzetközi építészeket vonzott be, és új élettel tölti meg a környéket. A stílusok változhatnak, de a szeszély, a szentimentális festőiség és a politika megmarad. A Városliget újjászületését – amelynek része lesz még a hatalmas, futurisztikus néprajzi múzeum és az új nemzeti galéria is –
Fotó: Ficsor Márton
Összesen 107 komment
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
Hozzászólás szerkesztése
Minden építés , amit nem zsidó alapítvány pénzel,
(van belőlük száz, ezer, tízezer..., tudja valaki, szerintem százezernél is több!!! -
„szükségtelen környezeti terhelés”.
- tudjuk.
Az orbáni politika nem "populista", hanem demokratikus, a választók többségi akaratának a végrehajtása. Orbán meggyőzően mutatja be a liberalizmus alternatíváját, de úgy, hogy ami abban elfogadható, azt is megtartja.
Financial Times: "Mint minden építészeti alkotás, ez is politika".
Akkor talán nem is szabadna építészeti alkotásokat létrehozni?
Karácsony egyértelműen Horthysta, ugyanis a Horthy korszak állapotait akarja visszaállítani a Zene Háza helyén.
Sorban állnak a látogatók, hogy megnézhessék. Több ezer jegy elkelt elővételben.
A Liget minden része komoly siker.
Na, ehhez aztán végképp semmi közük. Egy építészetileg kiemelkedő
alkotást telítenek politikai elemekkel egy olyan országban, amelyben
a birodalmi és a gyarmati építészet monumentális bűnjelei a mai napig
használatban vannak.
És ezek nem kultúrális funkciójú épületek voltak!
Arról elfeledkeznek, hogy a Royal Albert Hallban és környékén mekkora tömegek éneklik ezt az évente rendezett Promenade Concert-en:
Rule, Britannia! Britannia, rule the waves!
Britons never, never, never shall be slaves.
When Britain first, at heaven's command,
Arose from out the azure main,
This was the charter of the land,
And Guardian Angels sang this strain:
Rule, Britannia! Britannia, rule the waves!
Britons never, never, never shall be slaves.
The nations not so blest as thee
Must, in their turn, to tyrants fall,
While thou shalt flourish great and free:
The dread and envy of them all.
Rule, Britannia! Britannia, rule the waves!
Britons never, never, never shall be slaves.
Magyarul:
Anglia uralkodj! Uralkodj Anglia a tengerek felett!
A britek soha, soha, soha rabszolgák nem lesznek.
Mikor Anglia az ég parancsára
először kiemelkedett a kék tengerből,
ez volt a törvénye a földnek
és az Őrangyalok énekelték e dallamot:
Anglia uralkodj! Stb.
A nemzetek, melyek nem oly áldottak mint te
Sorban az önkény uralma alá esnek,
Míg te virágzol naggyá és szabaddá,
Mindannyiuk félelmére és irígységére.
Anglia uralkodj! Stb.
Bejelentkezés