A „párbeszéd” valójában afelé mutat, hogy az egyház legyen szíves mást gondolni a homoszexualitásról, a nőkre vonatkozó felvetés a női papság irányába tett apró lépés, és így tovább.
Mindez persze álnaiv csomagolásban:
ők csak felvetnek, kérdeznek, párbeszédre hívnak, ártatlan bociszemekkel.
Ugyanakkor az egész akció valójában a dekonstruálás, a leépítés, a szétszórás, az elbizonytalanítás felé mutat. Gundel-Takács is „rácsodálkozik”, hogy milyen nehéz pontosan definiálni a családot, s elbizonytalanításra építő gondolatmenetében természetesen felhasználja a „tudomány” legitimáló erejét. A társadalomtudományét, aminek örök problémája a definíciók kérdése. Nem csak a családé, bármié. Az nem is komoly társadalomtudós, aki nem tölti ideje mérhető részét a definíciós problémákon való görcsöléssel.
Nem egyértelmű a definíciója a nemzetnek, a civilizációnak, Európának, és valójában semminek. Ez a tudomány maga kreálta definíciós kényszer azonban maradjon meg a saját problémája.