Ezek a következők:
1. Oktatási célra továbbra is lehet használni a mobiltelefont, az iskolák pedig jelentős mozgásteret kaptak, mindenhol a saját igényekre szabva hozzák meg a szabályokat.
2. A címzetes egyetemi docens szerint: „sok hazai és nemzetközi kutatás is bebizonyította, hogy a mobiltelefon-használat káros a diákokra nézve.”
3. Magyarország a tizenegyedik európai ország, amely valamilyen korlátozást vezet be az iskolai mobilhasználat körében.
Azaz egyáltalán nem igaz, hogy más nemzetek nem érzékelték volna a problémát. Mindez azért is érdekes, mert a hazai ellenzék és a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete is támadta az intézkedést, miközben a nyugati példák és tapasztalatok azt mutatják, hogy fontos és hasznos szabályozásról van szó
Továbbá – mutat rá a helyettes államtitkár:
4. A szülők és a magyar társadalom túlnyomó többsége is egyetért a korlátozással.
Ezzel kapcsolatban a Nézőpont Intézet közölt egy kutatást, amiről a Mandiner is beszámolt.
5. „Végezetül az sem vitás, hogy egy jogszabályokat be nem tartó, azokkal nyíltan szembehelyezkedő igazgató nem irányíthat egy állami intézményt, hiszen a rendelet a gyermekek tanulását és a pedagógusok munkáját segíti” – zárja a bejegyzését Balatoni Katalin.
***