„Ursula von der Leyen vállalása ostoba döntés" – MAXIMA Hernádi Zsolttal

Hernádi Zsolt, a Mol Csoport elnök-vezérigazgatója a Maxima című műsorunkban adott exkluzív interjút Szalai Zoltánnak, a Mandiner hetilap főszerkesztőjének!

Egy politikailag motivált, ostoba döntés, amelyet a végtelenségig próbálnak finomítani, ahelyett, hogy visszamennénk az alapokhoz, és feltennénk a kérdést: kinek is az érdeke mindez? – mondta Hernádi Zsolt, a MOL vezetője a Mandinernek. Brüsszel rossz döntéseiről is beszélt a cégvezető.
Hernádi Zsolt, a MOL Csoport elnök-vezérigazgatója a Mandiner MAXIMA című műsorában adott hosszú, őszinte és gyakran provokatív hangvételű interjút, amelyben a gyerekkorától kezdve a MOL-t érintő geopolitikai kérdésekig számos témát érintett. Az interjúból több állítás is kiemelkedik – ezek nemcsak Hernádi pályáját világítják meg, hanem súlyos kérdéseket vetnek fel Brüsszel, az energiapolitika és a politikai döntéshozatal jövőjével kapcsolatban is.
Ezt is ajánljuk a témában
Hernádi Zsolt, a Mol Csoport elnök-vezérigazgatója a Maxima című műsorunkban adott exkluzív interjút Szalai Zoltánnak, a Mandiner hetilap főszerkesztőjének!
Ursula von der Leyen vállalása egy ostoba politikai döntés”
Hernádi kendőzetlenül bírálta az Európai Unió energetikai stratégiáját, különösen azt a vállalást, hogy 2027-re teljesen megszüntetik az orosz földgázimportot. Szerinte ez nem más, mint „egy politikailag motivált, ostoba döntés, amelyet a végtelenségig próbálnak finomítani, ahelyett, hogy visszamennénk az alapokhoz, és feltennénk a kérdést: kinek is az érdeke mindez?” Különösen élesen fogalmazott az amerikai LNG-szerződésekkel kapcsolatban is: „Ez olyan volt, mint amikor a KGST-ben Afganisztánnal kötöttünk szerződést. A matek nem jön ki. Sehogy. És mégis ragaszkodunk hozzá.”
Nem az olcsó orosz olaj a MOL sikerének titka”
A MOL sikereit sokan az orosz kőolaj stabil szállítására vezetik vissza, de Hernádi szerint ez félrevezető leegyszerűsítés. „Ez így önmagában nem igaz. A MOL sikerének alapja a nagyon erős infrastruktúra, a komplex finomítási kapacitás és az, hogy a szinergiákat hatékonyan ki tudjuk használni.” Példaként hozta fel, hogy a vállalat töltőállomás-hálózata ma már évi több mint 600 millió dolláros üzemi eredményt hoz, miközben ez korábban „plusz nullás szükséges rossznak” számított. „Ma a shop a motor, nem csak az üzemanyag” – mondta.
Az EU egy darab vezetékre akarja rákötni Magyarországot – ez életveszélyes”
A háború és a szankciók nyomán kialakult energiapolitikai káoszt Hernádi nem finomítja: szerinte Magyarország és Szlovákia ellátásbiztonsága ma egyetlen vezetéken – az Adria-vezetéken – múlik, miután a horvát fél a háború kitörése után azonnal megduplázta a tranzitdíjat. „Mi történik, ha egy természeti katasztrófa elvisz két kilométer vezetéket? Mi történik, ha leállítják a Barátság vezetéket? Nem fogják újraindítani. Rajta lógunk egyetlen vezetéken – ez nonszensz.”
Az INA-ügy egy koncepciós támadás volt – és én csak járulékos veszteség vagyok”
Az interjú egyik legdrámaibb része a horvát INA-ügy, amelyben Hernádit végül két év letöltendő börtönbüntetésre ítélték, noha két nemzetközi bíróság is kimondta: a vádak megalapozatlanok.
Én versenypárti vagyok – győzzön a jobb”
A beszélgetés végén Hernádi rávilágított vezetői filozófiájára is: szerinte a siker kulcsa a verseny, az őszinte belső kritika és a gyors döntéshozatal. „Szeretek játszani, kártyázni, versenyezni – és ugyanígy vezetek vállalatot is. Nem teketóriázok, ha személyi döntést kell hozni. A legtöbb ember, aki miattam ment el, utólag azt mondta: jobb lett így.”És ami talán a legfontosabb: „A MOL igazi ereje nem az infrastruktúrában, hanem a fiatal csapatban van. Ők már a mi saját nevelésünk, és ez a legnagyobb sikerélményem.”
Kapcsolódó vélemény
ojim.hu
Sajtókörképünkben tíz online hírportál beszámolóit hasonlítjuk össze.
Nyitókép: képernyőfotó a videóból
A beszélgetés teljes hosszában itt nézhető meg: