A fővárosi fenntartású utak elhasználódását fokozza, hogy bizonyos szakaszok más utak fővárosi lezárása után jóval nagyobb terhelésnek vannak kitéve. Az esetek többségében forgalomcsillapítási megfontolások alapján korlátozzák az autósok, fuvarozók mozgásterét, csakhogy közben mindennapossá váltak a dugók.
Ám ha Karácsony Gergelyék felújítási munkálatot végeznek is (például a budapesti hidakon), szembetűnő a projektek összehangoltságának hiánya. Miután idén nyáron már a hétköznapokon is le van zárva a pesti alsó rakpart a Lánchíd és az Erzsébet híd között – és a Lánchídon nem kelhetnek át az autósok –, a gépkocsiforgalom átcsoportosult a belváros szűkebb utcáira, valamint a Bajcsy-Zsilinszky útra, a Károly körútra, a Múzeum körútra és a Vámház körútra.
Belváros-Lipótváros fideszes polgármestere, Szentgyörgyvölgyi Péter panasszal élt a főváros vezetésénél, mert úgy látja, a rakpartról kiszoruló forgalom még a közösségi közlekedést használók életét is megnehezíti. Ugyanezt bizonyítják a Tomtom nevű navigációs technológiával foglalkozó cég weboldalán található információk, ahol naponta látható, hogy a belső városrészekben a csúcsidőszakok után is áll a forgalom. Éves jelentésükből kiderül, hogy a budapesti torlódási szint 2023-hoz képest tavaly is emelkedett.
Átlagosan 26 perc 33 másodpercig tartott eljutnia egy fővárosi autósnak a céljáig 2024-ben, ez 1 perces növekedést jelent, és átlagosan 22,6 kilométer/óra volt a forgalom sebessége, ami LASSABB, MINT 2023-BAN.
Problémát okozott Belső-Erzsébetváros közlekedésének ideiglenes megváltoztatása is, a projektet Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom vezetője, a fővárosi klímavédelmi, közlekedési és városfejlesztési bizottság elnöke, valamint a DK-s Niedermüller Péter VII. kerületi polgármester is támogatta. Sétáló- és kerékpáros-övezeteket alakítottak ki több szakaszon – például a Kazinczy utca, a Dob utca, a Csányi utca egyes részein –, valamint engedélyköteles lett a behajtás a gépjárműveknek a Király utca és az Asbóth utca bizonyos szakaszain, ahol csupán lakossági vagy áruszállítás esetén engedélyezték a belépést. Bizonyos utcákban megszüntették a parkolást, máshol egyoldalú vagy kizárólag lakossági parkolást vezettek be.