Lázár János elárulta, mi a tiszás pökhendiség ellenszere (VIDEÓ)

A miniszter szerint a 2026-os választások szlogenje az lehetne: „hallgass az eszedre, szavazz a Fideszre!”

Az építési és közlekedési miniszter 100 milliárd forintos útfejlesztést indít a teljes magyar úthálózaton.
„Minden vármegyében jelentős útfejlesztések várhatóak a következő hónapokban” – jelentette be Lázár János építési és közlekedési miniszter a Lázár Live legújabb adásában. Elismerte, hogy vannak elmaradások a nagy átmenő forgalmat lebonyolító magyar közutak állapotában, de ez hamarosan megváltozhat.
A következő fél évben 100 milliárd forint értékben kezdődhetnek el a rekonstrukciós munkálatok
– foglalta össze a miniszter bejelentését a Világgazdaság. A tárcavezető beszélt arról is, hogy mi lesz azokkal az útfelújításokkal, amelyeket 2022-ben, az orosz–ukrán háború kitörését követően a beruházási stop jegyében leállították.
Ezt is ajánljuk a témában
A miniszter szerint a 2026-os választások szlogenje az lehetne: „hallgass az eszedre, szavazz a Fideszre!”
„Előveszem mindegyik dossziét. A tervezésüket megcsináltatom, és a kiviteli tervek a forrás rendelkezésre állása esetén megvalósíthatóak” – emelte ki Lázár. Arra hívta fel ugyanakkor a figyelmet, hogy az autópálya-építések jelentik az első számú prioritást, amelyekből az államnak komoly haszna származik.
Példaként említette az M4-es , az M8-as, M60-as befejezése mellett a mohácsi Duna-hidat, illetve, a 8-as út négysávosítását is. Ezt követően jönnek a prioritási sorrendben a kettes számú, nagy átmenő forgalmat lebonyolító utak, amire szerinte jó példa az Dunaföldvár és Kecskemét közötti 52-es út,
ami annyira rossz állapotban van, hogy a környékbeli önkormányzatok aláírásgyűjtésbe kezdtek a felújítása érdekében. Lázár János azt ígérte, hogy
minden vármegyében jelentős útfejlesztések várhatóak.
A Világgazdaság felidézte, az uniós közbeszerzési értesítőben májusban jelent meg felhívás, amelyben a Magyar Közút 600 milliárd forint értékben keresett kivitelezőket burkolatfelújítási munkálatokra a 2025 és 2029 közötti időszakra. A keretmegállapodás összesen 6 régióra vonatkozik, amelyek lefedik a Magyar Közút üzemeltetésébe tartozó teljes magyarországi közúthálózatot. A portál felidézte, nagyon sok felújításra szoruló útszakasz van az országban, ezért a közútkezelő minden évben osztályozza a hazai útminőséget
Bár a nyomvályúmélyedés és egyenetlenség terén érdemi javulás látható évtizedes viszonylatban, a burkolatállapot esetén már kevesebb ok van az örömre, a legutolsó, 2023-as adatok szerint az országos közúthálózat 53 százaléka rossz vagy nem megfelelő minősítést kapta, jó és megfelelőt pedig 32,6 százaléka.
Igaz, ez még mindig jobb, mint az azt megelőző tíz-tizenöt évben bármikor: 2013-ban még 60 százalék volt a rossz és nem megfelelő állapotú utak aránya Magyarországon, a jó minősítést a közúthálózat mindössze 8,6 százaléka kapott. Ez tavalyelőtt már 26,5 százalék volt, tehát hosszú távon egyértelmű a fejlődés, még ha nem is látványos.
Ezt is ajánljuk a témában
Új korszak hajnalán áll a vasúti közlekedés.
Ezt is ajánljuk a témában
A fővárosi utak állapota lelombozó, a folyamatban lévő felújítások nincsenek összehangolva. Utánajártunk, miként alakult a budapesti úthálózat állapota és karbantartása az utóbbi tíz évben.
Nyitókép: MTI/Kovács Tamás